کد خبر: 1402 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

اسامی جان‌باخته فاجعه منای اردبیل

به دنبال حادثه هولناک منا اسامی 12 حاجی جان‌‌باخته استان اردبیل در این حادثه اعلام شد.

به گزارش ابصارنیوز به نقل از  فارس ، بر اساس اعلام حج و زیارت دوازده  حاجی استان اردبیل که در حادثه منا جان باختند شامل بلال اسلامیان، موسی افغانی‌اصل، بایرامعلی بخته، عروجعلی برازنده شایق، بالااوغلان برگستان، مالک دهقان خیاوی، منصور کشفی، احمد ستوده، فراحم نوری نوران، محبوب صمدیان، نوح‌علی قاسمی و صاحبعلی قربانی است که قرار است اجساد این جان‌باختگان بعد از انتقال به کشورمان در شهرهای مختلف استان اردبیل تشییع و با حضور گسترده مردم به خاک سپرده شود.

استاندار اردبیل بعد از حضور در منزل چهار نفر از جان‌باختگان حادثه منا طی روزهای گذشته این بار به سرعین رفت و با حضور در منزل مرحوم عروجعلی برازنده شایق و احمد ستوده به دلجویی از خانواده‌های آنها پرداخت.

در این دیدار مجید خدابخش با بی‌تدبیر توصیف کردن مسئولان کشور عربستان این حادثه را نتیجه سرسپردگی حکام آل‌سعود به استکبار جهانی و مشغول شدن آل‌سعود به کشتار در کشورهای اسلامی و بی‌تدبیری در مدیریت مناسب حج اعلام کرد.

استاندار اردبیل با تسلیت این حادثه به خانواده‌های جان‌باخته و حجاج مصدوم شده گفت: به صورت رسمی تاکنون دوازده نفر از حجاج جان‌باخته در منا از کاروان‌های استان اردبیل به ما اعلام شده و ما با تشکیل کمیته استقبال از این جان‌باختگان و تشییع آنها در استان تدابیر لازم برای مراسم باشکوه در گرامیداشت این حجاج درگذشته را تدارک دیدیم.

خدابخش بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به جد پیگیر ابعاد مختلف این حادثه و طرح آن در جوامع جهانی و بین‌المللی هستند تا به شکل واقعی ابعاد مختلفی از این حادثه تبیین و تشریح شود.

حجاج اردبیلی 24 و 25 مهرماه بعد از پایان مناسک حج و حضور در مدینه منوره به موطن خود اردبیل باز می‌گردند.

انتهای پیام/