کد خبر: 1861 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹

حسین شریعتمداری:

افرادی که شرایط سیاسی امروز جامعه را بحران می دانند، بحران ندیده اند

مدیرمسئول روزنامه کیهان: افرادی که شرایط سیاسی امروز جامعه را بحران می دانند، بحران ندیده اند فلذا امروز در حال عبور از عقبه ای هستیم که شرایط آن بسیار خطیر است ولی خطرناک نیست.

افرادی که شرایط سیاسی امروز جامعه را بحران می دانند، بحران ندیده اند

به گزارش ابصارنیوز به نقل از  ندای اصفهان، حسین شریعمداری شامگاه امروز (پنج شنبه) در هیئت عاشان ثارالله که در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(علیه السلام) برگزار شد اظهار داشت: افرادی که شرایط سیاسی امروز جامعه را بحران می دانند، بحران ندیده اند فلذا امروز در حال عبور از عقبه ای هستیم که شرایط آن بسیار خطیر است ولی خطرناک نیست.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه امروز داشته های ما بسیار ارزشمندتر از آن چیزی است که دشمن برای ما توصیف می کند ابراز کرد: امروز ما باید بدانیم که در چه نقطه ای ایستاده ایم و نسبت به دشمن در چه جایگاهی قرار داریم، زیرا اگر جایگاه خود را ندانیم و متوجه گوهری که در اختیار داریم نباشیم همچون کودکی ناآگاه آن را با قرص نانی عوض می کنیم.

حسین شریعتمداری در توصیف این گوهری که امروزه در اختیار ماست بیان داشت: چندی پیش مقام معظم رهبری فرمودند: کسی که با انقلاب و امام بیعت می کند با رسول خدا بیعت کرده، همچنین حضرت امام فرموده اند: انقلاب ما ادامه انقلاب رسول اکرم است و اخیرا نیز رهبر انقلاب دهه فجر را بعثت دوباره بیان داشتند و این نشان از گوهری دارد که در اختیار ماست و همه فشارهایی که استکبار بر ما وارد می کند به همین خاطر است، فلذا حضرت امام بارها خطاب به آمریکایی ها در رابطه با این انقلاب فرموده بودند: اگر می گویید اتفاقی رخ نداده پس چرا اینقدر سر و صدا می کنید.

وی افزود: دشمنی ما با آمریکا، یک دشمنی ماهوی است، یعنی مادامی که ما به اسلام ناب در حاکمیت تاکید داریم و دشمن نیز بر خوی استکباری خود پافشاری می کند، با یکدیگر درگیر هستیم و تا زمانی که یکی از دوطرف از ماهیت خود کوتاه نیاید این دشمنی ادامه خواهد داشت.

شریعتمداری با بیان اینکه دشمن تمامی راه های مبارزه علیه ایران اعم از کودتا، جنگ نظامی، تحریم و… را سنجیده و نتیجه نگرفته ادامه داد: امروزه دشمن برای مقابله با ما بیشتر از هر راه حلی به نفوذ فکر می کند و منظور از نفوذ، نفوذ در ساختار نظام می باشد.

شریعتمداری افزود: چندی پیش سخن یکی از نظریه پردازان آمریکایی در رابطه با ایران را می خواندم که گفته بود: برای مقابله با ایران باید از فن جوجیتسو استفاده کرد فلذا وقتی در مورد این رشته رزمی تحقیق کردم دریافتم، در این ورزش از توامندی حریف علیه خودش استفاده می شود فلذا در نفوذ نیز همین امر دنبال می شود.

شریعتمداری تصریح کرد: نفوذ دو کانون عمده سیاست ساز و تصمیم گیر را هدف قرار داده تا شرایط را به گونه ای رقم بزند که سیاست های مدنظرش را در جامعه پیاده سازی کند.

وی ادامه داد: کانون های اصلی سیاست ساز در جامعه که دشمن به دنبال نفوذ در آن ها است به دسته های ذیل تقسیم می شوند:

۱- کانون مشاوران

۲- مجلس شورای اسلامی

شریعتمداری ترفندهای دشمن برای ایجاد نفوذ در کانون های اصلی را اینگونه برشمرد:

۱- زدن دروازه بان‌ها(شورای نگهبان): هجمه ی عظیمی که دشمن بر شورای نگهبان وارد می کند حاکی از همین ماجراست

۲- زدن میدان داران(حزب الله): اینکه رهبری فرمودند: جوانان مومن و انقلابی را با افراطی خواندن از صحنه بیرون نرانید نشان می دهند که دشمن با این ترفند به دنبال زدن میدان داران که همان حزب الله هستند می باشد.

مدیر مسئول کیهان وظیفه ما را در قبال ترفندهای دشمن اینگونه یادآور شد:

۱- فریب تابلوها را نخوریم و به شناسنامه ها توجه کنیم؛

تابلو ها را خیلی راحت می توان بالا برد به طوریکه افراد تابلوی ارزشی بالا بگیرند ولی خود آنچنانی که می گویند نیستند.

شریعتمداری در ادامه تاکید کرد: معمولا این تابلو ها را به دست افرادی میانجی (mediate) می‌دهند که این میانجی ها دارای دو ویژگی عمده هستند:

الف) داشتن سابقه مثبت در نظام

ب) مطلع بودن عموم از سابقه مثبت آنان

شریعتمداری خاطرنشان کرد: این افراد به مجردی که از خط اصلی نظام به هر علت فاصله بگیرند آماده شکار شدن هستند فلذا زمانی که این افراد شکار شوند، با تابلوی خودی نقشه دشمن را بازی خواهند کرد.

شریعتمداری برای تشخیص این افراد از خودی ها اشاره کرد: اگر نقشه راه داشته باشیم می توانیم این گونه افراد را بشناسیم، همانطور که خداوند در آیه ۱۱ سوره بقره می فرماید: زمانی که به آنان می گوییم روی زمین فساد نکنید می گویند ما به دنبال اصلاح هستیم و این آیه نشانگر این امر است که عده ای تشخیص می دهند که تابلویی که این افراد بر سر خود نهاده اند(اصلاح کننده) تابلویی دروغین می باشد، اما این نقشه راه چیست و این افراد چگونه تشخیص داده می شوند؟ این افراد از فاصله و زاویه ای که با خط اصلی پیدا می کنند شناخته می شوند.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه این میاجی ها از چه راهی نقشه خود را پیش می برند افزود: این افراد دو مرحله کاری دارند

اول- خبر سازی: ممکن است خبری که تولید می کند را مردم بپذیرند لکن اگر مردم با بصیرت و هوشیار باشند(همانطور که تاکنون بوده اند و در فتنه ۸۸ هم نشان دادند که بصیر هستند) عمر این میانجی ها کوتاه خواهد بود

دوم- نظرپردازی: این افراد نظریاتی را برای حاشیه سازی مطرح می کنند فلذا حاشیه سازها همچون بمب صوتی یا نارنجک دودزا عمل می کنند، درست است که تخریب ندارند ولی با استفاده از تولید دود حریف را گمراه می کنند تا بتوانند هدف خود را دنبال کنند، اما لازم به ذکر است ویژگی خاص این نظریات این است که با باور و ارزش های مردنم تلاقی پیدا می کند فلذا اگر مردم حواسشان نباشد، حاشیه سازی می کنند، نکته مهم تر این است که گاهی حاشیه ها برای زمان کوتاهی مورد استفاده است و همین زمان کوتاه برای پیشبرد اهداف دشمن کافی است به عنوان مثال اگر در مجلسی فردی بگوید ساختمان آتش گرفت و همه به بیرون فرار کنند و پس از مدت کوتاهی متوجه این حاشیه سازی دروغ شوند و برگردند ممکن است فردی که این خبر را تولید کرده به همین زمان کوتاه نیاز داشته تا هدف خود را دنبال کند، فلذا باید مراقب حاشیه سازی ها باشیم.

۲- به سابقه افراد توجه کنیم؛

در جنگ صفین عده ای شبهاتی وارد کردند که طرف مقابل پرچم لااله الاالله بر افراشته نماز می خواند و آنچه ما انجام می دهیم انجام می دهد، جناب عمار در پاسخ به این شبهات رو به پرچم دشمن کردند و گفتند: این پرچم را می بینید، افرادی که زیر این پرچم هستند همان هایی هستند که در بدر و احد و حنین با ما جنگیدند، فلذا باید به سابقه افراد توجه کرد، حال ممکن است عده ای بگویند فلانی توبه کرده، می گوییم مشکلی نیست ولی انسان دزد اگر هم توبه کند و به مسجد بیایذ که دیگر نباید بر مصدر پیشنمازی گمارده شود، حال اگر هم افرادی توبه کنند نباید در سمت های حساس و حیاتی گذارده شوند.

مدیرمسئول کیهان افزود: گاهی اوقات نفوذ برای حضور در ساختار با فاصله صورت می گیرد(نفوذ فاصله دار با الگوی تقلبی)، بدین معنا که مثلا یک منافع معاهده ای که ضرر آن بیشتر بوده را برای مردم بزرگ می شمارند و مضرات آن را مخفی می کنند بدین ترتیب آن را الگو قرار می دهند و درنتیجه ضربات سنگینی را متحمل خواهیم شد، به عنوان یک مثال عینی، برجام فتح الفتوح معرفی می شود، اهمیت آن از اهمیت آزادی خرمشهر بیشتر محسوب می شود و از آن زانو زدن تمام قدرت ها در برابر ملت ایران تعبیر می شود و حال آنکه می بینیم رهبری فرمودند:«اولا، نباید فراموش کرد که در برجام هزینه سنگینی پرداخت کرده ایم، ثانیا کسانی که این موضوع را از مردم پنهان دارند صادقانه با آنان برخورد نکرده اند»، و این یعنی برجام الگو نیست و نباید در معاهدات بعدی از آن به عنوان یک الگو تلقی شود

مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: باید تابلوی خود را بالا نگه داریم و به دیگرافراد میدان ندهیم زیرا این موضوع در این روزها بسیار ضروری است.

شریعتمداری در پایان خاطرنشان کرد: نباید از هیاهو ترسید و باید نظرات خود را با صراحت اعلام کنیم و نظام نباید در مورد ردصلاحیت افراد توضیح دهد بلکه رد صلاحیت شدگان باید در مورد وطن‌فروشی خود توضیح دهند.