به گزارش ابصارخبر به نقل از آذرسلام، سرهنگ رحیم سروری جانشن انتظامی استان اردبیل در همایش طلایه داران ترافیک استان و تجلیل از رانندگان، فرهنگ سازان، و همیاران نمونه در سالن اجتماعات راهنمایی و رانندگی استان اردبیل، یکی از دغدغه های رهبری را تصادفات و فوتی های ناشی از آن برشمرد و اظهار داشت: ایشان کشته شدن حتی یک نفر را در تصادفات غیر قابل قبول دانسته و بر این اساس سیاست و رویکرد ناجا همراه کردن مردم و مشارکت عمومی در برنامه های ترافیکی بمنظور کاهش تصادفات و صدمات است.
جانشین انتظامی استان اردبیل یکی از این اقدامات را مشارکت فرهنگ سازان و همیاران پلیس دانش آموزی برشمرد و خاطر نشان ساخت: فرزندان با استفاده از رابطه عاطفی و صمیمی با والدین خود آنها را از تخلفات احتمالی برحذر کرده و با قوانین رانندگی آشنا می کنند.
سروری نظم و انضباط را اساس یک زندگی موفق و سالم برشمرد و گفت: امام علی (ع) در سفارش خود بر فرزندش بر نظم در امورات و زندگی تاکید می کند و در تاریخ نیز انسانهای موفق با نظم و انضابط زندگی کرده اند.
جانشین انتظامی استان اردبیل راهور را نماد نظم و انضباط معرفی کرد و اظهار داشت: امروز بستن کمر بند ایمنی به یک فرهنگی عمومی تبدیل شده و بالای 90 درصد مردم آن را رعایت می کند.
سرهنگ سروری توانمند سازی و آموزش و مشارکت مردم و سازمانها در همیاری با پلیس را ضروری دانست و افزود: وجود چندین میلیون دانش آموز و دانشجو بهترین ظرفیت برای تقویت فرهنگ ترافیک است.
جانشین انتظامی استان اردبیل در ادامه بر نقش و اهمیت استفاده از ظرفیت رسانه ها در تبلیغ فرهنگ ترافیک تاکید و تصریح کرد: کاش صدا و سیما به اندازه زمان تبلیغ پفک نمکی به تبلیغ فرهنگ ترافیک می پرداخت!.
سرهنگ سروری در ادامه از تجهیز و مانیتورینگ کامل ترافیک بسیاری از استانها خبر داد و تصریح کرد: استان اردبیل از این ظرفیت و امکانات عقب مانده، که نیاز به پیگیری است.
وی راهور تمام کشورهای پیشرفته دنیا را تجهیز محور و فرهنگ محور معرفی کرد و گفت: حضور فیزیکی پرسنل و پلیس راهور خیلی وقت هست که منسوخ شده و عقلا با نیروی انسانی زیاد هم نمی شود جاده ها و ترافیک را کنترل کرد.
سروری بر حرکت به سمت تجهیز محور، مانیتورینگ و هوشمند شدن کنترل تخلفات و ترافیک تاکید کرد.
جانشین انتظامی استان اردبیل در ادامه به تلفات و تصادفات جاده شمال استان و مغان اشاره کرد و تصریح کرد: جاده فعلی مغان در سال 1343 صرفاٌ بمنظور تردد ادوات به کشت و صنعت مغان ایجاد شد در حالی که متاسفانه اکنون شاهد تردد خودروهای متعدد و وسایط نقلیه در این جاده هستیم و کما کان همان جاده 52 سال پیش است.
وی در پایان بر نقش ارزنده معلمان در تربیت و آموزش فرهنگ ترافیک تاکید کرد.
*رئیس پلیس راهور استان اردبیل:نرخ تصادفات عابرین پیاده اردبیل در کشور سوم و غیر قابل قبول است
سرهنگ رحیم آقا محمدی رئیس پلیس راهور استان اردبیل در همایش طلایه داران ترافیک و تجلیل از رانندگان، فرهنگ سازان و همیاران نمونه که در سالن اجتماعات پلیس راهنمایی و رانندگی استان برگزار شد اظهار داشت: در سال 84 تعداد کشته های تصادف منجر به فوت در جاده ها و ترایفک شهری 27هزار نفر بود اما در سال گذشته این آمار به 17 هزار نفر کاهش یافته است.
اقامحمدی خاطر نشان ساخت: این در حالی است که هر سال نیم میلیون گواهی نامه رانندگی صادر و بالای 1 میلیون و 500 هزار خودرو جدید به ترافیک شهری و جاده ها اضافه می شود.
رئیس پلیس راهور استان اردبیل با اشاره به اینکه در صورت روند خطرناک گذشته، اکنون باید آمار کشته های تصادف 250هزار نفر در جاده ها و خیابان ها می شد؛ اما نه تنها این آمار افزایش نیافت بلکه شاهد کاهش مناسب هستیم.
وی وضعیت امار کشته های استان اردبیل در ترافیک شهری و جاده ها و راهها را 180 نفر در سال 84 خواند و افزود: در سال 94 این آمار به 100 نفر تقلیل یافته و هر سال در حال کاهش است.
سرهنگ آقامحمدی آمار شش ماهه گذشته و نیمه اول سال در بخش تصادفات منجر به فوت را با 8درصد کاهش اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر بالاترین و اصلی ترین دغدغه نرخ تصادفات عابرین بوده و ضرورت سریع دارد که دیدگاه ها منطقی - معقول و بینش ها اصلاح شده و موارد کارشناسی شده و لازم اعمال و اجرایی شود.
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل نرخ تصادفات و فوتی های داخل شهری را غیر قابل قبول دانست و تاکید کرد: بعد از دو استان بالاترین نرخ تصادف و فوتی عابرین را داریم.
وی با اشاره به اینکه تصادف عابرین در تهران 44 درصد اما در استان اردبیل این آمار 53درصد بوده و شهر اردبیل با تصادف عابرین 63درصدی مواجه است گفت: توجه به مسائل ایمنی عابرین پیاده - بستر سازی ترافیک شهری - رفع نقاط حادثه خیز - فرهنگ سازی عمومی - رعایت قوانین رانندگی - ساماندهی حمل و نقل عمومی بخصوص تاکسیرانی در دستور کار و ضرورت دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل در ادامه از صدور 21هزار نوپلاک و جدید در 6ماهه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 3هزار خودرو بدلیل فرسودگی و اسقاطی از رده و ترافیک شهری خارج شده است.
وی در پایان از بررسی 980پرونده اعتراضی به تخلفات رانندگی، 2500پرونده ترخیص خودرو،پلاک گذاری 260 ادوات کشارزی در نیمه اول سال خبر داد.
فرماندار اردبیل:تصادفات شمال استان و عابرین پیاده امنیت مردم را زیرسوال برده است
جواد زنجانی فرماندار اردبیل نیز در همایش طلایه داران ترافیک و تجلیل از رانندگان، فرهنگ سازان و همیاران نمونه استان اظهار داشت: سنگینی و سختی کار این معاونت را نمی شود نادیده گرفت و در تمام مناسبت ها، ایام و مراسمات نیروی انتظامی و راهور آماده باش بوده و با حد اقل امتیاز و امکانات در حال خدمت است.
فرماندار اردبیل فعالیت راهور را در چند سال اخیر علمی و در حال ارتقاء برشمرد و افزود: زمانی به آسایش و امنیت واقعی خواهیم رسید که با فعالیت های ناجا از جمله راهور مشارکت داشته باشیم.
زنجانی خطاب به مسئولان و فرماندهان ترافیک استان تاکید کرد: از ظرفیت شورای ترافیک استان بهره گرفته و دستگاهها و ادارات را برای کمک و مشارکت به میدان کار بیاورید.
وی پیشنهاد داد: هر تصادفی که منجر به داغدار شدن خانواده ای می شود برای بررسی و پیشگیری بعدی به شورای ترافیک آورده شده و چاره اندیشی شود در عین حال اگر سازمانی و نهادی در انجام وظایف ترافیکی و ابلاغی کوتاهی و قصور داشته باشد هیچ گونه اغماض و اهمال کاری مورد قبول واقع نشده و برخورد شود.
فرماندار اردبیل تصریح کرد: شورای ترافیک در انتظار نظرات کارشناسی شده راهور بوده و شهرداری و شورای شهر اماده مشارکت جدی است.
این مقام اجرایی شهرستان اردبیل با اشاره به بودجه و اعتبار بخش راهور گفت: راهور نگران هزینه و اعتبارات نباشد و هر طرحی که آماده اجرا بوده معرفی کند.
فرماندار اردبیل نرده کشی بزرگراه ها را ضروری برشمرد و تاکید کرد: برای شهردار و شورای شهر کاری واجبتر از امنیت و آسایش جانی مردم نبوده و این کار نباید به تاخیر بیفتد.
زنجانی از عدم استقبال مردم از پله های نفر رو خبر داد و افزود: لازم است پله های پل های هوایی عابرین برقی شود.
وی در ادامه بر فرهنگ سازی قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از ظرفیت آموزشی مدارس و دانشگاهها تاکید کرد.
فرماندار اردبیل از ضعف امکانات زیر ساختی بخش راهور و پلیس راه انتقاد کرده و اظهار داشت: بحث مانیتورینگ و هوشمند شدن ترافیک در خیلی از استانها به جز اردبیل راه اندازی شده و این در حالیست که سالها در این خصوص بحث شده ولی اقدام عملی صورت نگرفته است.
زنجانی از آمادگی استاندار و معاونت عمران استاندار مبنی بر تامین هزینه و تجهیز هوشمند و مانیتورینگ شدن کنترل ترافیک خبر داد و گفت: در جوامع فعلی کنترل ترافیک پرسنلی و حضور فیزیکی پلیس منسوخ شده و باید به سمت بهره گرفتن از دستگاههای به روز رفت.
انتهای پیام/