کد خبر: 3488 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶

به مناسبت هفته بسیج انجام گرفت؛

دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با خانواده دانشجوی شهید"بهنام یوسفی"

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به همراه مسئولین بسیج دانشجویی با حضور در منزل دانشجوی شهید"بهنام یوسفی" یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با خانواده دانشجوی شهید"بهنام یوسفی"

 به گزارش خبرنگار ابصارخبر، علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به همراه جمعی از مدیران دانشگاه و مسئولین بسیج دانشجویی با حضور در منزل دانشجوی شهید"بهنام یوسفی" یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

بهنام یوسفی در 15 شهریور ماه 1345 در اردبیل به دنیا آمد و بعد از دوران کودکی در سال 1352 به همراه پدرش که معلم بود به مدرسه رفت.

 دوره ی ابتدایی مثل برق و باد برای بهنام گذشت و وی با موفقیت مقطع ابتدایی را طی کرد و برای دوره ی راهنمایی در مدرسه اندرز گو  شهرستان اردبیل ثبت نام کرد ، وضعیت تحصیلی او در دوره ی راهنمایی مانند سابق خوب بود و با اشتیاق درس می خوانند .

 بهنام از کودکی زیر دست پدر و مادری مذهبی و متدین و با سواد تربیت می شد ، با سن کم خود به مسائل دینی بسیار اهمیت می داد  ، دراوقات فراغت خود به ورزش تکواندو می پرداخت و علاوه بر آن  به همراه دوستانش در پایگاه زینال فعالیت داشت آنها در همان محل کرداحمد ساکن بودند و وضعیت اقتصادی شان نسبتاً متوسط بود ولی از نظر بعد اجتماعی از احترامات زیادی برخوردار بودند .

 بهنام که از اول  به درس خواندن علاقه ی زیادی داشت و آرزو داشت که در آینده استاد دانشگاه شود از دانشگاه تربیت معلم تبریز قبول شد و رفت تا در آنجا درس بخواند و مانند پدرش که معلم نمونه ای بود  به عنوان  معلم وظیفه ی خود را نسبت به وطن ادا کند.

وی در دوران دانشجویی خود در مورد معاد مطالعه و تحقیق می کرد و زمانی که برایش  سئوالی پیش می آمد از آیت اله جعفری کمک می گرفت .

دوران جوانی بهنام همزمان بود با دوران انقلاب ، انقلابی که با سعی و تلاش و البته ریخته شدن خون مردمان  بیگناه و با رهبری امام خمینی (ره) سرانجام به پیروزی رسد مردم ایران تازه کشور را از دست رژیم پهلوی نجات داده بودند و داشتند نفس راحتی می کشیدند که رژیم  بعثی عراق  به خاک ایران تجاوز کرد و وضعیت کشور باز هم بحرانی شد.

بهنام در دانشگاه تربیت معلم تبریز مشغول به تحصیل بود، وقتی جنایات رژیم بعثی عراق را دید نتوانست تحمل کند و تصمیم گرفت که  برای حفظ  وطن و ادای دین  به جبهه برود ، وی جنگ تحمیلی  را تجاوز آشکار دشمنان اسلام به ایران می دانست تا اینکه از طریق سپاه پاسداران  لشکر 31 عاشورا واحد بسیج اردبیل به جبهه اعزام شد و به عنوان آر پی جی  زن خدمت کرد.

بهنام یوسفی اردبیلی در تاریخ 65/12/5 در حین درگیری با نیروهای بعثی عراق در اثر اصابت ترکش به صورت و سرو شکم و پا در منطقه شلمچه از توابع شهرستان خرمشهر در استان خوزستان به مقام رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/