کد خبر: 4748 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان؛

شب قدر، قلب ماه رمضان است

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اردبیل با بیان اینکه هر چیز یک قلب دارد به احادیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد گفت: قلب ماه رمضان، شب قدر است.

شب قدر، قلب ماه رمضان است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،حجت السلام عبداله حسنی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای پیام نور و فرهنگیان اردبیل
به بیان فضیلت های شب قدر در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت:  شب قدر از از نظر ثواب اعمال با 1000ماه برابری می کند.
وی ارزش شب قدر را برابر با 80 سال دانست و با بیان اینکه این مدت زمان برابر عمر طبیعی یک انسان است، خاطرنشان کرد: اگر انسان مومن اعمال شب قدر را درست به جای بیاورد به اندازه یک عمر عبادت ثواب برده است.

شب قدر، قلب ماه مبارک رمضان است
حسنی در ادامه سخنان خود به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: طبق گفته امام معصوم هر چیز یک قلب دارد و قلب ماه رمضان شب قدر است.

وی نزول فرشتگان در ماجرای حضرت ابراهیم با نمرود را یاداور شد و گفت: علاوه بر اینکه شب قدر، شب نزول قرآن کریم است،در این لیالی شریف، فرشته های الهی نیز به میان زمینیان نازل می شوند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اردبیل به بیان برکات شب های قدر پرداخت و گفت: عظمتی که پروردگار متعال در شب قدر قرار داده بسیار است به این معنی است که در این شب سعادت، شقاوت ، مرگ و حیات انسان در طول یکسال در این شب عزیز رقم می خورد و اگر ما به درگاه خداوند متعال توسل نجوییم و این شب را عزیز نگه نداریم مقدراتمان در این شب بد رقم خواهد خورد.

حسنی با بیان اینکه پروردگار متعال بر اعمال و رفتارمان آگاه است و آنها را بسیار خوب می شناسد، تصریح کرد: انسان باید صاف و صادق باشد  تا آفریدگار نیز سفره ی رحمتش را باز کرده و به انسان رحمتش را عنایت کند.

وی در ادامه سخنان خود احادیث ائمه اطهار(ع) در خصوص بخشایش گناهان را یادآور شد و افزود: طبق روایات رسیده از ائمه معصومین هر کس در این شب استغفار کند، توبه کند، نماز بخواند و راز ونیاز کند مطمئن باشد که خداوند متعال وی را خواهد بخشید.

حسنی از قرآن کریم در شب قدر به عنوان بزرگترین و بهترین وسیله جهت نزول رحمت الهینام برد و گفت: نا امیدی از بزرگترین گناهان است.

استاد حوزه و دانشگاه دومین وسیله را رفتن به درگاه خداوند متعال، اهل بیت پیامبر(ص) و ائمه معصومین عنوان کرد و گفت: امیدواریم خداوند متعال بخاطر اهل بیت(ع) ما را ببخشد.

وی سومین عامل کسب بخشایش الهی را داشتن دل صاف و پاک عنوان کرد و گفت: اگر در حق الناسی اجحاف کردیم و حق اللهی را انجام ندادیم باید استغفار کنیم تا مورد بخش واقع شویم.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان تصریح کرد: بخشیدن دیگران، طلب حلالیت از دیگران و دعا بعنوان عوامل موثر در جهت کسب رضای الهی هستند.

انتهای پیام/