کد خبر: 4760 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷

بیانیه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق؛

فعالیت‌های ورزشی در شب‌های احیاء تعطیل شود

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با صدور بیانیه ای خواستار تعطیلی مسابقات ورزشی در شب های قدر شد.

فعالیت‌های ورزشی در شب‌های احیاء تعطیل شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام سیف اله مدبر رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با صدور بیانیه ای ضمن تشریح اهداف ماه مبارک رمضان و فلسفه شب های قدر خواستار تعطیلی مسابقات ورزشی در شب های قدر شد.

در این بیانیه آمده است: طبق دستور صریح خداوند منّان در قرآن کریم، همه‌ی ما يازده ماه از دوازده ماه سال را، طبق برنامه‌ی معمول مي‏خوريم، می‌آشامیم، ورزش می‌کنیم و... . خداوندی که به صلاح بندگان خود آگاه است در این ماه درهای رحمت و مغفرت خود را به روی بندگان خود گشوده است و مشتاقانه منتظر ماست تا این ماه را فرصتی مغتنم بشماریم و با تغییر در برنامه‌ی مستمر یازده ماهه، بیش از پیش به طرف خالقمان روی آوریم و به آن مأمن دل‌ها تقرّب جوییم.

با کمال تأسف ۲۵ سال است که در کشورمان شاهد هستیم که تعدادی از مسئولین برنامه‌هایی را تدوین و اجرا می‌کنند که با اهداف متعالی ماه رمضان و فلسفه این ماه عظیم‌الشأن منافات دارد، چرا که در طول یک روز عزیزانمان در ادارات، نهادها یا بخش‌های مختلف مشغول کار و انجام وظایف محوّله‌ی خود هستند، بعد از ظهرها وقتشان به استراحت و رسیدگی به امورات زندگی صرف می‌شود و تنها شب‌ها است که می‌توانند زمان خود را برای بهره‌مندی از فیوضات این ماه و تربیت روحی و معنوی خود اختصاص دهند.

این بیاینه با اشاره به ضرورت اعزام مبلغین به مناطق مختلف کشور در ماه مبارک رمضان می افزاید: در ماه مبارک رمضان طبق روش معمول و هرساله، حوزه‌ی علمیه علما را به تمام نقاط بلاد اسلامی اعزام می‌کند تا با حضور در مساجد و حسینیه‌ها به مباحث دینی بپردازند. برنامه‌ریزی‌هایی که در قالب «جام رمضان» بدون در نظر گرفتن فلسفه‌ی این ماه تدوین و اجرا می‌شود، همکاران و دوستان ما را از بهره‌مندی از این فرصت مغتنم محروم می‌کند. اگرچه در دین اسلام و سنّت نبوی، ورزش یک امر مبارک و حتّی یکی از کارهای مستحب شمرده شده است، با این حال اهل‌بیت علیهم‌السلام در ماه مبارک رمضان به منظور تزکیه‌ی روح و تهذیب نفس، توصیه می‌فرمودند که مردم در برنامه‌های خود، متناسب با مقتضیّات ماه مبارک رمضان تغییراتی ایجاد کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: همکاران ارجمند در نهادها و ادارات مختلف، هر سال در ماه مبارک رمضان، فعالیت‌های ورزشی را در شب‌های احیا تعطیل و در شب‌های دیگر به اوقات غیر تداخلی با برنامه های معنوی این ماه مبارک موکول کنند تا مومنین روزه دار از فیوضات ماه خدا بی‌نصیب نباشند.

انتهای پیام/


نظرات بازدیدکنندگان

ایرانی با غیرت
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹

احسنت، درود بر شرف حاج آقای مدبر