کد خبر: 5269 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳

در یادواره شهید روستای بودالالو مطرح شد:

حسنی: خانواده ها نقش مهمی در جنگ فرهنگی بر عهده دارند/ فرهنگ سازی دینی، بزرگترین کار اردوهای جهادی است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در روستای بودالالو با بیان اینکه خانواده ها نقش مهمی در جنگ فرهنگی بر عهده دارند،کار دانشجویان جهاد را ستود و گفت:فرهنگ سازی دینی، بزرگترین کار اردوهای جهادی است.

حسنی: خانواده ها نقش مهمی در جنگ فرهنگی بر عهده دارند/ فرهنگ سازی دینی، بزرگترین کار اردوهای جهادی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، یادواره شهید بهروز مرادی تنها شهید روستای بودالالو از توابع شهرستان هیر با حضور اهالی روستا توسط گروه جهادی پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان اردبیل در مسجد این روستا برگزار شد.

حجت الاسلام عبداله حسنی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظک رهبری در دانشگاه های استان در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خطره شهدای گرانقدر به تبیین ارزش انسان در دنیا و آخرت پرداخت و گفت: ارزش انسان با تمام دارایی های دنیا نیز قابل معامله نیست.

وی به آیات قرآن کریم در این خصوص اشاره کرد و گفت: خداوند خود بهترین خریدار جان انسان هایی است که تنها در جهت کسب رضای الهی آنچه را که در توان دارند برای خدمت به مردم در طبق اخلاص می گذارند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گفت:خداوند متعال در برابر ایثار و فداکاری انسان هایی که تنها به خاطر کسب رضای الهی حتی جان خود را نیز می دهند بهشت برین را هدیه می دهد.

وی شب لیله المبیت و ایثار و فداکاری حضرت علی(ع) را در آن شب را یادآور شد و گفت: شهدای مدافع حرم در واقع به تاسی از مولایشان امام علی(ع) جانشان را برای حفظ آبروی مسلمانان در برابر یزیدیان زمان، داعش به خطر انداختند تا فردا خانواده های ما در شهرها و روستاها به بند کشیده نشوند.

حسنی در ادامه سخنان خود به فلسفه قیام امام حسین(ع) در برابر ظلم زمان پرداخت و گفت: روزی که سیدالشهداء(ع) در برابر ظلم و ستم زمان به پا خواست، در واقع هدفش نجات اسلام و احیای دین الهی برای ابد تاریخ بود.

وی به مقایسه تعداد یزیدیان در واقعه کربلا با دشمنان اسلام در برهه کنونی پرداخت و گفت: امروز نیز همانند روز کربلا تمام کفر در برابر تمام اسلام در برابر هم صف آرایی کرده اند بطوریکه ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس از 50 کشور جهان مزدور به اسارت گرفت که متأسفانه در بین آنها تعداد زیادی هم مسلمان وجود داشت.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با بیان اینکه ایران اسلامی بعنوان پرچمدار اسلام ناب محمدی در جهان شناخته شده است،ایثار و فداکاری های شهدای هسته ای و مدافعان حرم را خاطرنشان کرد و گفت: دَرِ شهادت هنوز هم برای کسانیکه می خواهند در راه اعتلای اسلام جان فشانی کنند بسته نشده است بلکه هر روز ما عاشورا و کربلا است و یزیدیان زمان نیز همواره در حال طرح ریزی توطئه علیه اسلام هستند

استاد حوزه و دانشگاه خباثت ها و جنایات حرمله ها و یزیدیان زمان را یاداور شد و گفت:در برهه کنونی همه وظیفه دارند خیمه خود را پیدا کنند تا بتوانند با ایفای نقش خود در جهت تعالی اسلام بکوشند.

وی عدالت طلبی ،ایثار و گذشت را نشأت گرفته از خیمه کربلا توصیف کرد و گفت: هرکسی که به دنبال ترویج رذایل اخلاقی است و می خواهد با جان مردم بازی کند با یزیدیان فرقی ندارد بلکه در خیمه آنها نیز قرار گرفته است.

حسنی از جنگ فرهنگی بعنوان جنگ امروز نام برد و گفت:خانواده ها بعنوان کانون این جنگ مهم نقش بسزایی در خنثی کردن توطئه های دشمنان بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در اسلام تنها به خدمت رسانی، گره گشایی و تعاون توصیه شده است، گفت: بزرگ ترین دعواهای موجود در کوی و برزن شهرهای ما مربوط به جنگ فرهنگی است چونکه دشمنان اسلام از این راه می خواهند با ضربه زدن به جوامع اسلامی به اهداف شوم خود برسند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان امکانات موجود در گوشی های تلفن همراه را خطرناک تراز ماهواره و اینترنت عنوان کرد و گفت: دشمن از طریق این وسایل کوچک بهتر می تواند با شستشوی مغز نسل جوان ما و تغییر ذایقه انها به اهداف خود برسد.

وی کار های فرهنگی دانشجویان جهادگر در روستاها را ستود و از دانشجویان و مبلغان دینی خواست تا بیشتر  در عرصه هایی چون فضای مجازی به تبلیغ دین بپردازند.

حسنی کار فرهنگی را بالاترین نوع جهاد در برهه کنونی دانست و گفت: شهید حججی نمونه بارز فعالین جهادی است که در دوران دانشجویی خود با حضور در عرصه های جهادی با تمام وجود به مردم محروم جامعه خدمت کرد.

وی از فرهنگی سازی دینی نیز بعنوان بزرگترین کار اردوهای جهادی نام برد و گفت: در قرآن کریم نیزآمده است، هر کس بتواند یک نفر را زنده کند مثل این است که کل دنیا را نجات داده است.

وی در پایان سخنان خود از خانواده ها خواست تا با مراقبت از فرزندان خود علاوه بر عمل به وصایای شهدا در راه تعالی اسلام نیز گام بردارند.

اجرای سرود کبوتران حرم توسط گروه سرود بچه های روستا،مداحی سعید ایزدی منش، مسابقه حفظ جزء آخر قرآن کریم ، تجلیل از خانواده شهید بهروز مرادی و سفره احسان  از جمله های این مراسم بود.

انتهای پیام/