کد خبر: 5426 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰

در جلسه قرارگاه مرکزی احمدی روشن مطرح شد؛

مطالبه گری اقتصاد مقاومتی در دستور کار هسته های دانشجویی قرار گیرد

نشست تخصصی قرارگاه مرکزی شهید احمدی روشن با حضور دبیران هسته های علمی بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در سالن جلسات ناحیه بسیج دانشجویی برگزار شد.

مطالبه گری اقتصاد مقاومتی در دستور کار هسته های دانشجویی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، رضا ندایی مسئول قرارگار شهید احمدی روشن استان اردبیل از برگزاری نشست تخصصی این قرار با حضور دبیران هسته های علمی بسیج دانشجویی خبرداد و گفت: این نشست با هدف بررسی اقدامات هسته های علمی و مطالبه گری های تخصصی در خصوص اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ها برگزار شد.

افول علمی در کشور منجر به فرار دوباره مغزها شده است

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان نیز در این نشست به تبیین رویکرد جدید بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: هسته های دانشجویی باید با برنامه ریزی ها منسجم و عملی روحیه مطالبه گری در خصوص فرایند های اجتماعی بخصوص اقتصاد مقاومتی را در دانشجویان تقویت کنند.

وی با بیان اینکه رویکرو امروز بسیج، رویکرد اجتماعی است،گفت: دانشجویان بسیجی نیز باید به این سمت هدایت شوند تا با مطالبه گری های به موقع خود در خصوص آسیب های اجتماعی جامعه در حل مشکلات مردم و معظلات جامعه گام های مرثری برداشته شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود از دبیران هسته های علمی خواست از پتانسیل های نهفته در خوابگاه های دانشجویی غافل نشده و با برنامه ریزی های مناسب بتوانند از ظرفیت قشر دانشجو در خوابگاههای دانشجویی بهرهمند شوند.

وی اجرای برنامه های اثرگذار بومی در دانشگاه ها را خواستار شد و گفت: دانشجوین بسیجی با عملکرد اتش به اختیار خود می توانند بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه را حل و فصل کنند.

اسدی به بیانیه ها و تجمعات دانشجویی اشاره کرد و گفت: تشکل های دانشجویی با حرکت به سمت جریان سازی های اجتماعی می توانند گام های بسیار مؤثری در حل مشکلات روزمره مردم بردارند.

وی رنکینگ علمی ایران در جهان را یادآور شد و گفت: افول علمی ایران در چند ساله گذشته که منجر به فرار مغزها از کشور نیز شده است تنها با روحیه جهادی در مطالبه گری از مسئولان کشور است که می تواند منجر به شتاب علمی کشور شود.

اسدی در ادامه سخنان خود از دبیران هسته های علمی خواست تا با روحیه مطالبه گری خود و با توجه به توان و تخصصی دانشگاه های محل تحصیل خود، گام های مفید و ارزنده ای در خصوص رشد علمی کشور بردارند.

مسئول بسیج دانشجویی استان در پایان سخنان خود از دانشجویان خواست تا با انتقال تجربیات خود در خصوص مسائل علمی و اجتماعی به همدیگر  بتوانند در تعالی خود، استان و حتی کشور مثمر ثمر واقع شوند.

تشریح عملکرد قرارگاه شهید احمدی روشن

عابدی دبیر خواهران کارگروه تخصصی قرارگاه شهید احمدی روشن در ادامه این نشست به تشریح اقدامات انجام گرفته توسط هسته های علمی خواهران در دفاتر بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: سیر مطالعاتی جهاد علمی، جلسات پرسش و پاسخ تخصصی،تامین محتویات علمی حلقه های صالحین، راه اندازی سامانه امداد تشکیلات و ایجاد کارگروه های تخصصی در حوزه های سلامت، کشاورزی و اقتصاد دانش بنیان از جمله اقدامات هسته های علمی خواهران در دفاتر بسیج دانشجویی استان هستند.

وی در پایان سخنان خود به برنامه های پیش روی هسته های علمی اشاره کرد و گفت: راه اندازی هسته های تخصصی مطالبه گری، ایجاد نمایشگاه هایی با مضامین علمی، اجتماعی و ارائه الگوهای موفق اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های پیش روی هسته های علمی دفاتر بسیج دانشجویی هستند.

انتهای پیام/