کد خبر: 5478 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰

نماینده ولی فقیه در استان:

فرهنگ فاخر، نقش مهمی در پیشرفت کشورها دارد/ بن بست وحشتناک علمی در انتظار جهانیان است

نماینده ولی فقیه در استان در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه امروز تولید علم و دانش از ارکان قدرت است، گفت:در شرایط فعلی کسانیکه تسلط و مالکیت بر مغزها داشته و بتوانند به علوم مختلف مسلط شوند، می توانند تمام معادلات جهانی را به هم بزنند.

فرهنگ فاخر، نقش مهمی در پیشرفت کشورها دارد/ بن بست وحشتناک علمی در انتظار جهانیان است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد استان به جایگاه علم در جهان اشاره کرد و گفت:در آینده ای نزدیک جهان با بن بست وحشتناک علمی مواجه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هر کشوری که صاحب علم نباشد مورد هجوم دشمنان قرار خواهد گرفت،تصریح کرد: امروز تولید علم و دانش از ارکان قدرت است.

وی شرایط کنونی جهان را خاطر نشان کرد و گفت:در شرایط فعلی کسانیکه تسلط و مالکیت بر مغزها داشته و مسلط به علوم مختلف باشند  می توانند تمام معادلات جهانی را به هم بزنند.

عاملی به تشریح اهمیت توجه به تولید علم توسط دانشگاه های استان پرداخت و گفت: امروز در چینش ملت ها علم و دانش حرف اول را می زند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود نقش پایان نامه های دانشجویی در تولید دانش را خاطر نشان کرد و گفت: پایان نامه های دانشجویی می توانند در مسیر عزت و حشمت ملت تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی وضعیت پایان نامه های دانشجویی را اسفناک توصیف کرد و گفت: پایان نامه های ما قدرت علمی نداشته و بیشتر مطالب آن انتقال از جایی به جای دیگر است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به تبیین مدیریت کلان علمی پرداخت و گفت: تبدیل علم به ثروت امروز حرف اول در اقتصاد جهانی را می زند.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه فرهنگ در کشور پرداخت و گفت: امروز فرهنگ ما که سابقه ای 1400 ساله دارد مورد هجوم دشمنان اسلام قرارگرفته است که لازم  است دانشگاه های ما با ورود به این مباحث خلاءهای بوجود آمده را پر کنند.

برهان ائمه معصومین در دنیا غوغا کرده است

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امروز دنیا محل آزمون و خطا است،گفت: در آوردگاه فعلی برهان و منطق حرف اول را می زند و در این میان برهان ما که برگرفته از برهان ائمه معصومین است غوغا می کند.

عاملی اهمیت بلوغ فکری و مطالعه در جامعه را خاطرنشان کرد و گفت: مدیریت در دانشگاه ها و فرمانداری ها به امضاء کردن ها نیست چونکه این جایگاه از ارزش بالایی برخوردار است و می تواند نقش تعیین کننده ای در پیشرفت جامعه ایفا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از روسای دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا به دنبال ایجاد تشخص علمی در دانشگاه شوند چونکه جایگاه علمی مسئله ای حیاتی است و نقش مهمی در ارزیابی دانشگاه ها دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سرمایه های علمی کلان ما از دانشگاه آزاد اسلامی برخواسته اند گفت: تبعین جایگاه علمی دانشمندان این دانشگاه در جامعه علاوه بر سوق دانشجویان فعلی به سمت تلاش و کوشش علمی موجب امیدآفرینی در جامعه نیز می شود.

عاملی از مسئولین دانشگاه آزاد خواست تا با ارتقای سطح علمی دانشگاه، سرمایه های علمی این دانشگاه را ساماندهی کرده و موجبات غرور ملی در نزد دانش پژوهان استان را فراهم کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود اتکاء به خود در تمامی مسائل دانشگاه را ضروری دانست و گفت: مسئولین دانشگاه از لحاظ مالی نیز باید تدبیر کنند تا دچار صدمه  و آسیب های احتمالی پیش رو نشوند چونکه هرگونه آسیب در شرایط فعلی موجب ذبح بنیه علمی دانشگاه شده و زمینه های ورشکستگی این مجموعه عظیم آموزشی را فراهم می کند.

امام جمعه اردبیل ضرورت توجه به فرهنگ در محیط های علمی را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه ازاد، عنوان مقدس اسلامی  را با خود همراه دارد باید تقویت بنیه های فرهنگی در این دانشگاه جزو اولویت ها باشد تا با تقویت احساس جمعی بتوان به سمت جامعه متعالی حرکت کند.

وی اقتدار کشورهای پیشرفته را مدیون فرهنگ فاخر در آن کشورها دانست و گفت: فرهنگ عالی موجب انسجام احساس جمعی در کشور می شود بطوریکه همگان در ادای دین خود به کشور کوتاهی نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: فضای علمی دانشگاه های ما باید مزین به فضای فرهنگی فاخر شود تا با تشدید همدلی بتوان شاهد تشکیل مجموعه های آموزشی آرمانی در کشور شد.

انتهای پیام/