کد خبر: 5493 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳

با حضور مسئولین دانشگاه و بسیج؛

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل معرفی شد

طی مراسم تکریم و معارفه که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و مسئول بسیج دانشجویی استان در سالن اجلاس این دانشگاه برگزار شد وحید متقی بعنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل معرفی شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل معرفی شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با حضور اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و جمعی از مسئولین دانشگاه به همراه معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان و جمعی از اعضای بسیج دانشجویی در سالن اجلاس این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم ضمن تجلیل از مرتضی فردی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، وحید متقی دانشجوی رشته حقوق این دانشگاه بعنواون مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه زاد اسلامی اردبیل معرفی شد.

دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج دانشجویی اشتراکات زیادی در تحقق آرمان های انقلاب دارند

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل،بسیج را بازوی توانمند انقلاب برای پیشبرد اهداف اسلام در جامعه عنوان کرد و گفت: امروز خط سیری که در دانشگاه ازاد اسلامی دنبال می شود در واقع تحقق آرمان های انقلاب است و در این خصوص بسیج دانشجویی می تواند در برنامه های دانشگاه نقش مهمی را ایفا کند.

وی هزینه های انقلاب اسلامی را خاطر نشان کرد و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شهدای زیادی جان خود را در راه تحقق و حفظ انقلاب نثار اسلام کردند و ما باید امروز با انجام رسالت خود ضمن صیانت از انقلاب بتوانیم از آرمان های شهدا نیز حراست کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از بسیج دانشجویی خواست تا با انجام بهتر برنامه های خود در محیط دانشگاه، فرهنگ بسیجی را در دل دانشگاهیان زنده کنند چونکه امروزه تنها با روحیه جهادی و انقلابی می توان علاوه بر غلبه در دشمنان اسلام موجب تعالی و پیشرفت کشور را فراهم کرد.

رسولی در ادامه سخنان خود آمادگی همه جانبه دانشگاه را برای فراهم کردن بسترهای لازم جهت اجرای بهینه برنامه های بسیج دانشجویی در دانشگاه اعلام  کرد و گفت: ما مشتاقانه منتظر ارائه برنامه های سازنده بسیج دانشجویی در دانشگاه هستیم.

وی اخلاق مداری را از واجبات امور امروز دانست و گفت: اگر کارهای ما از روی اخلاق و اخلاص باشد قعا با موفقیت های چشمگیری رو به رو خواهیم شد.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی اردبیل از دانشجویان بسیجی خواست تا با اهتمام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد جذابیت های لازم طبق اصول اخلاق مداری زمینه های طولانی تر شدن صف های نماز جماعت در مسجد دانشگاه را فراهم کنند.

وی همکاری دانشگاهیان دانشگاه در برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را خواستار شد و گفت: در مواقع خاصی مثل پاسخگویی به یاوه های داشمنان همه دانشگاهیان باید با جان و دل در میدان حاضر شوند چونکه اتحاد و انسجام ما در عمل، پاسخ محکم و دندان شکنی برای توطئه های دشمنان اسلام است.

رسولی همه مردم را مدافع انقلاب خواند و گفت: امروز بر جامعه جهانی پوشیده نیست که همه مردم ایران از مرد و زن، کوچک و بزرگ همه انقلابی و مدافع انقلابی هستند چونکه به کررات این موضوع را در عرصه های مختلف با چشمنان خود دیده اند.

وی در پایان سخنان خود یاد و خاطره شهدای دانشجو و مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل را گرامی داشت و گفت: امروز دانشگاه های ما از جوانان مخلص، پاک دامن و مومن پر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اهداف و رویکرد جدید دانشگاه را یاداور شد و گفت: رویکرد امروزی دانشگاه آزاد حرکت به سمت تولید علم نافع است و در انجام این رسالت عظیم نیز،بسیج دانشجویی می تواند نقش مهمی ایفا کند.

رسولی در پایان سخنان خود تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج دانشجویی اشتراکات زیادی در جهت تحقق آرمان های انقلاب دارند و باید همدیگر را در انجام برنامه های پشتیبانی کنند.

مهمترین ویژگی بسیج  توکل به خدا است

حجت الاسلام علیپور معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل نیز در این مراس ضمن عرض خیر مقدم به حضار به بیان ویژگی های بسیج و بسیجی پرداخت و گفت: مهمترین ویژگی بسیج ایمان به خدا و اعتقاد قلبی و باور درونی به خالق یكتا است، چونکه بسیج رضایت حق تعالی را مبنای حركت و فعالیت خود می داند. بنابراین مهمترین مشخصه بسیجی مكتبی بودن آن است.

وی با بیان اینکه جهاد همه جانبه در راه خدا، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی از دیگر جنبه های مكتبی بودن نیروهای بسیجی است، گفت: دانشجویان بسیجی می توانند با استفاده از فرهنگ بسیج، نقش مهمی در تحقق آرمان های انقلاب در محیط دانشگاه ایفا کنند.

بسیج نماد وحدت و یکدلی در کشور است

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل نیز در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس بخصوص شهدای دانشجو و مدافع حرم بسیج را شجره طیبه ای دانست که دفتر آن را مجاهدان در راه خدا امضا ء کردند.

وی با بیان اینکه بسیج یک تفکر، فرهنگ و ایده ای نو است، به بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: هرکس که دل در گرو نظام دارد، بسیجی است.

اسدی در ادامه سخنان خود به تبیین روش و سیاق بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: در واقع بسیج به نهاد خاصی وابسته نیست بلکه میراث گرانبهای امام خمینی(ره) و نماد وحدت و یکدلی در کشور است که سعی می کند با مشارکت تمام اقشار مردم به ارمان های انقلاب اسلامی جامعه عمل بپوشاند.

مطالبه گری جزو رسالت های بسیج دانشجویی است

 مرتضی فردی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل ضمن تقدیر از همکاران بسیجی در انجام وظایف محوله در طول تصدی مسئولیت خود،گفت: امروز با توجه به رویکرد جدید شرایط  فعالیت در بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مهیا و مسیر هموار است.

وی با بیان اینکه خط سیر بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد بر محور عقلانیت، معنویت و منطق است،گفت: مطالبه گری جزو رسالت های دانشجویی است و ما بعنوان نماینده مردم از حقوق آنها در همه ابعاد دفاع خواهیم کرد.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد محافظه کاری را قتلگاه انقلاب دانست و گفت: دانشجویان بسیجی باید با کسب بصیرت های لازم بتوانند در شرایط  های خاص به نحو مطلوبی در جامعه تأثیرگذار شوند.

وحید متقی مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل نیز ضمن قدردانی از شورای مرکزی بسیج دانشجویی و تلاش های مخلصانه مرتضی فردی جهت اعتلای بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد به تشریح اولویت های کاری خود پرداخت و گفت: اخلاق مداری سرلوحه فعالیت های بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز باید به سمت جریان سازی انقلابی پیش برویم گفت: برای ایجاد جریان انقلابی باید ابتدا نیروهای همطراز انقلاب تربیت شود تا بتوان با پیگیری مطالبات مردم در محیط های مختلف اهداف انقلاب را محقق و به آرمان های آن جامعه عمل پوشاند.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از مسئول سابق بسیج دانشجویی حکم وحید متقی به وی اهدا شد

انتهای پیام/