کد خبر: 5544 ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴

توسط بسیج دانشجویی دانشگاه محقق برگزار شد

کرسی آزاد اندیشی "ازمسکو تا لس آنجلس" در اردبیل

کرسی آزاد اندیشی"از مسکو تا لس آنجلس" توسط بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با موضوع استکبار ستیزی در این دانشگاه برگزار شد.

کرسی آزاد اندیشی "ازمسکو تا لس آنجلس" در اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز کرسی آزاد اندیشی با موضوع "از مسکو تا لس آنجلس" با حضور 100 نفر از دانشجویان با داوری حسین محسنی از اعضای هیات علمی دانشگاه محقق توسط بسیج دانشجویی در سالن آمفی تئاتر دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در این کرسی با اشاره به تاریخچه شرق و غرب به تشریح سیاست های آمریکا برای فروپاشی شوروی پرداخت و گفت:آمریکا به منظور ایجاد تک قطبی در جهان با شوروی سابق وارد جنگ سرد شد.
وی در ادامه سخنان خود به تبیین جایگاه رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا پرداخت و گفت: این رژیم صفاک که هیچکدام از الزامات تشکیل یک کشور (خاک، ملت و حکومت) را نیز ندارد، چنان در بدنه حاکمیتی آمریکا نفوذ کرده که از این کشور بعنوان ابزاری در راستای تأمین منافع خود در جهان استفاده می کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت ایران در دوران پیش از انقلاب اسلامی تاکنون پرداخت و گفت: رژیم صهیونیستی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران  هرچه در توان داشت در جهت مقابله با انقلاب و اسلام انجام داده  و در این راه نیز از جنگ تحمیلی گرفته تا ترور دانشمندان ایرانی و تحریم های سنگین دریغ نکرده است.

محسنی با بیان اینکه گفتمان اصلی ایران در مبارزه با استکبار  محو اسرائیل  است، سخنان امام موسی صدر در خصوص مبارزه با رژیم صهیونیستی را یادآور شد و گفت: من حسینیه ای را حسینیه می دانم که قهرمان مبارزه با اسرائیل تربیت کند .

وی در ادامه سخنان خود به تبیین مسئله داعش پرداخت و گفت: دشمنان اسلام با راه اندازی گروه های تکفیری و داعش می خواستند با تغییر وضعیت خاورمیانه به نفع خود ضمن محقق ساختن رویای از نیل تا فرات به مقابله با قدرت روز افزون ایران اسلامی در منطقه بپردارند که مدافعان حرم و رزمندگان جبهه مقاومت خط بطلانی بر این روی خام استکبار کشیدند.

در ادامه این برنامه دانشجویان حاضر در کرسی به بیان دیدگاه ها و اندیشه های خود در خصوص آمریکا دوستان  و توطئه جدید دشمنان تحت عنوان "اروپای خوب" پرداختند.

انتهای پیام/