کد خبر: 5617 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷

رئیس پارک علم و فناوری استان مطرح کرد؛

لزوم حمایت معنوی از طرح‌های دانشجویی

رئیس پارک علم و فناوری استان در دیدار با مسئول علمی بسیج دانشجویی خواستار حمایت‌های معنوی از طرح های دانشجویی در جشنوارها شد و گفت:حمایت معنوی از طرح‌های دانشجویی موجب شکوفایی دانش در استان می شود.

لزوم حمایت معنوی از طرح‌های دانشجویی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عبدالقیوم قلی پوری رئیس پارک علم و فناوری استان عصر امروز در دیدار با رضا ندایی معاون علمی پژوهشی‌ بسیج دانشجویی استان به لزوم همکاری نهادهای علمی تأکید کرد و گفت: کارکرد جشنواره‌های علمی باید فراتر از اهدای جوایز، توانمندسازی علمی دانشجویان و استفاده از طرح‌ها و ایده‌های شرکت کنندگان به منظور تبدیل علم به ثروت ملاک عمل قرار گیرد.

لزوم حمایت معنوی از طرح‌های دانشجویی در جشنواره های علمی

رئیس پارک علم و فناوری استان در ادامه سخنان خود اهمیت معرفی قابلیت های پارک علم و فناوری در قشر دانشگاهی را خاطر نشان کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید در بین مردم شناخته شود تا فارغ‌التحصیلان و تحصیل‌کردگان ما از فرصت های حمایتی موجود نهایت استفاده را کرده و با استفاده از اندوخته های علمی خود و تبدیل علم به ثروت موجب اشتغال آفرینی دیگران نیز شوند.

قلی پوری ضمن یادآوری کارکردهای پارک علم و فناوری استان لزوم تعامل و همکاری نهادهای علمی استان را متذکر شد و افزود: بسیج دانشجویی و مجموعه های علمی وابسته به سپاه پاسداران از توانایی ها و قابلیت های بالایی برخوردارند که تعاملات متقابل می تواند باعث رشد علمی استان و زمینه های اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم کند.

وی وضعیت فعلی کشور را خاطر نشان کرد و گفت: امروز جوانان کشور بیش از تزریق پول به تزریق امید نیازمندند چونکه پول به اندازه کافی در دولت های گذشته در اختیار جوانان قرار گرفته ولی بدلیل عدم حمایت و اعتماد به جوانان نتایج لازم حاصل نشده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان در پایان سخنان خود از نحوه برگزاری جشنواره های علمی انتقاد کرد و گفت: خروجی جشنواره های علمی باید فراتر از تجلیل از برگزیدگان بوده و توانمندسازی علمی شرکت کنندگان و حمایت از طرح های دانشجویی به منظور تبدیل علم به ثروت نیز مد نظر مسئولین برگزار کنندگان جشنواره ها قرار گیرد.

شناسایی دانشجویان نخبه بسیجی،مهمترین هدف جشنواره فعالیت های برتر علمی بسیج است

رضاندایی مسئول علمی بسیح دانشجویی استان نیز در این دیدار به تشریح فعالیت های علمی بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: علاوه بر مناظرات علمی, کارگاه های تخصصی، بازدیدهای علمی هرساله جشنواره فعالیت های برتر علمی با هدف تجلیل از برگزیدگان علمی، مخترعین، مبتکرین و ممتازین تحصیلی دانشجویان بسیجی در یکی از دانشگاه های اردبیل برگزار می شود.

وی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشجویان بسیجی را از دیگر برنامه های بسیج دانشجویی برشمرد و گفت: تجربه نگاری مسئولین بسیج دانشجویی به منظور انتقال تجربه های به نسل های آینده نیز از جمله برنامه پیش رو بسیج دانشجویی است.

در ادامه این نشست راه های تعامل و برگزاری کارگاه های علمی مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/