کد خبر: 6077 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰

معاون هماهنگ کننده سپاه اردبیل :

بیش از ۶ هزار نفر از استان اردبیل به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اردو‌های راهیان نور را بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و گفت: بیش از 6 هزار نفر زائر از استان اردبیل به اردوی راهیان نور جنوب کشور اعزام می‌شوند.

بیش از ۶ هزار نفر از استان اردبیل به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

به گزارش ابصارخبر، سرهنگ پاسدار شکر عبدی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل گفت: برنامه عظیم فرهنگی راهیان نور با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا نمودن نسل‌های بعدی انقلاب با مجاهدت ها، ایثارگری و جانفشانی شهدای والامقام و رزمندگان اسلام، جانبازان عزیز و آزادگان سرافرازانجام می‌شود.

عبدی مناطق عملیاتی پیش بینی شده برای بازدید راهیان نور را اروند کنار، شلمچه، طلاییه، هویزه، فکه، چزابه و دهلاویه عنوان کرد و اظهار داشت: در برنامه‌های بازدید کاروان‌های راهیان نور از حضور راویان مطرح کشور، سرداران هشت سال دفاع مقدس و مادحین بسیجی شهر اردبیل و شهرستان‌های استان نیز استفاده خواهد شد.

وی افزود: تبیین و یادآوری سیره و روش شهدای والامقام و ترویج آن در جامعه از اهداف مهمی است که همه ما در این زمینه مسئول هستیم چرا که همه باید بدانند که دشمنان در برهه‌های زمانی مختلف سعی در پیاده‌سازی نقشه‌ها و توطئه‌های خود دارند و با پایمال کردن ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی می‌خواهند نقشه‌ها و توطئه‌های خود را عملی کنند.

بیش از ۶ هزار نفر از استان اردبیل به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به آغاز اردو‌های راهیان نور جنوب کشور از ۵ اسفند ماه گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از ۵ اسفند ماه تا ۱۵ اسفند کاروان‌های دانش آموزی دختر و پسر و از ۱۵ تا ۲۵ اسفند کاروان‌های راهیان نور دانشجویی دختر و پسر اعزام خواهند شد.

وی افزود: کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی امسال بیش از هزار و پانصد نفر و تعداد نفرات اعزامی با کاروان‌های راهیان نور دانشجویی هم بیش از ۱۵۰۰ نفر خواهد بود که مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این اردو‌ها این است که دانش‌آموزان و دانشجویان از نزدیک در جریان فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدای والامقام، جانبازان و ایثارگران قرار بگیرند.

وی بیان کرد: برنامه تاثیر گذار کاروان راهیان نور به طوری است که دانش آموزان، دانشجویان و جوانان با حضور در این مناطق که رنگ و بوی شهادت در تمام مناطق پیچیده است جوانان با سیره شهدا آشنا می‌شوند تا اینکه بتوانند بعد‌ها روایتگران این مناطق برای دوستان و کسانی که یا دیگر دانش آموزان و دانشجویانی که توفیق حضور در این مناطق نداشتنه باشند تا فرهنگ ایثار و شهادت زنده نگه داشته شود.

سرهنگ عبدی افزود: امسال هم طبق سال‌های گذشته عموم مردم بسیجی و اقشار مختلف استان اردبیل و زائران عزیز به صورت داوطلبانه برای زیارت مقدم و قدمگاه شهدای اسلام و کربلای ایران حضور خواهند داشت و حضور در این مناطق به خاطر این است تا در جامعه نسل‌های بعدی انقلاب پشت آرامان‌های نظام و انقلاب و رهبری ایستاده و میثاق با راه سرخ شهدا آشنا شوند.

وی ادامه داد: زائران اقشار مختلف و عموم مردم طبق برنامه ریزی‌های انجام شده امسال بیش از ۳۲۰۰ نفر خواهند بود.

وی بیان کرد: الگوگیری از زندگی شهیدان و سیره و روش آن‌ها به عنوان مهم‌ترین اقداماتی است که در این زمینه باید همگان تلاش و سعی خود را مبنای کار قرار دهند و هیچ کوتاهی نداشته باشند چرا که برای دستیابی به یک زندگی متعالی و ارزشمند برای شهیدان دستاورد فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایی است که از مکتب عاشورا به یادگار مانده است.

 

انتهای پیام/