کد خبر: 6253 ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳

حافظان کل قرآن، ادعیه و شاعران آیینی در دانشگاه ازاد گرمی تجلیل شدند

مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم، ادعیه و شاعران آیینی شهرستان گرمی با حضور استادان قرآنی، حافظان و قاریان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی برگزار شد.

حافظان کل قرآن، ادعیه و شاعران آیینی در دانشگاه ازاد گرمی تجلیل شدند

مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم، ادعیه و شاعران آیینی شهرستان گرمی با حضور استادان قرآنی، حافظان و قاریان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی برگزار شد.

حجت الاسلام صفری امام جمعه گرمی در این مراسم، قرآن را بهترین وسیله نجات انسان از گمراهی، انحراف و دشمنان دانست و گفت: «تنها قرائت و حفظ قرآن نباید مورد توجه قرار گیرد بلکه باید حرکتی باشد برای عمل به آموزه‌های قرآنی.»

سلطان اکبر آزاد خیّر فرهنگی هم ضرورت توجه به حفظ و قرائت قرآن در مرحله اول از سوی خانواده‌ها و سپس مراکز تعلیم و تربیت را لازم دانست و اظهار کرد: «امروزه با توجه به هجمه‌های شدید فرهنگی از طریق رسانه‌های جمعی و فضای مجازی از سوی دشمنان انقلاب و اسلام، نیازمند تقویت و آشنایی عمیق آحاد مختلف جامعه با قرآن و ادعیه و اشعار مذهبی و آیینی هستیم.»

در پایان مراسم به ده نفر از شرکت کنندگان از طرف کل مجموعه با اهدا لوح و جایزه نفیس تجلیل شد. سلطان اکبر آزاد هزینه اعزام و زیارت مشهد مقدس ده نفر از حافظان کل قرآن و جامعه کبیره را متقبل شد.

هم اندیشی برگزاری یادواره فرماندهان، سرداران و امیران

کارشناس دفتر فرهنگ اسلامی واحد گرمی با بیان اینکه جلسه هم‌اندیشی برگزاری یادواره فرماندهان، سرداران و امیران شهرستان گرمی در روز سوم خرداد برگزار شد، اظهار کرد: پسوندی که دانشگاه دارد توفیقی بزرگی است که نصیب این دانشگاه شده تا به این وسیله بتواند در مسائل اجتماعی، ملی و مذهبی پیشگام باشد.

حجت‌الاسلام پناهی تصریح کرد: دانشگاه وظیفه دارد دوشادوش مردم، در مراسم مختلف شرکت کند تا بتواند نقش و رسالت خود را به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی به جامعه انتقال دهد.

وی گفت: برگزاری انواع یادواره‌ها، اردوهای جهادی، راهیان نور و … از اهم برنامه های انجام شده از سوی واحد گرمی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گرمی نیز با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ما باید کاری بکنیم که موضوع اصلی برگزاری اینگونه مراسم را تبیین کنیم و این چیزی جز آشنایی نوجوانان وجوانان با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ، دستاوردها و اثرات هشت سال دفاع مقدس در جامعه نیست.

سرهنگ نوری افزود: فرهنگ سازی برای حضور مردم در صحنه های فرهنگی و مراسم ملی و مذهبی از اصلی ترین وظایف این دو نهاد مقدس است.

نوری گفت: مراسم و یادواره‌ ما نباید حالت سوگواری داشته باشند. ما باید در این برنامه‌ها شجاعت، حماسه و ایثارگری فرماندهان،شهدا، جانبازان و ایثارگران را نشان دهیم.

در پایان ناحیه مقاومت بسیج سپاه گرمی از سرپرست واحد به خاطر همکاری بسیار نزدیک و صمیمی با اهدا لوح سپاس و تمثال مقام معظم رهبری قدردانی کرد.