کد خبر: 6289 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲

بیانیه مشترک بسیج دانشجویی و طلاب اردبیل به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد

فتح سنگرخونین شهر و آزادسازی خرمشهرکه در سخت ترین شرایط و در سایه ی عنایت ویژه حضرت حق حاصل شد؛ تنها منحصر به آن زمان نبوده و جوانان مومن و انقلابی کشور آماده ی جان فشانی و پاسداری از ارزش های اصیل نظام و انقلاب هستند.

بیانیه مشترک بسیج دانشجویی و طلاب اردبیل به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان به همراه بسیج اساتید، طلاب و روحانیون اردبیل در آستانه سی و ششمین سالروز آزادسازی خرمشهر با صدور بیانیه ای یاد و خاطره حماسه آفرینان سوم خرداد را گرامی داشتند.

در این بیانیه آمده است:حماسه ماندگار سوم خرداد 1361 و سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و در روند جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث عراق و حامیان غربی و عربی آن، علیه جمهوری اسلامی ایران است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان در ادامه با بیان اینکه مقاومت، ایستادگی و پایداری کم نظیر شیرمردان و شیرزنان خطه غیور خوزستان و ایران در عملیات بیت المقدس که در نهایت منجر به شکست مفتضحانه ارتش بعث عراق شودد،اعلام داشت: بار دیگر ثابت شد که  تنها با اتکا به نیروی ایمان و اراده قوی و توکل بر قدرت لایزال الهی، می توان بر تمامی قدرت های خودکامه و استکباری فائق آمد.

بسیج طلاب نیز در ادامه این بیانیه  خاطر نشان کرد: ارتش از بن دندان مسلح بعث عراق که تصور می کرد در فرصت کوتاهی تمامی منطقه خوزستان را تصرف و به خاک خود ضمیمه خواهد نمود، هیچ گاه فکر نمی کرد که این گونه مقهور قدرت بی چون و چرای جوانان مومن و رزمندگان ولایی و خدایی این مرزو بوم باشد.

بسیج اساتید،طلاب وروحانیون و بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل ضمن تبریک فرا رسیدن حماسه سوم خرداد و آرزوی علو درجات برای شهدای گران قدر این حماسه ی جاودان، موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

1 – صیانت از آرمان های والای انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در برهه ی حساس کنونی که قدرت های غدار و مستکبر با عهد شکنی و نقض تعهدات، بار دیگر زبان به تهدید و ارعاب ملت ایران گشوده اند، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

2- فتح سنگرخونین شهر و آزادسازی خرمشهر قهرمان که در سخت ترین شرایط و در سایه ی عنایت ویژه حضرت حق حاصل شد؛ تنها منحصر به آن زمان نبوده و جوانان مومن و انقلابی کشور آماده ی جان فشانی و پاسداری از ارزش های اصیل نظام و انقلاب و فتح الفتوح های پی در پی می باشند.

3- اظهارات سخیف، غیرواقعی، توهم آلود و توهین آمیز وزیر امورخارجه ی آمریکا که نشان دهنده ی عجز و استیصال جبهه ی استکبار در برابر قدرت روز افزون جمهوری اسلامی ایران در منطقه ی غرب آسیا و عزت و اقتدار بی مثال کشورمان در مبادلات منطقه ای و بین المللی می باشد، باردیگر نشان داد که آمریکا کماکان «شیطان بزرگ» است و هرگونه تعامل و سازش با این قدرت استکباری، خیانت به خون شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی است.

4- عدم اعتماد به وعده های پوشالی و دروغین آمریکا و کشورهای غربی که تنها به منافع خود می اندیشند، باید در دستور کار اعضای دولت و دستگاه دیپلماسی کشور قرار گیرد و از ظرفیت های فراوان داخلی و نعمت های فراوان خدادادی و استعدادهای جوانان و نخبگان استفاده شود و از دستاوردهای هسته ای و تولیدات ملی صیانت گردد.

5- اتحاد دنیای اسلام و کشورهای مسلمان در برابر زیاده خواهی و گستاخی های رژیم مجعول و نامشروع صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم و رنج دیده ی فلسطین تا آزادی کامل قدس شریف، خواسته ی به حق کشورهای اسلامی و آزادی خواه جهان است.

6- حفظ اتحاد و همدلی میان سران قوا و پرهیز از دامن زدن به حواشی و اختلافات که موجب سوء استفاده و خشنودی دشمنان را فراهم می آورد؛ مورد توجه قرار گیرد و فرامین حکیمانه ی مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های کلان و راهبردی کشور و رسیدگی به مشکلات مردم و به ویژه جوانان و تحصیلکردگان، در اولویت امور گنجانده شود.

انتهای پیام/