کد خبر: 6311 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷

فرماندار اردبیل؛

بخش‌های عظیمی از حماسه بزرگ دفاع مقدس همچنان پنهان مانده است

فرماندار اردبیل گفت اگر ریشه هنر مردمی باشد ماندگار خواهد بود وگرنه وابستگی هنر به قدرت و اقتدار موسمی می‌شود.

بخش‌های عظیمی از حماسه بزرگ دفاع مقدس همچنان پنهان مانده است
به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شب گذشته جواد زنجانی فرماندار اردبیل در مراسم رونمایی از پوستر هنرواره حبیب اردبیل که در سالن جهاد کشاورزی استان برگزار شد با بیان اینکه بخش‌های عظیمی از حماسه بزرگ دفاع مقدس به عنوان نقطه عزت، شرافت و مظلومیت این ملت همچنان پنهان مانده است، گفت: جا دارد اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه با ظرافت کاری خود این ابعاد به فراموشی سپرده شده را احصاء کرده و به معرفی آن کمک کنند.
 
وی با بیان اینکه می‌توان به اندازه 80 سال برای هشت سال دفاع مقدس کار فرهنگی و هنری انجام داد، گفت: رسالت هنرمندان از آن جهت که از جنس ماندگاری و عشق است قطعا به جاودانه ماندن عرصه دفاع مقدس و رشادت‌ها در این زمینه کمک خواهد کرد.

فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود به نقش هنر در ماندگاری دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در حوزه دفاع مقدس به عنوان یک حماسه ماندگار هنرمندان ما باید با دقت و ظرافت کاری ورود پیدا کنند و فضایی را فراهم آورند تا این حادثه که در آن نمونه‌هایی از جلوه ماندگار ایثار و جهاد را می‌توان به نظاره نشست نمود و عینیت پیدا کند.
 
وی ضرورت انتقال این مواریث ارزشمند را به نسل‌های آینده یادآور شد و افزود: اگر ریشه هنر مردمی و ملهم از اندیشه‌های دینی و اعتقادی باشد ماندگار خواهد بود وگرنه وابستگی هنر به قدرت و اقتدار موسمی می‌شود.
 
زنجانی در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از راه‌اندازی جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت دفاع مقدس گفت: این مجموعه‌ها به خوبی می‌تواند زمینه آشنایی نسل امروز و آینده را با فرهنگ دفاع مقدس آشناتر کند.
 
خبرنگار:یوسف نوروز
انتهای پیام/