کد خبر: 6446 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶

با حضور مسئولین دانشگاه ها و بسیج انجام گرفت:

اعزام 150 دانشجوی استان به راهیان نور غرب + تصاویر

150نفر از دانشجویان برادر استان با حضور مسئولین دانشگاه و بسیج از مقابل مرکز آموزشی شهید پیرزاده به مناطق عملیاتی 8سال دفاع مقدس در غرب کشور اعزام شدند.

اعزام 150 دانشجوی استان به راهیان نور غرب + تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، صبح امروز 150 نفر از دانشجویان برادر دانشگاه های استان جهت بازدید از مناطق عملیاتی 8سال دفاع مقدس در غرب کشور با بدرقه جمعی از مسئولین دانشگاه و بسیج؛ حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق، عباس فنی اصل معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه محقق، سرهنگ عبدی معاون هماهنگ کندده سپاه حضرت عباس(ع) و معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان از مقابل مرکز اموزشی شهید پیرزاده اردبیل به استان کردستان اعزام شدند.

سرهنگ عبدی معاون همانگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان در مراسم بدرقه ضمن گرامیداشت ایثار و فداکاری های رزمندگان اسلام در مناطق عملیاتی غرب کشور به تشریح یادمان های این منطقه پرداخت و گفت: امیدواریم دانشجویان بتوانند با حضور در این مناطق ره توشه های معنوی مناسبی جهت ادادمه مسیر زندگی برای خود ذخیره کنند.

وی در ادامه سخنان خود به اهداف برگزاری اردوهای معنوی راهیان نور پرداخت و گفت:برای سفر بای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  و زنده نگه داشتن مجاهدت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس بین نسل جوان برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استاندر بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های عصر حاضر اشاره کرد و گفت: در ای عصر که هر امت،ملت و کشوری که بهره ای از فرهنگ ایثار و شهادت نداشته باشد قادر به حفظ موجودیت خود نخواهد شد.

وی فرهنگ اصیل اسلامی را یاداور شد و گفت: شهدای گرانقدر با تقدیم جن خود کار حسینی کردند و انتظار می روند آنهایی که توفیق شهادت نصیبشان نشده است نیز با تداوم راه شهدا و تلاش های حسینی کشور را در تحقق ارمان های انقلاب یاری کنند.

عبدی از  مراسمات ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا چون یادواره ها و راهیان نور بعنوان یکی از راه های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان نام برد و گفت:ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا علی رغم تهاجمات بی امان دشمنان اسلام به باورها و اعتقادات نسل جوان، هویت واقعی آنها فراموش نشود.

وی از تحریف و فراموشی بعنوان مهمترین آفت های کشور نام برد و گفت: فراموشی مهمترین عامل از بین رفتن هویت یک ملت است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در پایان سخنان خود از زائران دانشجو خواست تا با ثبت و ضبط خاطرات خود در طول این سفر معنوی مجموعه خادمان راهیان نور را در تدوین کتاب راهیان نور استان یاری دهند تا این ذخایر معنوی هر چه بهتر در اختیار نسل های آینده قرا گیرد.

وی با بیان اینکه راویان حاضر در مناطق عملیاتی بهترین منابع برای درک اوضاع سیاسی و اجتماعی آن دوران هستند گفت: شایسته است دانشجویان در طول این سفر با بهره گیری از راویان و یادگاران دوران دفاع مقدس با مجاهدت های خاموش رزمندگان اسلام بیشتر اشنا شوند تا بتوانند در حفظ امانت های شهدا بیشتر تلاش کنند چونکه این شهدا و ایثارگران بودند که با حفظ انقلاب در ان شرایط سخت تواستند علاوه بر صدور ارزش های انقلاب به جهان زمینه های پیشرفت و تعالی کشور را نیز فراهم کنند.

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان نیز در حاشیه این مراسم  با بیان اینکه امروز 150 دانشجوی برادر جهت فراگیری درس ایثار و شهادت به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند، گفت 21 تیز ماه نیز 200نفر از دانشجویان خواهر نیز به استان کردستان اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/