کد خبر: 6460 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸

گزارش تصویری2؛

حضور دانشجویان برادر اردبیل در"یادمان بوالحسن" بانه

جمعی از دانشجویان استان اردبیل با اعزام به مناطق عملیاتی غرب کشور در استان کردستان، از منطقه عملیاتی بوالحسن شهرستان مرزی بانه بازدید و از نزدیک در جریان رشادتهای جوانان کشور در دفاع از مرزهای میهن اسلامی قرار گرفتند.

حضور دانشجویان برادر اردبیل در"یادمان بوالحسن" بانه

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، صبح روز یکشنبه17تیرماه 150نفر از دانشجویان استان اردبیل در قالب کاروان راهیان نور دانشجویی برای نخستین بار به منطقه عملیاتی بوالحسن شهرستان بانه وارد شدند تا با بهره مندی از معنویان نهفته در این منطقه و استفاده از روایت راویان 8سال دفاع مقدس، مظلومیت شهدای کردستان را بیشتر درک کرده و با فراگیری درس شهامت و استقامت خود را برای مقابله با دشمنان اسلام آماده کنند.

محمودیان راوی مستقر در منطقه عملیاتی بوالحسن در جمع دانشجویان اردبیل به تشریح موقعیت شهرستان بانه و منطقه عملیاتی بوالحسن پرداخت و گفت:بوالحسن بعنوان منطقه عملیاتی کربلای 10 و یکی از معبرهای حرکت رزمندگان برای عملیات در مناطق مرزی و عمق خاک عراق بود بطوریکه در اغلب عملیات های برون مرزی انجام گرفته در ارتفاعات ماووت عراق, رزمندگان اسلام با عبور از این ناحیه و گذر از رودخانه چومان, توانستند به نقاط هدف دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه این مکان, محل استقرار نیروها و اردوگاه‌ها, قرارگاه‌های فرماندهی و اورژانسهای بهداری محسوب می‌شد، گفت: عملیات فتح 1, فتح 5,کربلای 10, بیت‌المقدس 3 و بیت المقدس 6 از جمله عملیاتهای انجام شده در این منطقه بود.

گودرز صادقی رئیس سابق دانشگاه محقق و از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز در این یادمان به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و از دانشجویان خواست تا با درک واقعیت های جبهه و جنگ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه راه شهدا را ادامه دهند.

عکاس:سعید آخربین

انتهای پیام/