کد خبر: 6588 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

قدمی از حق‌آبه ارس عقب‌نشینی نخواهیم کرد

محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس به لایحه مناطق آزاد اشاره کرد وبا بیان اینکه وظیفه اصلی نمایندگان استان تلاش برای تصویب منطقه آزاد استان است به حق آبه اردبیل از ارس نیز اشاره کرد و گفت: قدمی از حق‌آبه ارس عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

قدمی از حق‌آبه ارس عقب‌نشینی نخواهیم کرد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، محمد فیضی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل برای نخستین بار در مجلس گذشته رد شد و هیچ گونه تمایلی از طرف دولت برای ارائه مجدد این لایحه وجود نداشت که با تلاش مجمع نمایندگان فعلی استان و بعد از پیگیری‌های مختلف تمایل در دولت برای ارائه مجدد لایحه انجام شد.

وی گفت: تعداد مناطق آزاد تجاری در ابتدا هفت منطقه بود که بعد از اصلاح به هشت منطقه افزایش یافت و 12 منطقه ویژه که هم‌اکنون به 80 منطقه ویژه ارتقا یافته از طرف دولت برای تصویب به مجلس معرفی شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: در لایحه نخست منطقه آزاد تجاری استان که از دولت به مجلس ارائه شده بود شهرستانهای بیله‌سوار پارس‌آباد و گرمی مورد تائید قرار گرفته بود که سعی کردیم این نقشه را اصلاح کنیم و بهمن سال گذشته پیشنهاد الحاق قسمتی از مشگین‌شهر و شهرستان نمین نیز از طرف استاندار اردبیل به این لایحه اضافه شد که این نقشه در مجلس رای نیاورد.

فیضی تصریح کرد: بعد از این موضوع قسمتی از اردبیل و منطقه ویژه اقتصادی نمین برای الحاق به نقشه لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل پیش‌بینی شد و ما نیز از این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس دفاع کردیم ولی اصلا پیشنهاد الحاق نمین به لایحه منطقه آزاد تجاری مورد رای گیری قرار نگرفت و این بحث که نیمی از منطقه آزاد حذف شده است نادرست است.

وی بیان کرد: لایحه منطقه آزاد تجاری استان با این شکل در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسید و در صورت امکان الحاق مجدد نمین به لایحه منطقه آزاد تجاری این موضوع انجام می‌شود.

ما قدمی از حق‌آبه ارس عقب‌نشینی نخواهیم کرد

فیضی در ادامه سخنان خود به حق آبه ارس نیز اشاره کرد و گفت: ما قدمی از حق‌آبه ارس عقب‌نشینی نخواهیم کرد و این مساله برای استان ما به ویژه منطقه مغان مساله‌ای حیاتی و جدی است.

وی افزود: متاسفانه وضعیت بازار در ماه‌های اخیر دچار فراز و نشیب‌های بسیاری شده است اما گلایه ما از مراجع نظارتی انند تعزیرات است که اکنون یک نقش تماشاگرانه در بازار ایفا می‌کنند که در این زمینه نیز از وزیر دادگستری سوال خواهد شد.

انتهای پیام/