کد خبر: 6760 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳

همزمان با هفته دفاع مقدس انجام گرفت:

دیدار مسئولین سازمان بسیج دانشجویی استان و رئیس دانشگاه فرهنگیان با خانواده شهید محمد حیدری

مسئولین بسیج دانشجویی استان به همراه رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل به همراه با حضور در منزل خانواده شهید محمد حیدری یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

دیدار مسئولین سازمان بسیج دانشجویی استان و رئیس دانشگاه فرهنگیان با خانواده شهید محمد حیدری

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز دکتر رضا عبدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل به همراه دکتر پرویز پرزور مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل و علیرضا روحبخش مسئول حوزه بسیج دانشجویی شهید علم الهدی استان با حضور در منزل خانواده شهید محمد حیدری یاد و خاطره ایثار و فداکاری های شهدا و رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

ارزش دیدار با خانواده شهدا، به میزان نزدیکتر شدن ما به سیره و سبک زندگی شهدا است

دکتر پرویز پرزور مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهدا اشاره کرد و گفت: مقام خانواده شهید را فقط می توان با خود شهید مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه دیدار از خانواده شهدا جزو وظایف همیشگی ما است، گفت: این دیدار ها در واقع قوت قلب و الهام بخش این نکته است که اگر خود شهدا امروز در قید حیات دنیوی بودند و در عرصه مورد نظر تلاش و فعالیت می کردند در برخورد با مشکلات و موانع چگونه برخورد می کردند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان در پایان سخنان خود تصریح کرد: امروز باید نگاه کنیم اگر شهدا در قید حیات بودند در کدام جبهه برای انقلاب و اسلام مجاهدت می کردند؟ ما نیز باید با این نگاه، مسیر شهدا را دنبال کنیم.

حضور در منازل خانواده شهدا، حضوردر کلاس مکتب شهدا است

دکتر رضا عبدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در این دیدار ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبداله(ع) به مکتب عاشورا  اشاره کرد و گفت: حضور در منازل خانواده شهدا در واقع حضوردر کلاس مکتب شهدا است که معلمان نیز با عمل به دانش خودتوانستند از ازمون الهی سربلند و سرافراز بیرون بیایند.

وی در ادامه سخنان خود از ماه محرم و دفاع مقدس بعنوان یادآور بحث شهادت در عرصه های جهاد نام برد و گفت:  مکتب شیعه با شهادت خود را تا ابد بیمه کرده است همانگونه که امام حسین(ع) نیز با واقعه عاشورا شیعه را تا ابد بیمه کرده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان تصریح کرد: شهدای ایران اسلامی نیز با ایثار خود نظام جمهوری اسلامی را بیمه کردند.

عبدی در ادامه سخنان خود مهمترین ویژگی شهدا تشخیص درست و عمل به هنگام عنوان کرد و گفت: شهدا با بصیرت و معرفت بالای خود توانستند با تشخیص درست وقایع و عمل به هنگام خود از اسلام و انقلاب حراست کنند و ما نیز باید از این ویژگی مهم شهدا درس بگیریم و با موقعیت شناسی و عمل به هنگام خود در هر زمان و مکانی به دنبال کسب رضایت الهی باشیم

وی در پایان سخنان خود از خانواده ای شهدا خواست تا از درگاه خداوند متعال بخواهند مسئولین در هر سمتی که هستند بتوانند با تشخیص درست مسائل، به تکلیف خود عمل کنند تا پیش شهدا و اسلام روسفید شوند.

معنویت نهفته در خانواده های معظم شهدا، انرژی انسان را بالا می برد

حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر  ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل در ابتدای این دیدار با بیان اینکه معنویت نهفته در خانواده های معظم شهدا، انرژی انسان را بالا می برد، گفت: خدمت به شهدا و خانواده های انها بزرگ ترین توفیق الهی است که نصیب هر فردی نمی شود.

وی با بیان اینکه خانواده های معظم شهدا سرمایه حقیقی کشور و نظام هستند به تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص پرداخت و گفت: شهدا گنجینه های این اب و خاک هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان در پایان سخنان خود تصریح کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا می تواند کمبودهای انسان را از لحاظ مختلف جبران کرده و به انسان انرزی مضاعف برای ادامه مسیر زندگی بدهد.

عمل به تکلیف حتی از شهادت هم مهمتر است

حجت الاسلام حیدری پدر شهید محمد حیدری نیز در این دیدار خدمت در سپاه  و بسیج را بزرگترین امتیاز برای افراد حاضر در این نهاد مقدس دانست و گفت: این قشر، قدم در وادی گذاشتند که هر کس نمی تواند قدم در این راه بگذارد چونکه این وادی پر از هزینه های گرانی است که مدام از طرف افراد خودی و ناخودی به انها وارد می شود.

وی با بیان اینکه شهدا غیرتمند بودند گفت: امام حسین(ع) با جهاد خود در واقع اسلام را بیمه کرده بطوریکه شهدای ما نیز با تاسی از شهدای کربلا و عمل به فرامین امام حسین(ع) قیام کردند و کشور را در مسیر درست اسلام رهنمون کردند بنابراین امروز ما اگر چنانچه توفیق اهدای تمام داشته های خود در را خدا و انقلاب را هم پیدا کردیم باز هم بدهکار امام و شهدا خواهیم بود.

حیدری با بیان اینکه عمل به تکلیف حتی از شهادت هم مهمتر است، به رسالت زینب کبری(س) اشاره کرد و گفت: اگر بنا بر  شهادت بود در کربلا همه باید شهید می شدند و اینکه اسرای کربلا  زنده ماندند تا این نهضت تا ابد ماندگار شود خود گویای اهمیت عمل به تکلیف الهی است.

وی از رسالت حضرت زینب کبری(س) بعنوان مهمترین بخش نهضت عاشورا نام برد و گفت: اگر حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) به روشنگری در خصوص کربلا نمی پرداختند نهضت عاشورا کامل نمی شد.

پدر شهید محمد حیدری تحمل مشکلات را یکی دیگر از وظایف بسیجیان عنوان کرد و گفت: اگر انسان در مسیر درست حرکت کند و در راه هدف نیز متحمل سختی ها و مشکلات شود توفیق الهی نیز شامل حال وی خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود از بسیجیان خواست تا در برابر ناملایمات و هجمه های بدخواهان نظام و دشمنان انقلاب طاقت آورده و صبر پیشه کنند چونکه صبر خود یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی است و هرکس که به خداوند متعال توکل کند پیروزمند است.

آشنایی با زندگینامه شهید محمد حیدری

شهید محمد حیدری دوم فروردین ماه سال 45 در روستای اونار مشکین شهر چشم به جهان گشود. در ایام انقلاب همراه پدر که روحانی بود به فعالیت های انقلابی پرداخت و پس از انقلاب به تحصیل خود ادامه داد تا اینکه در رشته الکترونیک گرایش برق از دانشگاه کرمان پذیرفته شد و همزمان با تحصیل در پایگاه بسیج نیز فعالیت می کرد سرانجام در جبهه به پدرش ملحق شد و به انجام تکلیف پرداخت تا اینکه سوم اسفندماه سال 65 در عملیات کربلای 5، منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 انتهای پیام/