کد خبر: 6825 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷

توسط عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اردبيل انجام گرفت:

انتشار کتاب « فيزيك در منظر قرآن» در اردبیل

كتاب « فيزيك در منظر قرآن» تاليف آرش انجامي و بهنام بهاري كارمند و عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل از سوي انتشارات جهاد دانشگاهي چاپ و منتشر شد.

انتشار کتاب « فيزيك در منظر قرآن» در اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، كتاب «فيزيك در منظر قرآن» تاليف آرش انجامي و بهنام بهاري كارمند و عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل از سوي انتشارات جهاد دانشگاهي چاپ و منتشر شد.

انجامي در گفتگو با خبرنگار ما به کثرت آیات علمی قرآن کریم و رشد و توسعه علوم و فنون و مطرح شدن اعجاز علمی قرآن اشاره کرد و گفت: به همین جهت « تفسیر علمی» اهمیت ویژه ای یافته و توجه ها را به خود جلب نموده است.

وي افزود: هدف اصلی آیات علمی قرآن، جلب کردن توجه انسان ها برای مطالعه و تدبر نمودن در کتاب آفرینش الهی به جهت پی بردن به عظمت خالق متعال و یا تذکر دادن به مسئله معاد و قیامت است و این هدف آیات علمی در راستای هدف کلی قرآن کریم که هدایت و تربیت انسان ها است، قرار می گیرد و بایستی با این دید به همه آیات قرآن کریم بنگریم و از این هدف اصلی غافل نشویم.

انجامی گفت: تفسیر علمی مخاطبین فراوانی در بین قشر تحصیل کرده دارد و برای آنان از جذابیتی خاص برخوردار است به همین جهت در راستای نیل به این هدف تلاش كرده ايم تا برخی از آیات علمی قرآن کریم را که متناسب با علم فیزیک است، با بیانی ساده و قابل فهم برای استفاده علاقمندان محترم به خصوص جوانان و دانشجویان عزیز در مجموعه ای فراهم آوریم تا انشاءالله مورد استفاده قرارگیرد.

وی در پایان سخنان خود به مباحث کتاب نیز اشاره کرد و گفت: مباحثی که در اين كتاب عنوان شده از جمله موضوعات علمی مطرح شده در آیات قرآن کریم هستند که با بهره گیری از دستاوردهای علم فیزیک، امروزه فهم بهتری نسبت به این آیات فراهم شده است و امید است روزنه ای دیگر از اعجاز قرآن کریم که نشان دهنده آسمانی و بی نظیر بودن این کتاب مقدس است، برایمان گشوده شود.

انتهای پیام/