کد خبر: 6859 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴

سوگواری حضرت رقیه(س) در موسسه آموزش عالی مقدس اردبیلی + تصاویر

مراسم سوگواری حضرت رقیه(س) با سخنرانی حجت الاسلام امیری در حسینیه مؤسسه آموزش عالی مقدس اردبیلی برگزار شد.

سوگواری حضرت رقیه(س) در موسسه آموزش عالی مقدس اردبیلی + تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز، مراسم سوگواری حضرت رقیه(س) با سخنرانی حجت الاسلام امیری از مبلغان اسلامی در حسینیه مؤسسه آموزش عالی مقدس اردبیلی برگزار شد.

امیری در این مراسم به زندگانی حضرت رقیه(س) اشاره کرد و گفت: طبق روایات به جای مانده از ائمه معصومین(ع) چشم هایی که در دنیا برای مظلومیت امام حسین (ع) اشک بریزند، بهشت برین برای آنها وعده داده شده است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین این روایت پرداخت و گفت: گریه برای امام مظلومیت امام حسین(ع) شرایطی دارد و هر گریه ای مورد قبول نیست.

این مبلغ اسلامی از معرفت و شناخت به عنوان همرهان گریه نام برد و گفت: گریه ای که از روی شناخت و معرفت به امام حسین(ع) جاری نشود ارزش ندارد و سزاوار پاداش الهی هم نیست.

امیری در ادامه سخنان خود به روایتی از امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و گفت: شرط قبولی اعمال انسان هم نماز است ولی ان نمازی که همراه با معرفت باشد.

وی با بیان اینک امام حسین(ع) در سخت ترین لحظات زندگی خود در کربلا نماز اول وقت را اقامه کرد، گفت:قیام امم حسین(ع) برای احیای نماز و پابرجا کردن دین بود.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به دومین درس واقعه عاشورا پرداخت و گفت:رعایت حق الناس دومین درس بزرگ امام حسین(ع) در واقعه عاشورا بود.

وی در پایان سخنان خود از غیبت و بهتان بعنوان بزرگترین گناهان نام برد و گف: امروز دشمنان در صدد هستند تا غیرت را از جوانان بزدایند چونکه غیرت دینی بزرگترین مانع دشمنان برای رسیدن به اهداف پلید و شوم آنها است.

انتهای پیام/