کد خبر: 6965 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی:

نظام تربیتی کشور، نیازمند عمل و رفتار پیامبرگونه است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان ضمن تبیین اصول تربیتی پیامبر(ص) در نگاه اسلام گفت: مسئولین تربیتی کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند پیاده کردن اصول و سیره عملی نظام تربیتی پیامبر (ص) در جامعه هستند.

نظام تربیتی کشور، نیازمند عمل و رفتار پیامبرگونه است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل به تبیین اصول تربیتی پیامبر اکرم(ص) در نگاه اسلام  پرداخت و گفت: مسئولین تربیتی کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند پیاده کردن اصول و سیره عملی نظام تربیتی پیامبر (ص) در جامعه هستند.

وی در ابتدای سخنان خود به شیوه تبلیغ اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) پرداخت و با بیان اینکه پیامبر در سه سال اول تبلیغ اسلام تنها توانست 17 نفر را مسلمان کند گفت: در مرجله بعد که تبلیغ خویشاوندی بود: تنها 44 نفر از خاندان پیامبر به اسلام گرایش پیدا کردند که این خود صبر بالا و تلاش پیامبر اکرم(ص) در دوران جاهلیت اعراب را می رساند.

عابدی با بیان اینکه پیامبر برای پیاده کردن نظام تربیتی اسلام ابتدا از خود و خانواده خود شروع کرد، گفت: امروز مسئولین نظام تربیتی کشور هم باید این شیوه را معیار و الگوی خود در نظام تربیتی و آموزش کشور ملاک و معیار قرار دهند تا بتوانند به وظایف خود به درستی عمل کنند.

وی جاهلیت مدرن امروزی را یاداور شد و گفت: درست است که 90 درصد جاهلیت در زمان پیامبر از بین رفت ولی آن 10 درصد باقیمانده اروز با ورود تکنولوژی های جدید مدرن و پیشرفته شدند بنابراین مسئولین نظام تربیتی نیز همگام با پیشرفت به سمت تربیت  و آموزش گام بردارند تا بتوانند موثر واقع شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود به تبیین نظام تربیتی پیامبر اکرم  پرداخت و گفت:در قرآن کریم تربیت مقدم بر آموزش قرار داده شده  چرا که تا تربیت نباشد، نتیجه هم حاصل نخواهد شد.

وی نظام تربیتی اسلام را یادآور شد و گفت: متاسفانه تا کنون نتوانسته ایم زیبایی های اسلام را در ذهن مردم مجسم کنیم جراکه هر کسی توانست زیبایی های اسلام را به درستی درک کند، با تمام وجود به فلسفه عبادت پی برده و اعمال وی نیز الهی تر خواهد شد.

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به سیره اخلاقی و عملی امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) نیز اشاره کرد و گفت: کریم واقعی کسی است که قبل از آنکه فردی اعلام نیاز کند به نیاز ها و احتیاجات وی پی برده  و قبل از اعلام وی نیازش را برطرف کند.

وی تصریح کرد: صفت کریم مطلقا برای افرادی به کار برده می شود که بصورت خود جوشدر صدد حل مشکلات مردم باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان از دشمن شناسی به عنوان یکی از دروس استراتژیک قرآن کریم نام برد و گفت: امروز همه باید در شناخت دشمن مهارت پیدا کنند تا بتوانند تحریفات دشمنان را شناسایی و توطئه های آنها را خنثی کنند چراکه نظام سیاسی ما برگرفته از قرآن کریم و سیره عملی ائمه اطهار(ع) است و در قرآن نیز صراحتا به دشمن شناسی و استکبار ستیزی نیز اشاره شده است.

عابدی به نهج البلاغه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اهل بیت(ع)گنجینه علم، بصیرت و اخلاق هستند، گفت:  امامان معصوم ما خود عامل به علم و اخلاق نیز بودند.

وی به مصائب ماه صفر نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات مسلمانان ناشی از سقیفه ای است که در آن به جکم الهی و وصیت پیامبر اکرم(ص) عمل نشد و اجازه ندادند حق در مسیر درست به حرکت خود ادامه داده و حقدار نیز به حق خود نرسد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه شورای سقیفه بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) با تصمیم اشتباه خود بزرگترین خیانت و جنایت را در حق مسلمانان انجام داد گفت:اگر چه امروز مسلمانان از جمعیت قابل توجهی برخوردار هستند امام به دلیل انحراف رخ داده در سقیفه امروز نه تنها از هیچگونه حق وتو برخوردار نیستند، بلکه از ارتش مشترک نیز بی بهوده و مشکلات اقتصادی متععدی نیز گریبانگیر جوامع مسلمان است

وی تنها راه نجات مسلمانان از وضعیت فعلی را در ظهور امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: طبق وعده الهی ظهور امام زمان(عج) و تحقق حکومت اسلامی در جهان نقطه پایانی مصائب مسلمانان به خصوص شیعیان در جهان است.

انتهای پیام/