کد خبر: 6968 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل خبرداد

کنگره بین المللی دیابت در اردبیل برگزار می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از برگزاری بزرگترین رویداد علمی و سلامت استان در سالجاری خبرداد و گفت: کنگره بین المللی روز جهانی دیابت با حضور اساتید برجسته بین المللی و رونمایی از چندید طرح ملی23 مرداد در اردبیل برگزار خواهد شد.

کنگره بین المللی دیابت در اردبیل برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری بزرگترین رویداد علمی و سلامت استان تحت عنوان کنگره بین المللی روز جهانی دیابت در اردبیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل خبرداد و گفت: یه جامعه متعالی زمانی به پیشرفت و تعالی خواهد رسید که در آن رویدادهای علمی بیشتر شده و جامعه به سمت توسعه علمی گام بردارد.

وی با بیان اینکه این کنگره بزرگ علمی 23 آبان ماه با حضور اساتید برجسته بین المللی و کشوری چون پروفسورصالح محقق حضرتی مخترع واکسن آلرژی و استاد دانشگاه های تهران، نجمی روان کاو برجسته کشور و از اساتید برجسته بین المللی، قائم مقام سازمان بهزیستی کشور، رئیس مرکز آموزش و تحقیقات قوه قضائیه، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و صاحبان شرکت های ممتاز و تولیدکنندگان برتر کشور در زمینه های مواد غذایی و دارویی در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنگره دیابت در یک ماه اخیر مصوب و برنامه ریزی شده است، گفت: عامل اتفاق این کار مهم تعاملات سازنده دانشگاه با انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه آزاد اردبیل را یاداور شد و گفت:استان اردبیل پتانسیل های بالایی برای برگزاری همایش ها و برنامه های ملی و بین المللی زیادی دارد که باید مسئولان استانی از این ظرفیت ها بیشتر استفاده کنند.

وی ماموریت ها و رسالت های دانشگاه هآزاد اسلامی را یاد یادشد و با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی 2 محور اسای برای فعالیت خود انتخاب کرده است، گفت: برگزاری کنگره بین المللی دیابت در حوزه رسالت منطقه ای و مسئولیت اجتماعی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه مسئله سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است، کنگره بین المللی دیابت در اردبیل می تواند تاثیر به سزایی در تغییر رویکرد مسئولین جهت رسیدگی به وضعیت سلامت استان ایجاد کند.

وی رونمایی از جایگزین شکر با استفاده از شیرین کنندهای طبیعی و نمایشگاه دستاورد های پزشکی و غذایی در خصوص دیابت را از مهترین بخشهای جنبی کنگره بین المللی دیابت در اردبیل عنوان کرد

وی در پایان سخنان خود به وضعیت بیمارستان دانشگاه آزاد اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در حال حاضر بصورت آزمایشی مشغول خدمت رسانی است که پس از تجهیزات لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در دهه فجر سالجاری به صورت رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

وی مجموعه دانشگاه ازاد اردبیل را بزرگترین مجموعه آموزشی و خدمت رسانی استان بعد از بخش دولتی نام برد و گفت:این مرکز علمی و پژوهشی در آینده نزدیک به قطب علمی و کارآفرینی در استان تبدیل خواهد شد.

 

انتهای پیام/ج