کد خبر: 7051 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶

نماینده جنبش دانشجویی استان در تریبون نماز جمعه

شفافیت، عنصر گم شده دولت است/ استکبار ستیزی و عدالتخواهی از رسالت های جنبش دانشجویی است

نماینده جنبش دانشجویی استان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به تبیین ماهیت جنبش دانشجویی پرداخت و با بیان اینکه استکبارستیزی و عدالتخواهی از رسالت های جنبش دانشجویی است، گفت: شفافیت در امور، امروز عنصر گم شده دولت است.

شفافیت، عنصر گم شده دولت است/ استکبار ستیزی و عدالتخواهی از رسالت های جنبش دانشجویی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حسین رجبی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و عضو جنبش دانشجویی اردبیل به مناسبت روز دانشجو در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل به تبیین فلسفه و ماهیت ۱۶ آذر پرداخت و گفت: جنبش دانشجویی کشور ریشه در استکبار ستیزی دارد.

وی با بیان اینکه جنبش اصیل دانشجویی همواره در تاریخ این کشور به دنبال مبارزه با استکبار بوده است گفت: این مبارزه در دوران پیش از انقلاب، مبارزه با رژیم ستمشاهی، در دوران انقلاب و دفاع مقدس؛ دفاع از کشور و اکنون نیز پیشرفت و آبادانی کشور است.

رجبی به نحوه تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت: با تسخیر این لانه فساد بدست دانشجویان در واقع شمارش معکوس  مرگ یک ابرقدرت جهان یعنی آمریکای جنایتکار به دست ایران اسلامی رقم خورد.

وی پاسداری از نظام، انقلاب و تلاش برای پیشرفت کشور را از جمله اهداف جنبش دانشجویی برشمرد و گفت: استکبارستیزی و عدالت خواهی از جمله رسالت های جنبش دانشجویی کشور در همه ادوار است.

این دانشجوی اردبیلی در ادامه سخنان خود به آرمان های جنبش دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: استقلال طلبی، استکبار ستیزی و آرمانخواهی از جمله آرمان های جنبش دانشجویی است و تحقق این آرمان ها نیز جز با کسب بصیرت و آگاهی و حضور به موقع و عمل به هنگام میسر نیست.

وی نقد و نقادی را لازمه پیشرفت هر جامعه ای عنوان کرد و گفت: تحمل سیاسی از جمله عوامل مهم در نقادی است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه نقد با هوچیگری متفاوت است تصریح کرد: نقد سازنده موجب پیشرفت می شود به همین دلیل دشمن در صدد است با التقاط این مفهوم در جامه موجب تفرقه در کشور شود غافل از اینکه دانشگاه بیدار است و با کسب اگاهی های لازم و رهنمودهای مقام معظم رهبری در برابر تمام دسیسه های دشمنان ایستاده است.

وی وحدت بین مردم و مسولین را باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان دانست و گفت: با وحدت می توان تمام تحریم ها را بی اثر کرد.
این دانشجوی اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود سرنوشت برجام را متذکر شد و گفت: موضع جنبش دانشجویی آگاه و بیدار در برابر FATF نیز همان موضع برجام است چراکه طبق گفته رهبر فرزانه انقلاب امریکا اعتماد پذیر نبوده و نخواهد بود.

رجبی به خواسته بدنه دانشجویی در این خصوص اشاره کرد و گفت: دولت با حفظ وحدت و تکیه بر توان داخلی به حل مشکلات جامعه بپردازد و در این راه با نصب العین قرار دادن فرامین رهبری در جهت کسب منافع عمومی ملت تلاش کند چراکه منافع حزبی در ایران اسلامی جایگاهی ندارد.

وی از معیشت مردم بعنوان مهمترین مسله کشور نام برد و گفت: در کشور اسلامی و سرشار از منابع غنی این کشور شایسته نیست سفره های مردم که ولی نعمتان انقلاب اسلامی هستند روز به روز کوچکتر و کم رنگ تر شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی از اشتغال و ازدواج بعنوان دغدغه خانواده های ایرانی به خصوص جوانان نام برد و گفت: این امر با فراهم کردن ارتباط بین دانشگاه با بازار کار و تقویت طرح های حمایتی میسر می شود.

رجبی تحقق عدالت در جامعه را نیازمند شفافیت در دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: شفافیت عنصر گم شده دولت است. شفافیت باید در برای ملت ایران و در داخل کشور باشد نه برای اجانب سلطه گر چرا که دشمن در صدد است با نفوذ در ارکان کشور به نظام ما ضربه بزند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دولتمردان برای حل مشکلات کشور نباید بر خلاف مسیر آرمانی جمهوری اسلامی دست دوستی به سمت آمریکایی ها دراز کند. کلید حل مشکلات در داخل کشور است، نه در دست بیگانگان که از هیچ فرصتی برای ضربه زدن بر انقلاب و ملت ایران دریغ نکردند. شایسته است که دولت برای حل مشکلات با الگو گیری از 8 سال دفاع مقدس به جوانان و توان داخلی اعتماد کند و دست خود را در دست پرقدرت و نیرومند جوانان بگذارد تا گره از مشکلات کشور باز شود.

انتهای پیام/ج