کد خبر: 7086 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹

به مناسبت شب یلدا برگزار شد

محفل شعرخوانی خطایی آخشامی در دانشگاه محقق اردبیلی+تصاویر

محفل شعرخوانی تحت عنوان خطایی آخشامی به مناسبت شب یلدا و با حضور شاعران نام آشنای آذربایجان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

محفل شعرخوانی خطایی آخشامی در دانشگاه محقق اردبیلی+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز محفل شعرخوانی تحت عنوان خطایی آخشامی به مناسبت شب یلدا و با حضور شاعران نام آشنای آذربایجان همچون نادر الهی مشکینی توسط کانون خطایی دانشگاه محقق اردبیلی در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد. شرری مدیر فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این مراسم دانشگاه را مرکز انسان سازی و منشاء اخلاق مداری و پرورش استعددا های بالقوه در ابعاد مختلف دانست و گفت: دانشگاه باید علاوه بر ایجاد فضای توسعه علمی در فرهنگ سازی هم گام بردارد.

وی با بیان اینکه حرکت در فضای هنر، ادب و اخلاق در واقع حرکت در فضای خطیر است، خاطر نشان کرد: شاعر و صاحب اثر می تواندبا انتخاب فضای معنایی جمعی را به سر منزل مقصود برساند همچنانکه می تواندوجدان را به پرتگاه سکوت اخلاقی برساند.

وی در ادامه سخنان خود به طبیعت اشاره کرد و گفت:احترام به طبیعت امروز  در واقع احترام به انقلاب زمستان است

مدیر فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی به سروده های سهراب سپهری اشاره کرد و گفت:مهربانی با طبیعت همواره در این آب و خاک وجود داشته است

شرری با بیان اینکه نهاد و وجدان شاعر باید همواره پاک باشد، تصریح کرد:دورن پاک معانی زیبا و اثرگذار معنوی تولید می کند تا به جان و دل مخاطب نفوذ کند.

حسین جنگ آرا، زهرا کاظمی، علیرضا محمودی، محمد رضا آقایی، رامین جهانگیر زاده، عیسی زینی، رعنا زارعی، کمال قهرمان اوغلی، دومان هردم، ایلقار موذن زاده در کنار نادر الهی مشگینی از جمله شاعران جوان و پیشکسوتی بودند که در این محفل یلدایی با بازخوانی سروده های خود پرداختند.

انتهای پیام/ج

 

 

انتهای پیام/