کد خبر: 7191 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل؛

مربیان تربیتی،اصلی‌ترین میراث فرهنگی در کشور هستند

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دشمنان با جنگ نرم نسل جوان و تاریخ و تمدن کشور را نشانه گرفته‌اند، گفت: در راستای مصون‌سازی جوانان از این هجمه‌ها در کنار خانواده‌ها، مربیان و مدرسان نیز وظیفه و رسالتی سنگین بر عهده دارند.

مربیان تربیتی،اصلی‌ترین میراث فرهنگی در کشور هستند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ظهر امروز در همایش توانمندسازی مدیران، مربیان پرورشی و مدرسان درس تفکر و سبک زندگی در اردبیل با بیان اینکه دشمنان با جنگ نرم نسل جوان و تاریخ و تمدن کشور را نشانه گرفته‌اند، گفت: در راستای مصون‌سازی جوانان از این هجمه‌ها در کنار خانواده‌ها، مربیان و مدرسان نیز وظیفه و رسالتی سنگین بر عهده دارند. 

وی گفت: با توجه به اینکه در برهه کنونی هجمه‌های فرهنگی دشمنان از راه‌های مختلف برای نفوذ به کشور طرح‌ریزی شده است باید در این زمینه اقدامات فرهنگی گسترده‌ای انجام دهیم.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دشمنان با جنگ نرم نسل جوان و تاریخ و تمدن کشور را نشانه گرفته‌اند، گفت: در راستای مصون‌سازی جوانان از این هجمه‌ها در کنار خانواده‌ها، مربیان و مدرسان نیز وظیفه و رسالتی سنگین بر عهده دارند و باید تلاش کنند تا دشمنان در توطئه‌های نرم خود با شکست روبه‌رو شوند.

عاملی در ادامه سخنان خود به نقش مربیان تربیتی در فرهنگ کشور اشاره کرد و گفت: مربیان تربیتی با توجه به نقشی که در تربیت نسل آینده بر عهده دارند اصلی‌ترین میراث فرهنگی در کشور به شمار می‌روند و آینده فرهنگی و علمی کشور به دست این افراد رقم می‌خورد.
وی با بیان اینکه معلمان و مادران با تربیت فرزندان و نسلی عالم و صلح در واقع یک نسل را به خود مدیون می‌کنند، تصریخ کرد: آینده کشور به تربیت کودکان وابسته است و بیشترین نقش را در این زمینه مادران و مربیان بر عهده دارند.

وی تربیت در دوران کودکی را کارساز دانست و افزود: باید ترویج اصول زندگی دینی و بومی به فرزندان در درون خانواده توسط مادران و در مدارس توسط مربیان تربیتی مد نظر قرار گیرد.

عاملی با انتقاد از استفاده از وسایل الکترونیکی برای سرگرمی کودکان اظهار کرد: مادری که برای سرگرمی کودکان از چنین ابزاری همچون گوشی و تبلت استفاده می‌کند در کنار آسیب رساندن جسمی، کودک را با عواقب فرهنگی و آموزشی آن نیز که در آینده قابل جبران نیست روبه‌رو می‌کند.

وی گفت: استخراج قصه‌ها و آموزه‌های دینی از بین روایات دینی و بازگویی آن به زبان قصه به صورت علمی و عملی می‌تواند راهکاری اساسی برای مقابله با هجمه‌های نرم و فرهنگی دشمنان باشد و انتظار می‌رود این مهم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ج