کد خبر: 7239 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸

نشست ائمه جماعات دانشگاه های استان در اردبیل + تصاویر

گردهمایی ائمه جماعات دانشگاه های استان اردبیل با حضور معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقم معظم رهبری در دانشگاه های کشور در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

نشست ائمه جماعات دانشگاه های استان در اردبیل + تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، صبح امروز گردهمایی ائمه جماعات دانشگاه های استان اردبیل با حضور  حجت الاسلام مهدی صالحی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقم معظم رهبری در دانشگاه های کشور در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در ابتدای این نشست  به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه روحانیون پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی این فرصت را برای روحانیت ایجاد کرد تا با حضور در دانشگاه ها بتوانند به امر تبلیغ دین اسلام در محیط های علمی بپردازند.

وی با بیان اینکه  تاریخ  و روایات ناظر به چگونگی تبلیغ دین توسط نبی مکرم اسلام است گغت: امروز به برکت انقلاب اسلامی در دانشگاه ها برای تبلیغ دین برای جوانان و دانشجویان باز است و روحانیون می توانند با تبعیت از پیامبر اسلام با حضور در جمع جوانان و دانشجویان ضمن آموزش مبانی اسلام ناب محمدی به آنها، سایرین را نیز به دین اسلام دعوت کنند.

حسنی در ادامه سخنان خود به سم پاشی دشمنان اسلام و شبهه پراکنی آنها در فضای مجازی پرداخت و گفت: امروز روحانیون با حضور در این فضا ضمن پاسخگویی به شبهات دشمنان، عرصه را برای این افراد تنگ کرده اند

وی از روحانیون مستقر در دانشگاه ها خواست  با ترویج رفتار و اخلاق اسلامی در دانشگاه ها، دانشگاهیان را با سبک زندگی اسلامی نیز آشنا کنند  چراکه اغلب دانشجویان  که در سنین جوانی هستند دارای طینت پاک هستند و اگر از همین سنین به سبک زندگی اسلامی روی بیاورند تا آخر هم به این شیوه پایبند خواهند شد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های استان اردبیل در ادامه سخنان خود به ارائه آمار و ارقام در خصوص پایبندی جوانان به دین در محیط دانشگاه ها پرداخت و گفت: طبق اعلام مراجع رسمی 93 درصد دانشجویان کشور معتقد به دین هستند و به خدا و ائمه معصومین اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات در دانشگاه ها علاوه بر اقامه نماز در دانشگاه ها باید با جوانان ارتباط چهره به چهره پیدا کنند گفت: امروز به چالش کشاندند جوانان در امورات دینی و مذهبی امری ضروری است.

حسنی به تعداد دفاتر نهاد نمایندگی در دانشگاه های استان نیز اشاره کرد و گفت: در دانشگاه هایی که دفاتر نهاد رهبری وجود ندارند ائمه جماعات بعنوان نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها محسوب می شوند و دانشگاهیان می توانند با مراجعه به آنها مسائل شرعی و مذهبی خود را مرتفع کنند.

وی در پایان سخنان خود به تاثیر تبلیغ چهره به چهره در جامعه پرداخت و گفت: برقراری روابط صمیمانه و صحبت چهره به چهره  از حضور در برنامه های تلویزیونی و حتی شبکه های اجتماعی نیز مهمتر  و تاثیرگذارتر است هرچند حضور در این فضا ها هم بی تاثیر نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشاوره حضوری و شنیدن دردل جوانان و ارائه راهکار عملی همیشه کارساز است، از ائمه جماعات خواست با حضور در بین جمع های دانشجویی با آنها ارتباط مستمر برقرار کنند.

وی ایجاد روحیه انقلابی گری در جوانان و دانشجویان را یکی دیگر وظایف ائمه جماعات در دانشگاه ها نام برد و گفت: روحانیون می توانند با ارائه الگوهای عملی از صدر اسلام به دانشجویان، روحیه انها را انقلابی و جهادی کنند.

حسنی در پایان سخنان خود به توطئه های دشمنان اسلام در محیط هایی دانشجویی اشاره کرد و گفت: همین توطئه ها بهترین دلیل حضور روحانیت در دانشگاه ها است چراکه دشمنان اسلام از حضور این افراد در محیط های علمی هراس دارند.

در ادامه این نشست ائمه جماعات به تبادل اندیشه  و ارائه راهکار در خصوص نحوه تبلیغ دین در دانشگاه ها پرداختند.

انتهای پیام/ج