کد خبر: 7251 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل خبرداد

بیمارستان دانشگاه آزاد اردبیل به بهره برداری می رسد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از افتتاح رسمی بیمارستان این دانشگاه خبرداد و گفت: این واحد دانشگاهی با دارا بودن رشته‌های پزشکی و پیراپزشكی در سال‌‌های اخیر موفق به ساخت بیمارستان آموزشی – درمانی امام رضا(ع) در محوطه این دانشگاه شد.

بیمارستان دانشگاه آزاد اردبیل به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از افتتاح رسمی بیمارستان این دانشگاه خبرداد و گفت: این واحد دانشگاهی با دارا بودن رشته‌های پزشکی و پیراپزشكی و تربیت پزشكان و پرستاران متعهد در سال‌‌های اخیر موفق شد ساخت بیمارستان آموزشی – درمانی امام رضا(ع) در محوطه اصلی دانشگاه را راه‌اندازی كند.

وی افزود: بیمارستان آموزشی و درمانی امام رضا (ع) پس از اخذ موافقت اصولی از سوی  دانشگاه آزاد اسلامی در زمینی به مساحت 17 هزار و 526 مترمربع و با زیربنایی به مساحت 11 هزار و 854 مترمربع احداث و ساختمان آن در سال ۱۳۹۲ تکمیل شده است.

رسولی گفت: پس از آن با عقد  تفاهم‌نامه‌ای در تیرماه ۱۳۹۶ به مدت ۱۰ سال به منظور راه‌اندازی و بهره‌برداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل قرار گرفته است و در اردیبهشت ماه سالجاری راه‌اندازی شد.

وی گفت: در حال حاضر تمامی بخش‌های بستری، درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، واحد پاراکلینیک، داروخانه و اورژانس تجهیز شده و در حال ارائه خدمات به مراجعین می‌باشد.

وی تصریح كرد: این بیمارستان دارای ۱۰۸ تخت بستری عادی و ویژه بوده و شامل ۴ بخش بستری جراحی، دو بخش ICU  با ۱۲ تخت ویژه، دو بخش اتاق عمل با ۶ تخت اتاق عمل و واحدهای رادیولوژی و آزمایشگاه و همچنین درمانگاه صبح و کلینیک ویژه عصر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان كرد: دانشگاه  آزاد اسلامی را باید یكی از نهال‌های باغ انقلاب اسلامی برشمرد كه اینك بعد از 40 سال فعالیت علمی، پژوهشی، فرهنگی و عمرانی به یك درخت تنومند با شاخه هایی گسترانیده در سراسر كشور و حتی در خارج از مرزهای جغرافیایی كشور تبدیل شده است.

وی افزود: این دانشگاه علاوه بر فعالیت‌ئهای آموزشی، پیشتاز در مسایل پژوهشی و فرهنگی بوده و با رویكرد جدید خود به سمت نوآوری و كارآفرینی فصل جدیدی را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را گشوده و در اختیار جوانان این مرز و بوم خواهد گذاشت.