کد خبر: 7505 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰

در نمایشگاه دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات کشور

سامانه تولیدی مرکز آپای دانشگاه محقق اردبیلی رونمایی شد

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سامانه تولیدی مرکز آپای دانشگاه محقق اردبیلی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات کشور رونمایی شد.

سامانه تولیدی مرکز آپای دانشگاه محقق اردبیلی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از رونمایی سامانه تولیدی مرکز آپای دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان سامانه برگزیده کشوری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: به مناسبت روز جهانی ارتباطات که امسال با شعار رونق تولید و گسترش خدمات دیجیتال نامگذاری شده است، دکتر آذری جهرمی از نمایشگاه دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات کشور بازدید و از چهار طرح مهم ارتباطی از جمله سامانه تولیدی آزمایشگاه آپای دانشگاه محقق اردبیلی به نام سینا رونمایی کرد.
وی افزود: این سامانه اولین سامانه بومی کشور در حوزه ارزیابی و کشف خودکار آسیب پذیری های فضای وب است. همچنین این سامانه با رصد دائمی فضای وب کشور نسبت به کشف و گزارش آسیب پذیری های موجود اقدام می کند.
حبیبی تصریح کرد: با توجه به اینکه خزشگر سامانه فوق بیش از ۳۰۰ هزار وب سایت کشور را شناسایی کرده است، این سامانه با استقرار در مرکز ماهر«مرکز نظارت و مانیتورینگ فضای وب کشور» عمل می کند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: سامانه سینا از بین حدود ۱۰۰ سامانه مربوط به ۳۵ مرکز آپا، به عنوان یکی از شش سامانه برگزیده مراکز آپای کشور ذیل طرح های چهارگانه به این نمایشگاه دعوت شده بود.