کد خبر: 7542 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی اردبیل:

امام خمینی(ره،) منشاء تحولات جهانی در قرن حاضر است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل به تبیین قیام 15 خرداد پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) با افشاگری های خود مانع اجرای طرح های استکباری در کشور شد.

امام خمینی(ره،) منشاء تحولات جهانی در قرن حاضر است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز نشست تببینی سیره عملی امام خمینی(ره] با حضور جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی اردبیل در حسینیه ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل در این مراسم به تبیین سیره عملی و رفتاری امام خمینی(ره) در طول دوران مبارزاتی و رهبری انقلاب پرداخت و گفت: طبق احادیث و روایات در عصر غیبت، هر قرن یک عالم دینی از سوی پروردگار متعال مأموریت پیدا می کند تا منشاء تحولات در جهان شود.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره)یک حقیقت همیشه زنده تاریخ است، گفت: به اذعان نظریه پردازان  غربی مثل کیسینجر، میشل فوکو و سایر نظریه پردازان ، حضرت امام خمینی(ره) یک پدیده فوق تمام معادلات بود و اتفاقات رخ داده  توسط این شخص به خصوص در تغییر معادلات با پارامترهای روزمطابقت نداشت چراکه کارهای ایشان بیشتر شبیه به یک الهام بود.

عابدی در ادامه سخنان خود به اتفاقات سال 42 اشاره کرد و گفت: شاه  ملعون در خلاء مرجعیت بزرگ آیت الله بروجردی، فکر می کرد که کسی توان رویارویی بعد از فوت این مرجع عالیقدر با وی  در بین علمای شیعه را ندارد پس درصدد برآمد تا اقدام دیکته شده آمریکا و جان اف کندی رئیس جمهور وقت را اجرا کند ولی  با مخالفت حضرت امام خمینی(ره) مواجه شد.

وی به بحث لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی، انقلاب سفید، اصلاحات اقتصادی و اجتماعی در سال42 اشاره کرد و گفت: این اقدامات که با شعارهای فریبنده که ضد منافع مردم، ضد دین و اصل مسلم اسلام همراه بود، توسط مردم متدین ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) خنثی شد به طوریکه مردم در مقابل اقدامات ضد دینی و ملی شاه قرا گرفتند.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به چگونگی رخداد حادثه فیضیه قم اشاره کرد و گفت: شاه ملعون به جای قبول اعتراضات علماء و  مردم  و اصلاح اشتباهات خود، به اجرای این لایحه اصرار کرد در این میان حضرت امام خمینی(ره)در سخنرانی معروفشان که به مناسبت چهلم حادثه قم بود، فرمودند؛ به داد اسلام برسید، چراکه شاه طبق دستور آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی عمل می کرد و در صدد دین زدایی از کشور بود.

عابدی در پایان سخنان خود مراحل مختلف پیروزی انقلاب اسلامی را خاطرنشان کرد و گفت: مردم آگاه  و متدین ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)توانستند با فداکاری و تقدیم جان هزاران شهید خصوصا در قیام پانزده خرداد 42 مشعل پیروزی را روشن و پایان استبداد در کشور را در سال 57 رقم زنند.

 وی تصریح کرد: قیام 15 خرداد در واقع نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی بوده  و پیام روشنی به استکبار  در تمام اعصار است چراکه مردم ایران بارها ثابت کردند که علی رغم فشارهای اقتصادی، تهدید و تحریم های ظالمانه، هیچ وقت و در هیچ زمانی ،دین شان را با دنیا معامله نخواهند کرد.

انتهای پیام/ج