کد خبر: 7552 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷

امام جمعه اردبیل

سند دیپلماسی و سیاست خارجی آمریکا اشبه به جنون است

امام جمعه اردبیل بابیان اینکه دولت آمریکا برای مذاکره با ایران دست به دامان کشورهای بسیاری شده است، گفت: این مسئله نشان از قدرت یک کشور جهان سومی و ذلیل‌شدن یک قدرت جهانی دارد.

 سند دیپلماسی و سیاست خارجی آمریکا اشبه به جنون است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: دولت آمریکا برای مذاکره با ایران دست به دامان کشورهای بسیاری شده است و در نهایت ذلت می‌گوید "ما کنار تلفن نشسته‌ایم ولی هیچ تماسی از سوی ایران در ارتباط با گفت‌وگوهای رو در رو دریافت نکرده‌ایم" این مسئله نشان از قدرت یک کشور جهان سومی و ذلیل‌شدن یک قدرت جهانی دارد.

وی افزود: سند دیپلماسی و سیاست خارجی آمریکا اشبه به جنون است، هر روز می‌گویند که ما مراقب هستیم که ایران برجام را کاملاً اجرا کند اما کسی نیست به این دیوانه بگوید اگر برجام برایتان مهم است چرا از آن خارج شده‌اید؟ هیچ منطقی برای مذاکره وجود ندارد چرا که به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

امام جمعه اردبیل اشاره کرد: تکلیف دولت آمریکا با خودش مشخص نیست، پمپئو اظهار می‌کند که ما ۱۲ شرط برای مذاکره داریم و روز بعد ترامپ اذعان می‌کند ۱۲ شرط نداریم و فقط اگر ایران هسته‌ای نداشته باشد برای ما کافی است و مجدداً اظهارات ضد و نقیض و متفاوت را ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: ترامپ یک شخصیت عجول و بی‌تحمل است و تحمل طولانی‌شدن فشار حداکثری به ایران را ندارد، او هر بار که فشار می‌آورد منتظر می‌نشیند اما اقتدار و آرامش ایران باعث می‌شود که خود مجبور به عقب‌نشینی شود؛ به تعبیر یک دموکرات آمریکایی، ترامپ آمریکا را به یک خنده بازار بین‌المللی تبدیل کرده است.

 آمریکا بدترین دوران خود را می‌گذراند

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: آمریکا از جهت سیاسی بدترین دوران خود را می‌گذراند و استراتژی جامعی ندارد، ترامپ از یک طرف پیشنهاد مذاکره بدون شرط را می‌دهد اما از طرف دیگر ۸۰ میلیون ایرانی را تروریست اعلام می‌کند؛ قلب آمریکایی‌ها مثل قلب سعودی‌ها می‌ماند که قبلا به ملت ایران توهین کردند، زمانی هم مفتی اعظم عربستان در آستانه حجی که صدها ایرانی در آن جان خود را از دست دادند اعلام کرد کل ایرانی‌ها مشرک هستند چون اجداد آنها مجوس بود! هر دو مثل هم حرف می‌زنند یعنی کینه و عداوت نسبت به ملت ایران در قلب آمریکایی‌ها و سعودی‌ها موج می‌زند.

وی افزود: حقیقت را برای مدتی می‌توان مکتوم نگه‌داشت ولی برای همیشه نه، امروز نمایندگان کنگره اعتراف می‌کنند که حامی اصلی گروه‌های تروریستی مثل القاعده، داعش و دولت‌های تروریستی مثل آل سعود، خود آمریکایی‌ها هستند؛ تاریخ آمریکا هم نشان می‌دهد که خون ریزترین دولت تاریخ بشر، دولت آمریکا است؛ سده بیستم با حدود ۲۰۰ جنگ، ۲۰۰ میلیون کشته به جا گذاشت، یعنی معادل ۲ درصد جمعیت جهان کشته شد که بسیاری از این خون‌ریزی‌ها به دست آمریکایی‌ها بوده است.

عاملی گفت: چهل سال است که تمام رؤسای جمهور آمریکا در برابر ملت ایران ذلیل می‌شوند، خود ترامپ کار خود را با تبختر استثنایی شروع کرده بود و آن قدر به خود مطمئن بود که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین توافق قرن را کودکانه پاره کرد و زمین خورد؛ آمریکایی‌ها چون با راه‌اندازی تحریم بی‌نظیر، فشار حداکثری، تحریم سپاه و اعلام به‌عنوان گروه تروریستی نتیجه نگرفتند، چرخش ۱۸۰ درجه‌ای نشان داده‌اند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: منافقین به ترامپ مشورت داده بودند که در ایران همه از سپاه بدشان می‌آید و اگر سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار دهید، همه ایرانی‌ها تو خواهند شد، اما قضیه معکوس شد؛ همه ایرانی‌ها به خوبی می‌دانند که سپاه چندین بار کشور را از مرگ حتمی نجات داده است و لذا سپاه محبوب قلب‌ها است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با لغو معافیت‌های نفتی، تصمیم به صفر کردن صادرات نفت ایران، وضع محدودیت‌های جدید هسته‌ای، تحریم صنایع فلزی ایران، راه‌اندازی جنگ روانی عظیمی هم نتیجه‌ای نگرفتند و در نهایت با جنگ روانی عظیم تهدید حمله نظامی را شروع کردند و برای این که ایران باور کند که این تهدید جدی و بسیار معتبر است، ناو هواپیمابر و بمب‌افکن‌های ب ۵۲ را به منطقه اعزام کردند و رزمایش‌های متعدد نظامی در منطقه برگزار کردند اما بازهم نتیجه نگرفتند.

مدارا با طبیعت نشان‌دهنده بلوغ فرهنگی  است

عاملی اظهار کرد: بدترین اقدام آمریکایی‌ها این بود که وقتی دیدند ترامپ قصد حمله به ایران را ندارد، اطرافیان جنگ طلب او مثل بولتون و پمپئو برای تحریک این دیوانه با غواصان اسرائیلی چند کشتی نفتی را در فجیره منفجر کردند و آن را به ایران نسبت دادند تا ترامپ را تحریک کنند ولی از آن هم نتیجه نگرفتند بلکه با معلوم‌شدن ماجرا کاملا مفتضح شدند؛ جان بولتون نیز بعد از این ماجرا گفت " نتایج تحقیقات مربوط به حمله به نفت‌کش‌ها در فجیره که کارشناسان آمریکایی هم در آن مشارکت داشتند، اعلام نخواهد شد!!! و این موضوع به کشور امارات واگذار می‌شود."

وی افزود : در ایام تابستان و بهار اهالی استان روزهای تعطیل و غیرتعطیل به دامن طبیعت بی‌نظیر منطقه جهت سیاحت و آرامش بروند و از تمام اهالی می‌خواهیم با طبیعت مدارا کنند؛ حتما با خود کیسه پلاستیکی همراه داشته باشند و تمام زباله‌های خود و بلکه دیگران را جمع‌آوری کنند و در این خصوص بلوغ فرهنگ، فهم و مدنیت بزرگ خود و احساس‌های جمعی را به نمایش بگذارند.

 

انتهای پیام/ج