کد خبر: 7567 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد

آغاز رقابت ۷ هزار و ۸۰۰ داوطلب اردبیلی در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها+ تصاویر

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی از آغاز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در اردبیل خبرداد و گفت: در مجموع ۷ هزار و ۸۰۰ داوطلب در ۱۳۲ رشته، جهت ورود به تحصیلات تکمیلی به رقابت می پردازند.

آغاز رقابت ۷ هزار و ۸۰۰ داوطلب اردبیلی در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها+ تصاویر

ترحم مصری نماینده تام الاختیار آزمون در دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، از شرکت ۷ هزار و ۸۰۰ داوطلب ورود به تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها خبرداد و گفت: آزمون کارشناسی ارشد سالجاری همزمان با سراسر کشور در ۱۳۲ رشته و دو نوبت صبح و عصر روز پنجشنبه و نوبت صبح روز جمعه  ۲۳ و ۲۴  خردادماه در اردبیل برگزار می شود.

وی در ادامه سخنان خود به نسبت حضور آقایان و خانم ها در آزمون سالجاری اشاره کرد و گفت: به طور متوسط میزان حضور آقایان و خانم ها در این آزمون حدود ۵۰ درصد است.

وی با اشاره به مدت زمان این آزمون تصریح کرد: مدت زمان آزمون در رشته های مختلف متفاوت است طوری که زمان آزمون از ۹۰ دقیقه تا ۲۴۰ دقیقه متفاوت است.

مصری گفت: علاوه بر نحوه پذیرش با آزمون، دانشگاه محقق اردبیلی حدود ۳۰ درصد ظرفیت خود را برای پذیرش دانشجویان استعداد درخشان به صورت بدون کنکور اختصاص داده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود به عوامل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه محقق اردبیلی نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر مشارکت۸۰۰ نفر از همکاران دانشگاه در برگزاری این آزمون ، استانداری، فرمانداری، اورژانس، آتشنشانی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، شهرداری، شرکت های توزیع نیروی برق، گاز و آب نیز در برگزاری این آزمون حضور موثری دارند.

انتهای پیام/ج