کد خبر: 7610 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳

رقابت ۲۳ هزار و ۷۰۲ داوطلب برای راهیابی به دانشگاه های سراسری در استان اردبیل+تصویر

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از آغاز آزمون ورودی دانشگاه های سراسری و مراکز آموزش عالی در استان اردبیل خبرداد و گفت: آزمون امسال با حضور ۲۳ هزار و ۷۰۲ داوطلب در استان اردبیل در دو روز متوالی برگزار می شود.

رقابت  ۲۳ هزار و ۷۰۲ داوطلب برای راهیابی به دانشگاه های سراسری در استان اردبیل+تصویر

به گزارش ابصارخبر، عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از حوزه های امتحانی آزمون سراسری دانشگاه محقق اردبیلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز از روز پنجشنبه ۱۳ تیر ماه آغاز شده و تا روز جمعه ۱۴ تیر ماه ادامه خواهد یافت، گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه، هنر عصر پنجشنبه، علوم تجربی صبح جمعه و زبان انگلیسی عصر جمعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۷۰۲ داوطلب در استان اردبیل در این آزمون شرکت کرده اند، گفت: از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۳۷ نفر داوطلب زن و ۹ هزار و ۹۶۵ نفر داوطب مرد هستند.
حبیبی با بیان اینکه در استان اردبیل داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی یک هزار و ۹۳۱ نفر، علوم تجربی ۱۳ هزار و دو نفر، علوم انسانی ۴ هزار و ۶۵۰ نفر، هنر یک هزار و ۲۳۵ نفر و زبان انگلیسی ۲ هزار و ۸۸۴ نفر هستند، ادامه داد: این آزمون طی دو روز در شهرستان های اردبیل، بیله سوار، پارس آباد، خلخال، گرمی و مشگین شهر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل ۵۸ درصد داوطلبان زن و ۴۲ درصد مرد می باشند، تصریح کرد: ۵۵ درصد داوطلبان آزمون سراسری در استان متعلق به داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی هستند که این میزان بالاتر از میانگین کشوری می باشد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در شهرستان اردبیل ۱۳ هزار و ۹۲۱ داوطلب در این آزمون شرکت کرده اند که از این تعداد، ۹ هزار و ۳۳۹ نفر در دانشگاه محقق اردبیلی، ۹۸۰ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و ۳ هزار و ۶۰۲ نفر در مدارسی آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل آزمون می دهند.

وی گفت: مجموعا ۸۷۰ نفر از همکاران دانشگاه در برگزاری این آزمون مشارکت داشته و همچنین استانداری، فرمانداری، اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، شهرداری، شرکت های توزیع نیروی برق، گاز و آب نیز در برگزاری این آزمون یاریگر ما بودند.
حبیبی خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال داوطلبان پارکینگ های جداگانه در دو سایت شرقی و غربی دانشگاه برای استقرار خودروهای داوطلبان پیش بینی شده بود. همچنین در محوطه ورودی های هر دو سایت محلی برای استراحت خانواده های داوطلبان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ج

 

انتهای پیام/ج