کد خبر: 7616 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵

نشست هم اندیشی نمایندگان مردم اردبیل در مجلس با نماینده وزیر علوم در دانشگاه محقق+تصاویر

نشست هم اندیشی نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی در این دانشگاه برگزار شد.

نشست هم اندیشی نمایندگان مردم اردبیل در مجلس با نماینده وزیر علوم در دانشگاه محقق+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز نشست هم اندیشی  رضا کریمی و محمد فیضی نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و جواد فرهودی نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی با اعضای هیئت امنای دانشگاه محقق اردبیلی در این دانشگاه برگزار شد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ابتدای این نشست اظهار کرد: علاوه بر رشد علمی ۵۰ درصدی دانشگاه محقق اردبیلی، افزایش بیش از صد درصدی همکاری‌های بین‌المللی با وجود تحریم‌ها و توسعه فناوری‌های علمی نیز در این مجموعه بزرگ پژوهشی و تحصیلی اتفاق افتاده است.

وی از افزایش سرعت پروژه‌های عمرانی و علاوه بر آن آغاز طرح‌های جدید نیز خبر داد و افزود: طی روزهای آتی پروژ‌ه‌های مختلفی در زیربنای ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع در دانشگاه محقق اردبیلی به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی این دانشگاه را آبروی علمی استان دانست و افزود: حمایت نماینده‌های اردبیل در مجلس شورای اسلامی به افزایش اعتبارات دانشگاه محقق اردبیلی منجر شده تا این موضوع نویددهنده ایجاد تحولات بزرگ علمی و پژوهشی باشد.

وی یادآور شد: با حمایت و پیگیری‌های نمایندگان مردم در خانه ملت اعتبار دانشگاه محقق اردبیلی در بخش‌های مختلف به میزان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته تا در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اجرای طرح‌های جدید موفق‌تر عمل شود.

حبیبی با بیان اینکه توسعه متوازن تمامی دانشکده‌های دانشگاه محقق اردبیلی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: احداث دانشکده فناورانه شهرستان نمین و آغاز طرح مرکز ستاره‌شناسی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده این دانشگاه است.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی نماینده ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در جریان این نشست اظهار کرد: در کنار توجه به توسعه عمرانی دانشگاه و رشد و تعالی آن نیازمند تقویت مهارت‌های تربیتی دانشجویان و احساس مسؤولیت در قبال این وظیفه خطیر هستیم.

وی توجه به بُعد تربیتی جوانان را از سنگین‌ترین وظایف محوله در موضوع آموزش دانست و افزود: اساس کار دانشگاه‌ها باید بر مبنای تعلیم و تربیت قرار گرفته و فعالیت‌های فرهنگی پررنگ‌تر از همیشه شود.

در ادامه این نشست روسای دانشکده های دانشگاه محقق اردبیلی و جمعی از اعضای شورای دانشگاه به بیان دیدگاه ها و نکات خود در خصوص پیشرفت و تعالی دانشگاه محقق اردبیلی پرداختند.

انتهای پیام/ج