کد خبر: 7639 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴

استاندار اردبیل

اردبیل نیازمند سرمایه گذار کلان است

استاندار اردبیل با بیان اینکه اردبیل از پتانسیل بالایی در بحث گردشگری برخوردار است، لزوم جذب سرمایه گذار کلان در منطقه را یادآور شد و گفت: با برنامه ریزی مناسب و جذب سرمایه گذار می توان از زمستان برای شکوفایی اقتصاد استان استفاده کرد.

اردبیل نیازمند سرمایه گذار کلان است

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل ظهر امروز در کنفرانس بین‌المللی گردشگری اردبیل که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، با بیان اینکه گردشگری محور اصلی توسعه استان اردبیل است گفت: منابع انسانی مهمترین جایگاه را در توسعه کشورها دارند و از این رو دانشگاه ها که محل پرورش نیروهای متخصص و ماهر هستند نقش مهمی در رشد و توسعه همه جانبه کشور برعهده دارند.

اردبیل از سرمایه گذار کلان در رنج است

بهنام جو در ادامه سخنان خود به وضعیت سرمایه گذاری در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر علی رغم سرمایه‌گذاری‌های انجام یافته در استان اردبیل این منطقه از نبود سرمایه گذار کلان و مناسب رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل از پتانسیل های زیادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی اعم از گردشگری، صنعتی و کشاورزی برخوردار است، گفت: وجود آبهای گرم مختلف در سطح استان از ویژگی‌های مهم اردبیل در زمینه  توسعه گردشگری است که در این خصوص نیازمند سرمایه گذاری های کلان و مناسب جهت ایجاد مجتمع‌های آبگرم با امکانات بالا هستیم.

این مقام استانی از پزشک درمانی به عنوان ‌یکی از طرح‌هایی مناسب در توسعه و جذب گردشگری در حوزه آب‌گرم‌ نام برد و گفت: تمهیدات لازم در اینخصوص اتخاذ شده است.

لزوم توجه به جاده های مواصلاتی استان

 استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به زیرساخت های اردبیل در بحث گردشگری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از ۷۰۰ کیلومتر جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل که یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری است فقط ۱۵۰ کیلومتر به صورت چهارخطه است که  در اینخصوص باید تلاش بیشتری جهت رشد و توسعه و پیشرفت جاده های استان انجام گیرد.

وی وضعیت راه آهن اردبیل را نیز یادآور شد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در راستای توسعه راه‌های مواصلاتی استان، قرار است سالانه ۵۰ کیلومتر از جاده‌های مواصلاتی استان چهار خطه  شوند.

زمستان فرصت طلایی برای رونق گردشگری اردبیل

بهنام جو یکی از ویژگی‌های مهم استان اردبیل در حوزه گردشگری را چهار فصل بودن اردبیل عنوان کرد و گفت: با بسیج امکانات و جذب سرمایه گذار مناسب می توانیم از زمستان به عنوان فرصت طلای برای شکوفایی اقتصاد اردبیل استفاده کنیم.

وی به همکاری بخش خصوص در خصوص راه اندازی 4 پیست اسکی در آلوارس اشاره کرد و گفت: با کمی همت و تلاش می توانیم از تنگنای زمستان برای برخورداری از نعمت الهی استفاده کرده  و اقتصاد استان را شکوفا کنیم.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود از بانک های ملی و تجارت جهت حمایت از سرمایه گذاران قدردانی کرد و گفت: همه دستگاه ها باید در ایجاد بسترهای لازم جهت جذب سرمایه گذار در سطح استان تلاش کنند تا در مدت زمان کوتاهی بتوانیم اردبیل را به جایگاه واقعی خود در بحث گردشگری برسانیم.

انتهای پیام/ج