کد خبر: 7683 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶

مسئول کانون خادمیاران کتاب و کتابخانه آستان قدس رضوی در اردبیل

فرهنگ کتابخوانی رضوی در کشور ترویج می یابد

مسئول کانون خادمیاران کتاب و کتابخانه آستان قدس رضوی در دیدار با کانون های خادم یار کتاب اردبیل با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی رضوی در کشور ترویج می بابد از مردم خواست با حضور در برنامه های فرهنگی و تربیتی خادمیاران در انجام این رسالت مهم ایفای نقش کنند.

فرهنگ کتابخوانی رضوی در کشور ترویج می یابد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، سید عباس مرجانی مسئول کانون خادمیاران کتاب و کتابخانه آستان قدس رضوی پیش از ظهر امروز با حضور در شش کانون خادم یار کتاب در اردبیل ضمن بازدید از این مراکز فرهنگی از نزدیک در جریان روند فعالیت های تربیتی خادم یارات کتاب و کتابخوانی رضوی  در اردبیل قرار گرفت.

مرجانی در این دیدار نقش مربیان آموزشی در امر پرورش و تربیت را مهم عنوان کرد و گفت: خادم یاران کتاب و کتابخوانی رضوی با مجاهدت های خاموش خود، آینده کودکان این سرزمین را بیمه می کنند چراکه این خادم یاران با مجاهدت های خود، دستان بچه ها را در دامن پر مهر و محبت اهل بیت(ع) قرار می دهند که این کار باعث می شود کودکان با فرهنگ اهل بیت(ع) رشد پیدا می کنند.

وی در ادامه سخنان خود نقش مادران در پرورش و رشد کودکان و نوجوانان را یاداور شد و گفت: خانواده ها در کنار خادم یاران می توانند نقش موثری در تقویت روحیه فعالیت های مشارکتی در جامعه ایفا کنند چراکه ایجاد انگیزه در کنار تذکر و یادآوری از شیوه های درست تعالی جامعه است که این امر نیز خود مستلزم دانش افزایی است.

مسئول کانون خادمیاران کتاب و کتابخانه آستان قدس رضوی از روضه های خانگی، محافل بانوان بعنوان بهترین بستر برای ترویج کتابخوانی نام برد و گفت: کتاب های اموزشی در خصوص آشپزی و یا خیاطی علاوه بر اینکه موجی صرفه جویی اقتصادی در سبد خانواده ها می شود تاثیر زیادی نیز در سبک زندگی و تقویت روحیه شادی و نشاط در زندگی مردم دارد.

وی از طرح خام یاران کتابخوانی رضوی به عنوان الگو و نمونه در راستای ارتقای فرهنک مطالعه در جامعه نام برد و گفت: با اینکه 90 سال از کشورهای پیشرفته جهان عقب هستیم ولی این طرح می تواند عقب افتادگی ها در زمینه توسعه کتابخوانی و فرهنگ فعالیت های مشارکتی جبران کند.

فعالیت 25 کانون خادم یار کتاب در اردبیل

کاظم دبیر مسئول دفتر استانی آستان قدس رضوی در اردبیل در این بازدیدبا بیان اینکه 25 کانون خادم یار کتاب در استان ردبیل فعالیت می کنند، گفت:ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین عموم مردم از جمله اهداف خاد یاران کتابخوانی رضوی است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت های دفتر استانی آستان قدس رضوی در حوزه کتابخوانی پرداخت و گفت:جمع آوری کتب ارزشمند و نفیس و راه اندازی کتابخانه های دائمی در نقاط محروم استان از جمله مهمترین برنامه های دفتر آستان قدس در این زمینه است.

وی در ادامه سخنان خود از راه اندازی کتابخانه مهدیه اردبیل با کمک های مردمی و خادمیاران خبرداد و گفت: دومین کتابخانه دائمی آستان قدس نیز در منطقه گلمغان اردبیل راه اندازی می شود.

دبیر از جمع آوری 16 نسخته کتاب خطی توسط خیرین اردبیلی خبرداد و گفت: این کتب نیز جهت نگهداری و بهره برداری به آستان قدس رضوی اهدا شده است.

دوره های دانش افزایی برای خادم یاران کتاب برگزار شود

حاجی نوری مسئول کانون خادمیار کتابخوانی رضوی در منطقه کلخوران اردبیل نیز در این دیدار ضمن تشریح عملکرد این کانون در سال گذشته خواستار برگزاری دوره آموزشی برای مربیان شد و گفت: کسب دانش لازم جهت ارتباط مستمر خادم یاران کتاب با کودکان و نوجوان از ضروریات است.

وی از کسب افتخار کودکان منطقه کلخوران اردبیل در جشنواره های  ویژه کودکان در بخش نقاشی و داشتان نویسی در سطح کشور خبرداد و گفت: باید با فراهم کردن امکانات و بها دادن به کودکان آنها را نسبت استمرار فعالیت در این زمینه ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه روستای کلخوران از مناطق محروم اردبیل محسوب می شود، حفظ و ترویج فرهنگ و آداب و رسوم سنتی را از فعالیت های مهم کانون خادم یاران کتابخوانی رضوی برشمرد و گفت: استفاده از لباس های محلی و ترویج آداب و رسوم بومی در برنامه ها و مراسمات که از راه های مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان است از جمله فعالیت های اساسی خادم یاران کتابخوانی رضوی در مناطق محروم محسوب می شود.

این فعال فرهنگی خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی از فعالین کتابخوانی شد و گفت: شناسایی و استفاده از فعالیت های فرهنگی  این افراد می تواند در توسعه فرهنگی آینده در منطقه  موثر واقع شود.

انتهای پیام/ج