کد خبر: 7687 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸

امام جمعه اردبیل

تحریم برای ملت های هوشمند، سکوی پرش است

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه تحریم نه تنها در صنعت نفت و گاز بلکه در سایر عرصه‌ها نیز کشور ما را به خودکفایی رسانده است.، گفت: اگر آمریکا می‌خواهد اثر تحریم بر ملت‌ها را بداند به یمن نگاه کند. چراکه این کشور که از جهت دفاعی ضعیف‌ترین کشور منطقه بود، در اثر تحریم و هجوم وحشیانه آل سعود، قوی‌ترین کشور عربی از جهت پهپاد و موشک بومی است.

تحریم برای ملت های هوشمند، سکوی پرش است

به گزارش ابصارخبر،  آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به تحریم‌های شکست خورده دشمنان برعلیه ایران اسلامی گفت: تحریم ایران باید درس بزرگی برای آمریکا باشد چراکه ملت‌های هوشمند تحریم را به فرصت و سکوی پرش تبدیل می‌کنند.

وی  تحریم بنزین را یادآور شد و گفت: محاسبه دشمنان این بود که با نایاب شدن بنزین در جایگاه‌ها و هجوم ملت برای ذخیره بنزین، برای حکومت ایران مشکلات زیادی درست خواهد کرد اما این اقدام ناشیانه باعث شد که قرارگاه خاتم الانبیاء با آینده‌نگری ستودنی پالایشگاه بزرگ خاورمیانه یعنی ستاره خلیج فارس را راه‌اندازی کرد.

امام جمعه اردبیل به کیزان تولید بنزین در ایران اشاره کرد و گفت: با تولید ۳۶۰هزار بشکه بنزین روزانه نه تنها ایران در تولید بنزین خودکفا شد، بلکه در اتفاقی استثنایی این هفته نهم مرداد برای اولین‌بار بنزین صادراتی در بخش بین المللی بورس انرژی ایران از طرف پالایشگاه خلیج فارس عرضه شد.

وی افزود: این دستاورد بزرگ سپاه را که در شرایط تحریم صورت گرفته به سپاه معظم و به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گوییم. آمریکا باید به این موقعیت خون گریه کند و به آمریکا می‌گوییم از ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر! قطعا قیافه بولتون و پمپئو در این ماجرا بسیار دیدنی است و تازه این اول کار است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان داشت: روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین در ایران تولید می‌شود و حسن کار این است که این تولید توسط متخصصان داخلی صورت گرفته در حالی که در زمان طاغوت یک قطره هم بنزین بومی نداشتیم.

وی افزود: این هفته برای اولین‌بار 10 هزار تن بنزین با استاندارد بسیار ویژه بین المللی در بخش بین الملل بازار بورس عرضه شد و به کوری چشم آمریکا و تحریم‌کنندگان همه آنها به فروش رفت از همین‌جا می‌توان فهمید که چرا آمریکا سپاه را تحریم کرد و به خوبی می‌توان فهمید که چرا آمریکا از زبان چند مزدور داخلی می‌گوید که سپاه باید به پادگان برگردد.

عاملی گفت: سپاه آمریکا را در تحریم ناکام گذاشته و بزرگترین عامل و اصلی‌ترین عامل ضربه‌گیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. بسیاری از فازهای عسلویه و پروژه‌های بزرگ نفتی پس از ترک توتال توسط سپاه راه‌اندازی شده است. پالایشگاه ستاره خلیج فارس تیری زهرآلود در چشم آمریکاست. احداث این پالایشگاه در سال ۸۵ شروع شد ولی پیشرفت نداشت تا اینکه در بهمن ۸۹ سپاه آن را به دست گرفت و با سرعت این پالایشگاه را تکمیل کرد.

وی افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس شاهکار مهندسی و صنعتی ایران است که به دست مهندسان ایرانی و بدون حضور متخصص خارجی راه‌اندازی شده است. سپاه فاز اول آن را در اردیبهشت ۹۶ و فاز دوم را در تیرماه ۹۷ راه‌اندازی کرد؛ یعنی درست در زمانی که آمریکا به‌دنبال تحریم فروش بنزین به ایران بود و فاز سوم را نیز در بهمن ۹۷ به بهره‌برداری رساند و امروز فاز چهارم را در دست ساخت دارد.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تحریم نه تنها در صنعت نفت و گاز بلکه در سایر عرصه‌ها نیز کشور ما را به خودکفایی رسانده است.، گفت: اگر آمریکا می‌خواهد اثر تحریم بر ملت‌ها را بداند به یمن نگاه کند. این کشور از جهت دفاعی ضعیف‌ترین کشور منطقه بود و حالا در اثر تحریم و هجوم وحشیانه آل سعود  قوی‌ترین کشور عربی از جهت پهپاد و موشک بومی است  و آل سعود به شدت پشیمان است که چرا با حمله به یمن یک قدرت و دشمن وحشتناک را در بیخ گوش خودش با دست خودش درست کرد.

وی ادامه داد: یمن قدرتمند قبل از عربستان خطر جدی برای اسرائیل است و این مسأله خواب را از چشم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ربوده و جایگاه مقاومت و ایران را به‌طور فوق‌العاده بالا برده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: از بیستم این ماه بنزین به صورت کارتی عرضه می‌شود؛ بدون این‌که قیمت تغییر پیدا کند. این کار دولت محترم بسیار ارزشمند است و بر رسانه‌ها مخصوصا رسانه ملی واجب است علت آن را برای ملت بزرگ، خوب تبیین کنند.

وی ادامه داد: بدون این کارت، بنزین که سرمایه ما و نسل‌های آینده است به کشورهای همسایه قاچاق می‌شد. یک لیتر بنزین در ترکیه، اقلیم کردستان عراق، افغانستان و پاکستان حدود ۱۶ هزار تومان است اگر کسی موفق به قاچاق چند هزار لیتر در روز شود ماهانه و سالانه به ثروت بسیار هنگفتی دست پیدا می‌کند و این تاراج آشکار ثروت ملت است.

عاملی بیان کرد: هیچ ملتی و دولتی سرمایه‌های خود را این‌گونه از دست نمی‌دهد. دشمنان ما از این بی‌خیالی ما بسیار خوشحال بودند و از کارتی شدن آن ماتم گرفته‌اند. مصرف بنزین در روزهای تعطیل روزانه تا ۱۲۰ میلیون لیتر رکورد زده است که در دنیا بی‌نظیر است. این اسراف مخصوص ماست و در هیچ کشوری این‌گونه نیست. حالا بعد از کارتی شدن ملاحظه خواهید کرد قطعاً تا ۷۰ میلیون لیتر در روز پایین خواهد آمد و آن‌زمان مشخص می‌شود که در سال‌های گذشته چقدر ثروت کشور در اثر بی‌توجهی دولت و مجلس از جیب ملت خارج شده است.

عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه یاد و خاطره مداح جوان اردبیل را گرامی داشت و گفت: اجتماعات بی نظیر در نماز مرحوم منصوری، در تشییع و  مجالس ترحیم این مداح اهل بیت(ع)، اجتماع جمعیت واقعا حیرت‌آور بود و این اجتماع نشان می‌دهد که ملت ما، ملت حسینی است و عشق و محبت حضرت اباعبدالله(ع) تمام وجود ملت ما را تسخیر کرده است. اجتماعات محرم، تاسوعا، عاشورا و راهپیمایی اربعین نشان می‌دهد که هویت در این کشور هویت دینی و حسینی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: این هفته یک اقدام بسیار مثبت اقتصادی در استان صورت گرفت. با درایت و تلاش مدیریت ارشد استان، مدیران عامل بانک‌های کشور در استان حاضر شدند و خوشبختانه هفت هزار میلیارد تومان برای صنعت در چهار محور سرمایه در گردش، قعال کردن واحد های راکد، سرمایه ثابت برای احداث و تسهیلات برای توسعه تصویب و همچنین 700 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی تأمین شد.

وی گفت: امروز روز شهادت امام محمدباقر(ع) در هفتم ذی الحجه سال 114 قمری به دست هشام بن عبدالملک است. ما از سر صدقه آن بزرگوار، شیعه هستیم. آن امام همام و حضرت امام صادق (ع) احکام و معارف بیان نشده را بیان کردند و حجت را بر امت تمام نمودند و آیه «فَلِلَّـهِ الْحُجَّةُ الْبَالِغَةُ» را محقق کردند. ما در ادای حق آنها کوتاهی کردیم باید مجالس بزرگ برگزار و فضائل آن بزرگواران نقل گردد تا نسل جدید با ائمه خود آشنا شوند.

عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها بر اهمیت روزه هشتم و نهم ذی الحجه و احیاء شب عید و مخصوصا بر نماز عید اضحی تأکید کرد و گفت: عید فطر مقدمه‌ای برای عید اضحی است.

انتهای پیام/ج