کد خبر: 7695 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی اردبیل

روز عرفه، روز آغاز خودسازی انسان است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه در حرکت های جهادی، جهادگر باید ابتدا خودسازی کنند، گفت:روز عرفه و عید قربان از جمله ایامی است که در آن انبیای الهی و ائمه معصومین به خودسازی پرداخته و امیال خود را قربانی کردند.

روز عرفه، روز آغاز خودسازی انسان است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل صبح امروز در جمع جهادگران دانشجوی دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه حرکت های جهادی برگرفته از مفاهیم قرآن کریم انجام گرفته است، آیات متععد قرآن کریم در خصوص رسیدگی به وضعت محرومین و جهاد در راه خداوند متعال را یادآور شد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز بارها فرمودند؛ خودسازی مهمترین نکته حرکت های جهادی است چراکه انسان تا خود را نسازد نمی تواند در محیط اطرافش نیز تاثیرگذار شود.

وی با بیان اینکه انسان در اولین قدم باید نفس اسیر شده خود از  بند شیاطین را نجات دهد گفت: اگر انسان در جهاد درون موفق شد آنگاه می تواند در جهاد بیرونی نیز موثر واقع شود.

عابدی در ادامه سخنان خود ایام پربرکت ماه ذی الحجه را یادآور شد و گفت: روز عرفه در واقع روز خودسازی انسان است و عید قربان که در آن حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل  این دو پیامبر خدا به قربانی نفس خود پرداختند، در راستای خود سازی است.

وی با بیان اینکه انسان باید در برابر خواهش های نفسانی خودش بخیل باشد، گفت: انسان با تذکیه نفس می تواند به سعادت برسد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل به بیان روایتی از صدر اسلام پرداخت و گفت: زمانیکه اصحاب حضرت رسول اکرم(ص) بعد از جنگ های بزرگ خدمت پیامبر رسیدند و از موفقیت های خودشان گفتند، پیامبر کاربزرگ آنها را جهاد اصغر نامیدند و در برابر اعتراض انها از خود سازی و مبارزه با نفس به عنوان جهاد اکبر نام بردند که این خود بیانگر اهمیت خودسازی در انسان است.

وی با بیان اینکه در حرکت های جهادی نیز جهادگر باید ابتدا به خودسازی برسد گفت: محرومیت زدایی های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زمانی موثر می شود که عامل آن خود از جهادگران اکبر باشد.

عابدی از شهدای گرانقدر ایران اسلامی به عنوان بهترین الگو برای جهادگران امروز نام برد و گفت: شهدا با دستان خالی در برابر ابرقدرت های جهان ایستادند و تنها با نیروی توکل و توسل به خداوند متعال توانستند غرب و شرق را با تمام ابهتشان شکست دهند که این تنها در سایه خودسازی و ایمان کامل به خداوند متعال ممکن شد.

این مبلغ اسلامی  با بیان اینکه جهادگران باید تهدیدات روز در مناطق محروم را به فرصت های بی نظیر تبدیل کنند، بزرگترین جهاد دانشجویان را تزریق افکار انقلابی در بین مردم مناطق  کم برخوردار نام برد و گفت: جهادگران و دانشجویان با عمل خودشان می توانند به عنوان سفیران انقلاب اسلامی در اقصی نقاط کشور موثر واقع شوند.

عابدی تزریق روحیه امیدآفرینی را از دیگر کارهای جهادگران دانشجو نام برد و گفت: در همه فعالیت های خود سعی کنید با وضو باشید تا اعمالتان از برکات بیشتری برخوردار شوند.

وی از شهدای مدافع حرم  به خصوص شهید حججی به عنوان خروجی حرکت های جهادی نام برد و گفت: این شهدای گرانقدر با اینکه دوران انقلاب، امام خمینی(ره) و دفاع مقدس را درک نکرده بودند اما با حضور  مستمر در همین اردوهای جهادی توانستند به درستی جا پای شهدا گذاشته و به نهایت درجه قرب الی الله یعنی شهادت در راه خدا و خدمت به اسلام برسند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان سخنان خود ارتباط چهره به چهره جهادگران با مردم را خواستار شد و گفت: در دنیای امروزی که همه سر به زیر هستند و گرفتار دنیای مجازی شدند ارتباط چهره به چهره می تواند نقش مهمی در راستای نهضت روشنگری و نجات افراد از شرایط مختلف داشته باشد.

وی از جهادگران دانشجو خواست تا با احصاء مشکلات مناطق محروم  و شناسنامه دار کردن آنها به خصوص در امورات مهمی چون اعتیاد و طلاق، ضمن ترویج سبک زندگی اسلامی در خانواده ها، آرامش واقعی را به آنها بازگردانند.

عابدی از جهادگران دانشجو خواست فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود را با رعایت شئونات اسلامی و حفظ حرمت، مسجد محور کنند چراکه ارتقای سواد دینی، فرهنگی و اجتماعی مردم در محیط معنوی مسجد بیشترین تاثیر را دارد.

وی نحوه شهادت شیخ فضل الله نوری در مشروطه را یادآور شد و گفت: شهادت این عالم بزرگوار به دست استکبار به دلیل جهل مردم از شرایط انجام گرفت بنابراین جهاد فرهنگی و ارتقای دانش و بینش مردم در جهت قطع دستان ایادی استکبار  به خصوص در مناطق کم برخوردار می تواند در حل بزرگ ترین مشکلات این مناطق مؤثر واقع شود.

 

انتهای پیام/ج