کد خبر: 7705 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵

گزارش

فعالیت جهادی دانشجویان اردبیل در روستای معصوم آباد به روایت فیلم

گروه جهادی راه ناتمام بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با حضور در روستای معصوم آباد ضمن انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به مرمت مدرسه این روستا پرداختند.

فعالیت جهادی دانشجویان اردبیل در روستای معصوم آباد به روایت فیلم

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، گروه جهادی راه ناتمام بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی امسال نیز همانند سال های گذشته حضور در روستاها و مناطق محروم اردبیل ضمن آشنایی با مشکلات مردم، با مجاهدت های های خاموش و آنچه در توان دارند در محرومیت زدایی این مناطق تلاش می کنند.

حامد نقی زاده مسئول گروه جهادی راه ناتمام بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار با به تبیین اهمیت اردوهای جهادی در دانشجویان پرداخت و گفت: صرف نظر از محرومیت زدایی از مناطق محروم، حضور جوانان در دوران دانشجویی که در طول دوران زندگی یکبار تکرار می شود، برای خود فرد مهم است، چراکه ضمن درک و لمس محرومیت های موجود در مناطق مختلف، اولا قدر داشته های خود را بهتر دانسته و دوم اینکه با خود سازی می تواند وقتی فردا به مسند رسید و مسئولیتی در جامعه عهده دار شد به درستی و ظرافت وظایف خود را با بهره گیری از تفکر انقلابی و روحیه جهادی انجام دهد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی پرداخت و گفت: امسال گروه جهادی راه ناتمام در دو کاروان برادران در بخش عمرانی و خواهران در بخش های فرهنگی و اجتماعی به مناطق محروم اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه کاروان برادران به روستای معصوم آباد از توابع اردبیل اعزام شدند، گفت: مرمت مدرسه این روستا در کنار استحصاء مشکلات مردم و مطالبه گری از مسئولان از جمله فعالیت های جهادی دانشجویان جهادگر است.

علیرضا افلاکی، یکی از جهادگران بسیجی حاضر در این روستای معصوم آباد نیز اهمیت کارهای فرهنگی در مناطق محروم را یادآور شد و گفت: تا زمانیه فرهنگ یک منطقه اصلاح و تقویت نشود محرومیت زدایی به بهترین نحو ممکن نیز مثمر ثمر نخواهد شد امام اگر گروه های جهادی بتوانند با اعمال و رفتار خود فرهنگ منطقه را اصلاح کنند حتی اگر نتوانند مشکلی از مشکلات مرم را حل کنند، تاثیرخود را گذاشته اند، چراکه فرهنگ مهمترین عنصر فعالیت های جهادی است که تا ابد هم ماندگار خواهد.

علی منوچهری دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی و جهادگران حاضر در این روستا نیز به تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهداف اردوهای جهادی پرداخت و گفت: این حرکت مهم و مقدس مولود انقلاب اسلامی است و اگر جهادگران بتوانند نقش خود را درست ایفا کنند می توانند با معرفی دستاورد های انقلاب اسلامی به مردم در نقاط مختلف توطئه های دشمنان اسلام را با کمترین هزینه خنثی کنند.

 

وی مطالبه گری در کنار خود سازی را از دیگر اهداف اردوهای جهادی برشمرد و گفت: یکی از کارهای مهم گروه جهادی ناتمام آشنایی مردم با حق و حقوق خود است تا بتوانند با درک واقعیت های موجود در احقاق حق خود از مسئولان مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/ج