کد خبر: 7711 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸

مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی دانشگاه محقق اردبیلی+تصاویر

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه روحیه بسیجی و تلاش و خودباوری باعث تقویت کارهای جمعی می شود، گفت: فعالیت های جهادی ، المان و پله های ترقی و پیشرفت کشور است.

مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی دانشگاه محقق اردبیلی+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ظهر امروز مراسم افتتاحیه اردوهای جادی بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با حضور مسئولین دانشگاه و بسیج دانشجویی در مقابل مزار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی به متن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تأکید مقام معظم رهبری در استفاده از نیروهای جوان در مباحثی چون عمران و آبادانی خود گویای تاثیر این قشر فرهیخته در پیشرفت و توسعه جامعه است.

حبیبی با بیان اینکه فعالیت های ارزشمندی با روحیه بسیجی در سطح منطقه و کشور در حال انجام است، گفت: این فعالیت ها معادلات بین المللی را دچار تغییر کرده است بطوریکه تولیدات بومی در عرصه های مختلف علمی چون ُبعد نظامی، تحسین جامعه جهانی را برانگیخته است

وی سرنگونی پیشرفته ترین پهپاد آمریکایی بدست جوانان این مرز و بوم را نشانه قدرت و توان جوانان این مرز و بوم در حراست از مرزهای کشور عنوان کرد و گفت: این امر در سایه روحیه انقلابی، توان علمی و کار جهادی محقق شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تحقق آرمان های انقلاب در گام دوم را مستلزم ورود جوانان به میادین علم و دانش و تحقیق و پژوهش کاربردی عنوان کرد و گفت: جوانان امروز ما با اراده قوی و ایمان محکم، آن دسته از کارهایی را که در 40 سال اول نیمه تمام مانده است را تکمیل و به ثمر خواهند رساند.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت های جهادی دانشجویان اشاره کرد و گفت: جوانان باید همین کارهای ساده و کوچک را جدی بگیرند چراکه تداوم این امر توام با خودسازی منجر به انجام کارهای بزرگ در آینده نزدیک خواهد شد.

حبیبی به علوم مختلف اشاره کرد و گفت: دانشجویان بسیجی با حضور سازنده خود در محیط های علمی علاوه بر تاثیرات فردی موجب تعالی جامعه دانشگاهی در ابعاد مختلف می شوند.

استراتژی مقاومت ما، به گفتمان غالب و پیروز  در دنیا تبدیل شده است

 عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در ادامه این مراسم  به تبیین جایگاه فعالیت های جهادی در جامعه امروز پرداخت و گفت: در طول 40 سال گذشته استراتژی مقاومت و کار جهادی  کشور را در مراحل مختلف به پیروزی رسانده است.

وی به توطئه کشورهای استکبار علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: مسئولین کشور هرگاه با استراتژی مقاومت به مقابله با دشمنان پرداختند، توانستند با تبدیل تهدیدات به فرصت ها ، کشور را در میادین و صحنه های مختلف پیروز کنند ولی هرگاه در میادین با استراتژی مذاکره وارد شدند نتوانستند کاری انجام دهند.

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود به عوامل موفقیت در اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: خودسازی، فرهنگ سازی، مطالبه گری در کنار گفتمان سازی می تواند منجر به محرومیت زدایی شود.

وی از جهادگران دانشجو خواست تا با ورود به بحث تمدن سازی در اعتلای روز افزون اسلام در جهان تلاش کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان اردبیل حلاوت اردوهای جهادی را یادآور شد و گفت: نتایج بلندمدت و ماندگار فعالیت های جهادی بعد از یک دهه پس از برگزاری اردو در آن منطقه مشهود می شود چراکه فرهنگ سازی مستلزم زمان است.

وی از گفتمان مقاومت به عنوان گفتمان پیروز در میادین جهانی نام برد و گفت: امروز قدرت پیش برندگی استراتژی مقاومت در منطقه باعث شده است تا سردمداران استکبار جهانی خود به این مسئله اعتراف کنند.

عابدی با بیان اینکه نفوذ ایران امروز در منطقه مثال زدنی است، خاطرنشان کرد: امروز مقاومت ملت ایران در عرصه های مختلف داخلی و خارجی موجب صدور گفتمان مقاومت در آفریقا، آمریکا و قلب اروپا شده است.

حامد نقی زاده مسئول گروه جهادی راه ناتمام بسیچ دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم به برنامه های جهادی بسیج دانشجویی این دانشگاه اشاره کرد و با بیان اینکه فعالیت های عمرانی گروه جهادی راه تمام در روستای معصوم آباد برگزار شد، گفت: گروه های جهادی خواهران نیز با اعزام به روستاهای نیارق و سوها در مباحثی چون فرهنگ سازی، آموزش و آسیب شناسی اجتماعی فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/.ج