کد خبر: 7725 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰

با حضور نماینده ولی فقیه در استان انجام گرفت

افتتاح نمایشگاه بوی سیب ویژه دهه اول محرم در اردبیل +تصاویر

نمایشگاه فرهنگی و مذهبی مذهبی بوی سیب در اردبیل با هدف بصیرت افزایی عاشورایی با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) اردبیل افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه بوی سیب ویژه دهه اول محرم در اردبیل +تصاویر

به گزارش ابصارخبر، شامگاه امروز همزمان با شب دوم ماه محرم و سوگواری عزاداران امام حسین(ع) دومین نمایشگاه فرهنگی و مذهبی بوی سیب با هدف بصیرت افزایی واقعه عاشورا با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به همراه جمعی از مسئولان فرهنگی و مذهبی شهر در آستان مقدس امامزاده صالح(ع)ا فتتاح شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در حاشیه بازدید و افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران به اهمیت و اثرگذاری برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به منظور آشنایی نسل جوان با مکتب عاشورا اشاره کرد و گفت: جوانان پرشور و ولایت‌مدار اردبیل توانسته‌اند با همت، تلاش و ذوق هنری خود صحنه‌های کربلا را به تصویر بکشند که این امر از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در ادامه سخنان خود به وجود میهمانان کشوری و خارجی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در دهه اول محرم، استان اردبیل میزبان میهمانان خارجی فراوانی از کشورهای همسایه است و این‌گونه روایتگری صحنه عاشورا به‌دلیل آشنایی و علاقه آن‌ها با تئاتر و هنرهای نمایشی، اثرگذاری بالاتری روی بازدیدکنندگان دارد.

سیامک محمدی طراح و مسئول نمایشگاه فرهنگی و مذهبی بوی سیب نیز به تشریح فرایند اجرایی این نمایشگاه پرداخت و گفت:هدف از برپایی این نمایشگاه، روایت حوادث عاشورا با زبان هنر است تا همگان بتوانند با برقراری ارتباط ضمن درک وقایع بدون واسطه، به مراتب معنوی دست یابند.

وی افزود: نمایشگاه «بوی سیب»  از ۹ الی ۲۳ شهریور ماه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۳ در امامزاده صالح(ع) اردبیل جهت بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/ج