کد خبر: 7752 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵

مسئول فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی اردبیل خبرداد:

50 خادم الحسین دانشجو در موکب های اربعین

جلسه تفاهم نامه همکاری بین ناحیه بسیج دانشجویی اردبیل با ستاد اربعین حسینی و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل جهت استفاده از ظرفیت گروه های دانشجویی در موکب های عزاداری ویژه اربعین حسینی برگزار شد.

50 خادم الحسین دانشجو در موکب های اربعین

به گزارش ابصارخبر، جلسه تفاهم نامه همکاری مابین ناحیه بسیج دانشجویی اردبیل با ستاد اربعین حسینی و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل شامگاه امروز (شب دوشنبه) جهت استفاده از ظرفیت گروه های دانشجویی در موکب های عزاداری ویژه اربعین حسینی در محل ستاد عتبات عالیات استان اردبیل برگزار شد.

اسفندیار هوشیار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل در این جلسه به تشریح فعالیت های انجام گرفته ستاد عتبات استان اردبیل پرداخت و گفت: مردم استان اردبیل  بطور میانگین سالانه بیش از ۲۰ میلیارد ریال به بازسازی صحن‌های مطهر ائمه معصومین(ع) در کشور عراق کمک مالی کرده‌اند.

وی افزود: بانوان استان اردبیل به لحاظ بیشترین سطح مشارکت در کمک مالی به بازسازی عتبات عالیات موفق به کسب رتبه برتر کشور در سال گذشته زمینه شدند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل در ادامه سخنان خود به پیاده روی اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: متولیان اصلی برگزاری مراسم اربعین در واقع خود مردم هستند چراکه در سال گذشته با مشارکت خیران و مردم دو موکب عزاداری اربعین حسینی در داخل کشور و یک موکب نیز در عراق راه اندازی شد.

وی از دریافت مجوز فعالیت ۹ موکب عزاداری اربعین در اردبیل خبرداد و گفت: هیئت امنای این موکب‌ها تعیین شده و به ستاد ملی معرفی شده است.

هوشیار با بیان اینکه در سال جاری شمار خادمین حسینی اردبیل در موکب‌ها بیش از ۲۰۰ نفر خواهد بود، گفت: موکب‌های عزاداری فعال در اردبیل از ۱۷ مهرماه تا ۳ آبان خدمات خود را به زائران حسینی ارائه خواهند داد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ظرفیت گروه های دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: گروه های دانشجویی و خادم الحسین های دانشجو با توجه به ویژگی های خود می توانند خدمات فرهنگی شایسته ای برای زائران اربعین حسینی هم در داخل و هم  خارج کشور ارائه دهند.

هوشیار اهمیت کارهای فرهنگی را یادآور شد و گفت: کارهای فرهنگی در ایجاد بصیرت دینی، سیاسی و اجتماعی زائرین حسینی بسیار مؤثر است و دانشجویان در این زمینه می توانند کارهای مؤثری انجام دهند.

وی از راه اندازی موکب عزاداری و استقبال ار زائرین اربعین حسینی در مرز ایران و جمهوری آذربایجان واقع در پایانه مرزی شهرستان بیله سوار خبرداد و گفت: حضور و فعالیت گروه های دانشجویی در این موکب قطعا به ایجاد شعور حسینی در بین عزاداران اربعین حسینی جمهوری آذربایجان کمک خواهد کرد.

ثبت نام 50 خادم الحسین دانشجو در استان اردبیل

حسین مظفری مسئول فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل نیز به تشریح فعالیت های ستاد اربعین حسینی در بسیج دانشجوی استان پرداخت و گفت: طی فراخوان اعلام شده از سوی بسیج دانشجویی 50 خادم الحسین دانشجو به منظور خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی از سراسر استان ثبت نام کرده اند که می توانند در موکب های اردبیل به عزاداران حسینی خدمت رسانی کنند.

وی از برگزاری مراسم بدرقه برای کاروان دانشجویی اعزام به کنگره بین المللی اربعین حسینی در یکی از دانشگاه های اردبیل اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور خانواده های زائرین همه ساله با شور و حال خاصی در اردبیل برگزار می شود.

مظفری به برنامه های فرهنگی بسیج دانشجویی در طول برگزاری پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: سخنرانی قبل از اعزام، کارگاه های توجیهی ایمی در سفر و نکات بهداشتی و درمانی، کارگاه آموزشی زبان عربی به صورت فشرده و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از جمله عکاسی، مستندسازی و دلنوشته از جمله برنامه های فرهنگی ستاد عتبات عالیات دانشگاهیان اردبیل برای ایام اربعین حسینی است.

مسئول فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان سخنان خود از تداوم ارتباط با زائرین اربعین حسینی خبرداد و گفت: بسیج دانشجویی استان اردبیل از زائرین اربعین حسینی در تمام برنامه های خود از جمله اردوهای راهیان نور، حرکت های جهادی دانشجویی و مراسمات مذهبی در طول دعوت می کند.

انتهای پیام/ج