کد خبر: 7767 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷

در همایش نکوداشت رزمندگان عاشورایی اردبیل مطرح شد؛

حذف واژه شهید از نام خیابان ها، نشانگر بی‌توجهی مسئولان است/تواضع و فروتنی، زینت رزمندگان است/ مردم، پای آرمان های انقلاب ایستاده اند

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در همایش بزرگ نکوداشت رزمندگان عاشورایی اردبیل با بیان اینکه تواضع و فروتنی، زینت رزمندگان است، گفت: مسئولان کشوری واستانی نباید نسبت به امور شهدا و رزمندگان اسلام بی توجهی نشان دهند چراکه برای هر صندلی آنها، ده ها شهید تقدیم کشور است.

حذف واژه شهید از نام خیابان ها، نشانگر بی‌توجهی مسئولان است/تواضع و فروتنی، زینت رزمندگان است/ مردم، پای آرمان های انقلاب ایستاده اند

به گزارش ابصارخبر، همایش نکوداشت رزمندگان عاشورایی استان اردبیل شب گذشته( شب یکشنبه) با حضور بیش از 650 رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس از نیروهای مسلح با سخنرانی سردار جلیل بابازاده قانع فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) و خاطره گویی جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در این دیدار گفت: رزمندگان اسلام با نهایت مهربانی، فداکاری و صداقت از خاک کشور دفاع کردند و اگر دیروز خاطره آفریدند، امروز با آن خاطره ها زندگی می‌کنند.

بابازاده در ادامه سخنان یاد و خاطره صلوانی زاده،اصلانیان، محمد غریبانی، امیر سلیمان جاه،امیر ظهیرنژاد از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس که در شرایط سخت نیروها را آموزش داده  و در انجام عملیات ها آنها را هدایت کردند به نیکی یاد کرد و گفت: هیچگاه نقش آیت الله مروج  در حمایت معنوی از رزمندگان اردبیلی در جبه های نبرد حق علیه باطل فراموش شدنی نیست.

وی به 220هزار شهید دوران دفاع مقدس اشاره کرد، گفت: برای هر میز مسدئلیت در کشور 17 شهید تقدیم کشور شده است که این خود وظیفه مسئولینی که پشت میزهای کشور نشسته اند سنگین تر می کند.

این یادگار دوران دفاع مقدس ترورهای دشمنان اسلام در دهه 60 را یادآور شد و گفت: زمانیکه فرزندان انقلاب در خط مقدم جنگ برای متجاوزین سینه سپر کرده بود، معاندان داخلی روزانه 60 الی 70 نفر از هم میهنانمان را در خیابان های شهر ها و روستاهی کشور ترور می کردند تا با ایجاد رعب و وحشت به اهداف خود برسند امام علی رغم به شهادت رساندن بیش از 17 هزار نفر از هم میهنانمان نتوانستند خللی در اراده پولادین ملت ایران وارد کنند.

وی به ترورهای امروزه در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: کعاندین همواره درصدد هستن تا با از پشت سر به ملت ایران خجر بزنند امام ملت هوشیار و بیدار ایران اسلامی با بصیرت بالای خود دشمنان را در هر دو عرصه حقیقی و مجازی ناکام گذاشته اند.

بابازاده تشییع باشکوه شهید مدافع حرم علی آقایی و مداح گرانقدر اهل بیت(ع) محمدباقر منصوری در ماه های قبل را یادآور شد و گفت: این دو تشییع که بدون تبلیغات رسانه ای و به صورت مردمی در کوتاه ترین زمان انجام گرفت، خود نشان داد که مردم خادمین خود را هیچ وقت فراموش نخواهند کرد و محکم و استوار پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند.

وی افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی شهرها نام شهید از تابلوها حذف می‌شود و این موضوع مظلومیت رزمندگان و شهدا و عدم توجه کافی مسؤولان دستگاه‌های اجرایی مختلف به این قشر را نشان می‌دهد.

بابازاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردانی از استان اردبیل بدون هیچ ادعایی جان خود را فدای وطن کردند، گفت: این مردان حقیقتا گمنام‌های بزرگ تاریخ هستند که با حضور در دوران سخت دفاع مقدس، حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

وی افزود: از مسؤولان دستگاه‌های مختلف انتظار می رود نسبت به امورات رزمندگان و شهدا توجه کنند چرا که این رزمندگان و شهدا هستند که کشور را در برابر ناملایمت‌ها و جنگ حفظ کردند.

این یادگار دوران دفاع مقدس به یکی از مشکلات ساده رزمندگان و جانبازان اشاره کرد و گفت: اگر مسئولی نمی تواند یک مساله ساده همچون مساله بیمه درمانی رزمندگان و جانبازان را حل کند بهتر است در سمت خود نماند.

وی تاکید کرد: با تظاهر هیچ کاری پیش نمی‌رود و رزمندگان و ایثارگران نیازی به تظاهر به خدمت مسؤولان ندارند بلکه باید خدمت و توجه به رزمندگان قلبی و با تمام وجود باشد.

اجرای سرود نظامی توسط ارتش، پخش نماهنگ دوران دفاع مقدس، خاطره گویی  جواد صبور، اژدر محمدی دوست، سردار مصطفی اکبری از فرماندهان دوران دفاع مقدس، قرائت بیانیه سراسری پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، پخش مستند و رونمایی از کتاب کانال پنجم خاطرات اژدر محمدی دوست از فرماندهان دوران دفاع مقدس از جمله برنامه ای مراسم بود.

انتهای پیام/ج

 
انتهای پیام/ج