کد خبر: 7809 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹

آغاز فعالیت ۳ پژوهشکده، ۳ مرکز تحقیقاتی و ۱۱ هسته پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم اعطای احکام روسای این پژوهشکده ها، مراکز تحقیقاتی و هسته های پژوهشی گفت: این مراکز باید در حوزه پژوهش های تقاضا محور فعالیت کنند.

آغاز فعالیت ۳ پژوهشکده، ۳ مرکز تحقیقاتی و ۱۱ هسته پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش ابصارخبر به نقل از  روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم اعطای احکام روسای این پژوهشکده ها، مراکز تحقیقاتی و هسته های پژوهشی گفت: این مراکز باید در حوزه پژوهش های تقاضا محور فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه همه ما باید از این مراکز حمایت کنیم، تصریح کرد: این مراکز از بودجه دولتی استفاده نخواهند کرد بلکه به نوعی خودگردان اداره می شوند بنابراین باید مسئولان این مراکز در زمینه طرح های بین مراکزی فعالتر باشند.
حبیبی با اشاره به اینکه باید با هم افزایی در مسیر فعالیت های این مراکز حرکت کنیم، اضافه کرد: باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود دانشگاه در زمینه فعالیت های این مراکز و ارتباط گیری و ارتباط دهی با سازمان های مختلف بهره بگیریم.
دکتر ابوالفضل بضاعت پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: آئین نامه این واحدهای تحقیقاتی و پژوهشی تنظیم و به تصویب هیات امنای دانشگاه رسیده است و باید فعالیت در چارچوب این آئین نامه باشد.
وی اضافه کرد: روسای این واحدها را به ادارات و دستگاه های دولتی و عمومی معرفی می کنیم تا بتوانند در صورت نیاز همکاری داشته باشند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: فعالیت های این واحد ها مورد ارزیابی قرار می گیرند و باید واحدها در حوزه های مرتبط فعالیت های لازم را داشته باشند.
یادآور می شود در این مراسم دکتر مهرداد محرم زاده به عنوان رئیس مرکز تحقیقات سلامت گستر، دکتر حسین شایقی به عنوان رئیس مرکز تحقیقات مدیریت انرژی، دکتر اکبر صفرزاده به عنوان رئیس پژوهشکده مهندسی آب و آب های معدنی، دکتر علی رسول زاده به عنوان رئیس پژوهشکده مدیریت آب، دکتر اصغر عبادی به عنوان رئیس پژوهشکده سلامت و امنیت تولیدات کشاورزی، دکتر نورالدین حسین پور آزاد به عنوان رئیس مرکز پژوهشی زیست فناوری گیاهان دارویی، دکتر فرهاد ستاری به عنوان رئیس هسته پژوهشی علوم و فناوری نانو، دکتر وحید جهانگیری به عنوان رئیس هسته پژوهشی مقاوم سازی و بهینه سازی ابنیه و زیرساخت ها، دکتر عزت الله عسگری ارده به عنوان رئیس هسته پژوهشی توسعه انرژی های تجدید پذیر، دکتر علی روشنیان فرد به عنوان رئیس هسته پژوهشی کشاورزی دقیق، دکتر امیرحسین افکاری به عنوان رئیس هسته پژوهشی کاربرد فناوری های نوین در زنجیره پس از برداشت محصولات کشاورزی و مواد غذایی، دکتر نعمت هدایت به عنوان رئیس هسته پژوهشی تنوع زیستی و بیوتکنولوژی امیکس، دکتر محمد احمدی به عنوان رئیس هسته پژوهشی بازیافت و مدیریت کاربرد پسماند مواد لیگنوسلولزی، دکتر ترحم مصری به عنوان رئیس هسته پژوهشی مدیریت انرژی در صنایع زیستی و دکتر صیاد اصغری به عنوان رئیس هسته پژوهشی مطالعات اکوتوریسم معرفی شدند.

انتهای پیام/ج