کد خبر: 7813 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷

عزاداری مردم اردبیل در سالروز شهادت امام رضا(ع)+ تصاویر

مردم ولایتمدار اردبیل همزمان با سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان با حضور در هیات ها، مساجد و حسینیه ها در سوگ شهادت هشتمین امام شیعیان به عزاداری پرداختند.

عزاداری مردم اردبیل در سالروز شهادت امام رضا(ع)+ تصاویر

مردم مومن و ولایتمدار اردبیل همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) هشتمین امام شیعیان با حضور در مساجد، حسینیه ها و هیأت ها ضمن عزاداری  با ماه صفر نیز وداع کردند.

جهش معنوی  از ضروریات تحقق گام دوم انقلاب است/مجالس اهل بیت، سکوی پرتاب انسان برای نیل به کمالات است

حجت الاسلام حسین حسینی از مبلغان اسلامی اردبیل در مراسم عزاداری ک به همین مناسلت توسط هیات رزمندگان اسلام در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد به تبیین سیره عملی امام رضا(ع) پرداخت و گفت: مهمترین خواسته ائمه معصومین از مسلمانان کسب بصیرت دینی است.

وی با بیان اینکه  خداوند متعال به ائمه معصومین(ع) این قدرت را داده است که همزمان سخن هزاران نفر را دریافته و تجذیه و تجلیل کنند، گفت:امامان معصوم حتی توانایی این را دارند که خطوط فکری  و ذهنی مسلمانان را نیز درک کنند.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به آداب زیارت امامان معصوم(ع) پرداخت و گفت: اتصال قلبی با امامان معصوم هم مثل حضور در حرمین شریف و زیارت است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین روایتی از امام صادق(ع) در خصوص زیارت اربعین پرداخت و گفت: قیام امام حسین(ع) در واقع به خاطر نجات مسلمانا از جهالت وجودی بود.

حسینی با بیان اینکه انسان همواره باید در شناسایی جهالت های نهفته در خوش بکوشد گفت: عزادار وافعی ائمه معصومین به خصوص در ماه محرم و صفر کسی است که بتواند با بهره گیری از فیوضات  و برکات این ماه از جهالت های خود بکاهد.

وی  از چشم چرانی، شایعه پراکنی، بداخلاقی و دروغ گویی به عنوان مثادیق جهالت در انسان ها نام برد و گفت:فلسفه قیام امام حسین(ع) برای از بین برد جهل در زندگی مسلمانان است.

حسینی در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: رشد و جهش معنوی از ضروریات حرکت در مسیر گام دوم انقلاب است و این رشد و جهش موجب نمی شود مگر ایکه ما بتوانیم جهالت ها را در خودمان کاهش دهیم.

این مبلغ اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مجالس اهل بیت، سکوی پرتاب انسان برای نیل به کمالات است، گفت: هر مقدار انسان توانایی دارد باید در کاستن جهالت های درونی خودش بکوشدو در این راه مسامحه نکند

وی از ذکر صلوات به عنوان یکی از مهمترین راه های عبور از وسوسه هاس شیطانی نام برد و گفت: نماز اول وقت کلید موفقیت مسلمانان در همه امور و توفیقات روز افزون در عرصه ها است.