کد خبر: 7868 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹

با حضور مسئول ناحیه بسیج دانشجویی برگزار شد؛

جشن بزرگ روز دانشجو در شهرستان پارس آباد+عکس

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور تمدن اسلامی است،گفت: دانشجویان نقش و رسالت مهمی در تمدن سازی دارند.

جشن بزرگ روز دانشجو در شهرستان پارس آباد+عکس

به گزارش ابصارخبر، ظهر دوشنبه مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور پرشور دانشجویان و سخنرانس پرویز پرزور مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد برگزار شد.

پرزور در این مراسم با بیان اینکه مدیریت گام دوم انقلاب اسلامی بر عهده جوانان و دانشجویان است،گفت: گاهی با روز دانشجو برخوردهای سلیقه ای انجام شده و با استفاده از احساسات پاک و انقلابی دانشجویان این روز را تبدیل به میتینگ سیاسی می‌کنند اما این اقدامات به دور از شأن دانشجو و نهاد مقدس دانشگاه بوده و باید در چنین ایامی جلوه‌های استکبارستیزی دانشجویان تبیین شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور تمدن اسلامی است، عنوان کرد: دانشجویان نقش و رسالت مهمی در تمدن سازی دارند و اصلی ترین رسالت بر عهده جوانان است، همان گونه که مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ۴۱ بار واژه جوان را استفاده کرده و این موضوع بی دلیل نیست.

پرزور در خصوص وظایف دانشجویان گفت: امروزه وظیفه مهم دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی مقابله با عرصه‌های جنگ نرمی بوده که دشمنان قسم خورده نظام در داخل دانشگاه‌ها طراحی کرده‌اند.

دانشجویان ادامه دهنده راه شهدا هستند

علیرضا پیل پایه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد نیز در این مراسم گفت: روز ۱۶ آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین ثبت شده و دانشجویان سراسر کشور خود را ادامه دهنده راه این شهدا می‌دانند.

به گفته وی دانشجویان در سنگرهای مختلف دیگر همچون عرصه‌های علمی و پژوهشی گام‌های بسیار بزرگی در راستای اعتلا و پیشرفت کشور عزیز ایران اسلامی برمی دارند به طوری که نرخ رشد علمی ایران بعد از ۴۰ سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار و ایادی آنها، ۱۱ برابر نرخ رشد میانگین جهانی است.

پیل پایه در ادامه به نقش رهبری در جهش علمی خصوصاً طی دو دهه اخیر اشاره کرد و افزود: رهبری با حمایت از نخبگان و ایجاد ساختارها و تشکیلات علمی نقش مهمی در گفتمان‌سازی و جریان‌سازی فضای علمی کشور ایفا کردند ودر بیانیه گام دوم انقلاب که جوانان را به پژوهش و معنویت هدایت می‌کند نقش سازنده و چشم انداز روشنی برای تعالی و توسعه کشور رقم زدند.

وی بیان کرد: دانشگاهیان ایران اسلامی با تأسی از فرمایشات رهبری و بصیرت کامل گام‌های سازنده ای در علوم مختلف همچون صنایع دفاعی، هوافضا، هسته‌ای، دریایی، کشاورزی، عمران، پزشکی، سلول های بنیادی، نانو و دیگر علوم برداشته اند که با این تلاش کشور به لحاظ علمی در منطقه اول و در جهان در جایگاه شانزدهم را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد یادآور شد: ۲۰۰ دانشمند ایران در زمره دانشمندان برتر دنیا قرار دارند، ارتقای ۱۷ پله‌ای رتبه کیفیت تولیدات مقالات علمی و پر استناد کشور که از سال ۲۰۱۱ از رتبه ۳۹ به رتبه ۲۱ تا سال ۲۰۱۶ رسیده است، نشانگر کاربردی و اثربخش بودن مقالات است تا همگی بیانگر تلاش، همت و غیرت جوانان ایران اسلامی است.

انتهای پیام/