کد خبر: 7880 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان اردبیل؛

بیانات رهبر معظم انقلاب، برنامه های درسی اساتید شود

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان اردبیل از بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان برنامه درسی اساتید نام برد و گفت: اساتید حداقل باید یک روز در هفته به مطالعه و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب بپردازند تا بتوانند با تبیین آن در جامعه در پیشبرد اهداف انقلاب ایفای نقش کنند.

بیانات رهبر معظم انقلاب، برنامه های درسی اساتید شود

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، به نقش معرفت افزایی و بصیرت افزایی دانشگاهیان در جامعه اشاره کرد و گفت: همه اساتید حوزه و دانشگاه نقش بزرگی در تعالی جامعه دارند چراکه اساتید هر دو حوزه الگوهای رفتاری و عملی در جامعه محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه اساتید حوزه و دانشگاه در واقع راه را به مردم نشان می دهند گفت: روشنگری، بصیرت افزایی و معرفت افزایی  جامعه در کوران حوادث بر عهده اساتید دو حوزه است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، گفت: حضرت ابراهیم(ع) یک امت بود چراکه با ایفای نقش معلمی خود توانست امت زمان خودش را هدایت کند.

وی در ادامه سخنان خود به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به خوبی ادامه مسیر انقلاب را روشن کرده و از جوانان به عنوان بازوان پرتوان ادامه این مسیر نام بردند.

حسنی با بیان اینکه دانشجویان مهمترین بخش جوانان را تشکیل می دهند، گفت: از این رو دانشگاه ها نقش مهمی در پرورش نیروهای جوان و مومن و متعهد انقلابی در گام دوم انقلاب دارند.

وی بخش تبیین محورهای اصلی بیانیه گام دوم را بر عهده اساتید حوزه و دانشگاه دانست و گفت: اگر در زمینه موضوعات روز بصیرت افزایی نشود نمی توان گام های موثری برای حرکت رو به جلو برداشت، چراکه امروز دشمنان انقلاب با تمام توان و تجهیزات خود پا به میدان گذاشته و با استفاده از شبکه های مجازی و ماهواره ها به درون خانه ها قدم گذاشته اند که نتها راه برون رفت از این هجمه خطرناک، روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه است که این کار نیز می تواند از دانشگاه ها شروع شده و با بسط در خانواده ها در جامعه نیز نهادینه شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه امروز بیش از 50 میلیون نفر از مردم ایران دفاع مقدس را درک نکردند گفت:دانشگاهیان و حوزیان نقش مهمی در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به خصوص فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند.

وی خواستار گفتمان سازی انقلاب اسلامی در محافل دانشگاهی شد و گفت:  امروز وظیفه روشنگری و نهادینه سازی گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه به ویژه جوانان دهه های چهارم و پنجم بر عهده اساتید است.

حسنی در ادامه سخنان خود به کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: امروز اساتید حوزه و دانشگاه با برگزاری نشست های تخصصی در قالب کرسی های آزاد اندیشی می توانند با هدف گذاری درست و اتخاذ سیاست های منطقی، ضعف های موجود در جامعه را شناسایی کرده و با رفع آنها توطئه های استکبار جهانی را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه دشمن شناسی یکی از رسالت های اساتید حوزه و دانشگاه است، گفت: تاریخ نشان داده است که حرکت درست و منطقی و از روی علم و دانش و اگاهی می تواند سنگین ترین توطئه ها و هجمه های دشمنان را خنثی کند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان  اردبیل  پیروزی های حضرت ابراهیم(ع) و حضرت موسی(ع) برابر نمرودیان و فرعونیان را متذکر شد و گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس نیز ملت ایران با بهره گیری از تعالیم اسلام ناب محمدی برابر 48 کشور ایستادگی کردند و در نهایت به پیروزی نهایی نیز رسیدند.

وی مهمترین عامل موفقیت مردم ایران در دفاع مقدس و بعد از آن را ایمان به خداوند متعال عنوان کرد و گفت: از آنجائیکه صاحب اصلی این انقلاب خداوند متعال و در مرحله بعد حضرت امام زمان(عج) است، اگر همه دنیا هم دست به دست هم بدهند قادر نخواهند بود به این کشور امام زمانی آسیب بزنند همچنانکه بعد از 4 دهه تحمیل انواع فشارها، تحریم های ظالمانه، استکبار جهانی نتوانسته است کاری از پیش ببرد و ایران اسلامی علی رغم همه این فشارها توانسته است به قله های علم و دانش و معرفت دست پیدا کند.

وی در پایان سخنان خود از همه دانشگاهیان به خصوص اساتید خواست تا با تبین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه ابعاد، گام های موثری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در جامعه بردارند.

حسنی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان برنامه درسی اساتید نام برد و گفت: تبیین مسائل این برنامه درسی در جامعه بر عهده اساتید حوزه و دانشگاه است.

وی گفت: اساتید حوزه و دانشگاه حداقل باید یک روز در هفته را  به مطالعه و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب اختصاص دهند تا بتوانند با تبیین آن در دانشگاه ها و بسط آن در جامعه ضمن پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی توطئه های دشمنان را نیز خثی کنند.

 

انتهای پیام/ج