کد خبر: 7886 ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴

در نشست هم اندیشی گرامیداشت حماسه ۹ دی مطرح شد

حماسه 9 دی، فرصت مردم شناسی است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه حماسه 9 دی تجلی‌گر بصیرت‌ و فرصت‌شناسی ملت ایران اسلامی است گفت: در حقیقت این مردم بودند که این روز را به یک حماسه تبدیل کردند.

حماسه 9 دی، فرصت مردم شناسی است

 شامگاه امروز نشست هم اندیشی گرامیداشت حماسه ۹ دی با حضور سردار جلیل بابازاده  فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، شکور عبدی معاون هماهنگ کننده و اصغر عباس زاده معاون فرهنگی سپاه حضرت عباس(ع)، مسئولین بسیج دانشجویی و جامعه پزشکی، روسای دانشگاه های اردبیل، مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مدیرکل صدا و سیما و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استاندر سالن شورای دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

اساتید و علما خط شکنان جبهه جنگ نرم  هستند

سردار بابازاده در ابتدای این نشست با بیان اینکه اساتید و علما خط شکنان جبهه جنگ نرم  هستند، گفت: امروز راهنمایی بیش از ۵۰ هزار دانشجو بسیار مهم است.
وی دانشگاهیان را سرمایه های اجتماعی دانست و گفت: مشکلات موجود در جامعه باید با همدلی و همکاری همه اقشار رفع شوند.
وی از دانشگاهیان به عنوان مرجعیت جامعه نام برد و گفت: اساتید دانشگاه از تاثیرگذاری خاصی در جامعه برخوردار هستند بنابراین باید  در ایجاد آرامش روحی و روانی و اعتماد به نفس در میان دانشجویان و جامعه پیشگام باشند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه همه ما باید موجودیت همدیگر را به عنوان یک سرمایه اجتماعی قبول کنیم،خاطرنشان کرد: ما همگی اعضای یک خانواده هستیم و باید برای امنیت جامعه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی تجلی‌گر بصیرت‌ و فرصت‌شناسی ملت ایران اسلامی است گفت: در حقیقت مردم شریف کشورمان این روز را به یک حماسه تبدیل کردند.

بابازاده با اشاره به این که گرامیداشت این روز حماسی باید تا ابد در دل‌ها زنده بماند گفت: مردم ایران اسلامی در این روز با آرمان‌های شهدای والامقام پیمان بستند و حافظ آرمان‌ها و ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی شدند و نامشان در تاریخ انقلاب اسلامی همیشه افتخارآفرین شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: این خصوصیت و ویژگی بارز ملت ایران اسلامی است که در صحنه‌های سرنوشت‌ساز کشور همیشه آماده بوده و هیچ گاه صحنه‌های سخت کشور را به حال خود رها نکرده‌اند و حتی در شرایط سخت اقتصادی اخیر با افزایش نرخ بنزین بصیرت و هوشیاری ملت ایران انقلاب اسلامی ذره‌ای لغزش پیدا نکرد.

تنها با حضور در  زیر بیرق ولایت، اهداف گام دوم محقق می شود
 عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ادامه این نشست به برگزاری با شکوه چهارمین کنگره شهدای دانشجوی استان اشاره کرد و گفت: این کنگره با اتحاد دانشگاه ها، صدا و سیما و سپاه حضرت عباس(ع) استان به نحو احسن برگزار شد.
وی با تاکید بر انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری با شکوه مراسم سالروز حماسه ۹ دی، افزود: قطعا هر جایی شاهد اتحاد بودیم، موفق عمل کرده ایم.
حبیبی با بیان اینکه باید با جدیت در صحنه ها حاضر باشیم گفت: تنها با حضور در  زیر بیرق ولایت می توان در تحقق اهداف گام دوم انقلاب موثر واقع شد.

کرسی های آزاداندیشی، رفع کننده دغدغه های دانشجویان است

حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز با بیان اینکه سطح هماهنگی و همدلی در دانشگاه های استان بسیار بالاست، گفت: برخی برنامه های دانشگاه ها از جمله دسته عزاداری، راهپیمایی ها و راهپیمایی اربعین بصورت هماهنگ و زیر یک پرچم برگزار می شود.
وی به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: این انتخابات نیازمند وحدت و همدلی بزرگ در جامعه است.

حسنی به برگزاری کرسی های آزاداندیشی در موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: همه باید تلاش کنند تا با برگزاری کرسی های ازاد اندیشی دغدغه های جوانان در مسائل مختلف را بر طرف کنند.

 رسانه‌ها نقش حائز اهمیتی در ایام فتنه دارند

علی ملاحمدی مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز با اشاره به اقدامات صدا و سیمای مرکز استان در راستای افزایش بصیرت‌مداری در جامعه گفت: این مجموعه شبانه‌روز در تلاش است تا در راستای زنده نگهداشتن فرهنگ انقلاب و استکبارستیزی گام بردارد.

وی بیان کرد: تبیین ابعاد فتنه 88 و نقش محوری رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور حماسی مردم در صحنه زمینه‌ساز شکست توطئه‌های دشمنان شده و در این زمینه نقش رسانه‌ها بسیار پررنگ و حائز اهمیت است.

رئیس صدا و سیمای اردبیل گغت: مردم در حماسه ۹ دی ماه با تمام توان پای صحنه آمدند و یک انقلابی تاریخ ساز دیگر را خلق کردند تا از اصل انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهدا دفاع کنند.

وی افزود:امسال نیز پخش برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی با هدف تبیین ابعاد فتنه سال 88 و نقش محوری رهبر معظم انقلاب و حضور حماسی مردم در صحنه برای برچیدن این فتنه در دستور کار قرار گرفته است.

 

جچت الاسلام نظری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: ده ها عنوان برنامه در ایام هفته بصیرت و حماسه ۹ دی در مناطق مختلف استان اردبیل برگزار می شود. 

انتهای پیام/ج