کد خبر: 7938 ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

فرهنگ، جزو اولویت های دولت نیست/ دیدبان فرهنگی در جامعه ایجاد شود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با انتقاد از مسئولان کشور در زمینه غفلت از فرهنگ،خواستار ایجاد دیدبان فرهنگی در جامعه شد و گفت: امروز در برهه ای قرار داریم که اگر نیازهای فکری جوانان شناسایی نشود، فکر آنها در مرزهای اعتقادی، مورد ربایش قرار خواهد گرفت.

فرهنگ، جزو اولویت های دولت نیست/ دیدبان فرهنگی در جامعه ایجاد شود

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل شامگاه امروز در جمع نویسندگان و فرهیختگان اردبیل با انتقاد از مسئولان فرهنگی کشور گفت: فرهنگ همانند ریل و قطار است و اگر مورد توجه قرار نگیرد، عواقب آن جبران ناپذیر است.

وی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی کتاب همواره همراه جوانان است، گفت: مدنیت زمانی ایجاد می شود که جوانان اهل مطالعه شوند تا با کسب بینش لازم، همگام با تحولات جهانی پیشرفت کنند.

فرهنگ اولویت اول دولت قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود با انتقاد از کم کاری کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: متأسفانه فرهنگ نیز جزو اولویت های دولت قرار ندارد.

وی با بیان اینکه تفکر نسل آینده بستگی به فرهنگسازی مطالعه در حال حاضر دارد،گفت: نویسندگان ما باید با تبدیل ضایعه ها به فرصت ها، معبرهای فرهنگی را برای نسل آینده باز کنند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه انتخاب سوژه، مهمترین بخش در تالیف کتاب و یا کار فرهنگی است، گفت: استفاده از منابع غنی نیز نباید در این بین فراموش شود.

وی مهمترین شاخصه انتخاب مفاخر استان را، آثار آنها عنوان کرد و گفت: زمانیکه یک عالم و اندیشمند زنده نیست، آثار مکتوب وی همانند آیینه ای است که افکار وی را منعکس می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انتخاب سوژه در یک تحقیق علمی و یا موضوع سخنرانی از اهمیت بالایی برخوردار است،گفت: یک موضوع خوب و مؤثر کار در واقع کار محقق و نویسنده را راحت تر می کند.

دیدبان فرهنگی، نیاز امروز جامعه است

آیت الله عاملی از دیدبان فرهنگی به عنوان نیاز ضروری جامعه نام برد و گفت: اگر در کشور  و جامعه ما دیدبان فرهنگی وجود داشته باشد می توان در خصوص ورود شبهه ها به سرعت وارد عمل شده و ضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان، قدرت مانور بیشتری نیز ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه اگر دیدبان و یا رابط فرهنگی در جامعه وجود نداشته باشد، نیاز جوانان نیز شناسایی و برطرف نخواهد شد، گفت: امروز در برهه ای قرار داریم که در مرزهای اعتقادی، فکر جوانان مورد ربایش قرار خواهد گرفت.

علم حضرت زهرا(س)، ابه اندازه همه کائنات است

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به شبه های مطرح شده در خصوص حضرت فاطمه(س) به منابع اهل سنت اشاره کرد و گفت: منابع اهل سنت در این خصوص بسیار بیشتر از ما است و این خود پاسخ محکمی برای شبه پراکنان است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) انفجار علم است، گفت: سوگواری ما در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) به این خاطر در اوج قرار دارد که شخصیتی بی بدیل را در عرصه علم و دانش از دست داده ایم، شخصیتی که به اندازه کائنات علم و فضیلت دارد اما از این همه علم تنها دو خطبه برای ما به یادگار مانده است.

آیت الله عاملی از سخنرانان و روضه خوانان در مراسمات خواست تا با مطالعه دقیق و کافی در سیره ائمه معصومین(ع) به خصوص پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، ائمه معصومین را به مردم بشناسانند  تا مردم با درک واقعیات و عمل به سیره ائمه معصومین(ع) به سعادت برسند.

وی در پایان سخنان خود از ارزش های اخلاقی و آسیب های اجتماعی به عنوان مهمترین سوژه های تحقیق و پژوهش و کارهای فرهنگی نام برد.

مادر، خود به تنهایی یک مدرسه است

امام جمعه اردبیل به مقام مادر اشاره کرد و با بیان اینکه یک مادر خود به تنهایی یک مدرسه است، گفت: این مادر است که با تربیت یک فرزند صالح می تواند یک ملت را به سعادت راهنمایی کند.

آیت الله عاملی به فضیلت های حضرت زهرا (س) نیزاشاره کرد و با بیان اینکه حضرت زهرا(س)در تمام سوژه های حساس اجتماعی صدر ااسلام حضور داشت، گفت:حضرت فاطمه(س) امروز الگوی بی بدیل زنان عالم است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) سند غیرقابل تأویل در جهان ایجاد کرد، گفت: به نظر من این فضیلت جضرت فاطمه(س) افضل ترین فضیلت های ایشان است.

انتهای پیام/ج